Serena (beautylab) had keer de tip gegeven.om waterproof mascara te gebruiken bij korte rechte wimpers. En heb dat geprobeerd en kan zeggen dat dit echt veel beter werkt. Ik heb nu de Maybelline New York - Lash Sensational Sky High Waterproof. En die vind ik wel fijn.
Die van P. Louise schijnt goed te zijn, die verkopen ze bij Boozyshop. Ik heb momenteel zelf Urban Decay Primer Potion, ook fijn, en Too Faced Shadow Insurance ook.
Hebben jullie tips voor natuurlijke huidverzorgingsproducten? Mijn partner wil ook aan de skincare maar hij heeft echt niks met dingen zoals AHA’s en BHA’s enzo en wil alles zo natuurlijk mogelijk. Dus een fijne crème en iets tegen mee-eters enzo zou heel goed zijn voor hem denk ik, maar moet dus wel natural zijn.
Wat is natuurlijk? Uiteindelijk vindt alles toch zijn oorsprong in de natuur? En je zult toch ook conserveringsmiddelen nodig hebben? Of neem ik het dan te serieus
Ik heb al een klein beetje rondgekeken op het web maar vroeg me af: is er skincare in Portugal wat echt een must is? Volgende maand ga ik er heen.
Ja iets te letterlijk denk ik haha. Maar zo min mogelijk schadelijke ingrediënten.
Hij had t bv over black soap maar dat is denk ik niet voldoende
Misschien iets van neutral face?
Er zitten overigens echt geen “schadelijke ingrediënten” in de meeste huidverzorging. Doet me echt denken aan van die mensen op insta die zeggen dat parabenen slecht zijn
Misschien gewoon iets van huismerk dan zonder teveel fratsen? Hij zal ook moeten proberen wat werkt, sommige mensen zweren bij nivea uit het blauwe blik op hun gezicht
Even voorop gesteld dat ik werelds grootste fan van siliconen e.d. ben en ingrediënten in cosmetica hartstikke veilig zijn - mijn hart huilt altijd een beetje als mensen cosmetica willen die zo natuurlijk mogelijk is, in de veronderstelling dat dat gezonder is, haha.
Ik zou je klei aanraden als masker tegen onzuiverheden, om eens of een paar keer per week te gebruiken. Kaolin en/of bentonite, die je alleen hoeft te mengen met water, of kant-en-klare maskers van bijvoorbeeld Cattier of Lush. Als moisturizer zou ik je plantaardige squalane aanraden, een paar druppeltjes op de vochtige huid zijn voldoende. Squalane is nauwelijks comedogeen, ik zou niet experimenteren met andere oliën als hij last heeft van onzuiverheden.
Thank you!! Zal het overleggen.
En over dat natuurlijk niet per se beter is. Jaa ik snap het allemaal wel maar als hij zich daar prettiger bij voelt haha. Van niks naar iets is al heel goed.
Hahaha ja vandaar mijn aanbevelingen, mijn vriend gebruikt niksss en is na bijna drie jaar met mij (ik heb hier ook voor gestudeerd, naast dat ik er gewoon heel gepassioneerd over ben hahahaha ) nog steeds overtuigd dat crèmes ~slecht~ voor je zijn en smeert als hij last heeft van een droge huid olijfolie??? (Maar dan wel altijd zeggen dat ik zo’n zachte mooie huid heb alsof dat uit de lucht is komen vallen hahaha arghhh!!!)
Ik ben zelf heel erg fan van klei als masker en squalane werkt op mijn huid ook erg goed, ik denk dat natuurlijker/simpeler niet bestaat haha! Met squalane kun je trouwens ook skin gritting proberen, dat vinden veel mensen fijn en is sowieso niet schadelijk (wel eerst een weekje aankijken of de squalane goed op zijn huid werkt natuurlijk).
Ik ben sinds eind augustus begonnen met iedere avond neutral facewash en van TO Niacinamide. In de ochtend deed ik al dagcreme en spf 50. Nu merk ik dat ik op m’n wangen best veel gerstekorrels blijf houden. Wat kan ik nog aanpassen of toevoegen? Moet ik bijv ‘s avonds nog crème smeren na de routine die ik nu heb?
@popieju Niet relevant voor je vraag, maar als je van de spf bent: sla die van de cancer council in met de roze fles in. Dat is echt mijn HG voor een spf, het is factor 50 en moisturiser in één en laat geen witte waas achter.
(Volgens mij zijn er wat posts verplaatst, waardoor dit nogal random lijkt)
is een satijnen kussensloop echt beter voor je huid of is het weer een marketing ding dat ik niet nodig heb?
Ik heb het wel, maar verwacht geen grote effecten haha
Ik vind het vooral fijn voor m’n haar! Minder pluis als ik wakker word. En ik vind het ook wel echt luxe voelen dus dat is ook een pre(ik heb echt zijde)
Ik zou voor bamboe gaan! Heb heel lang satijnen gehad maar bamboe doet hetzelfde en ademt veel meer Of het ECHT iets doet weet ik niet maar ik doe het al jaren
Awww thanks voor de tip!! Hier heb ik zeker wat aan, ik ga vanmiddag meteen even kijken en inslaan. Zoek namelijk nog een nieuwe fijne
@Kwal weet niet of jij het gedeeld hebt (al), maar weet jij naast de Italiaanse supermarktdingen ook welke skincare nou top is? Ik vlieg met handbagage dus neem niet zoveel mee. Mocht het opraken, dan moet ik wat nieuws kopen in Italië. Remover, toner en een crème (zonder SPF) voornamelijk.
Jij gebruikt jetskeproof producten, toch? Met Ceramol en Bionike (apotheek) zit je sowieso goed! Ik vind Veralab ook een heerlijk merk, wel wat duurder en parfumhoudend, maar mild genoeg voor mij. Wanneer vlieg je? Kan wel ff een lijstje maken als je zegt wat voor producten je nu gebruikt/fijn vindt!