Het Beautytopic #4

Deze is echt geweldig, alle hype waard :heart_eyes:

2 likes

Yes of die nieuwe van Catrice

1 like

of een sheer tint moisturizer? vind ik nog lichter dan bb cream
bijv
origins
estee lauder

1 like

Maar als je dit over je hele gezicht smeert glim je toch enorm? Althans bij mij wel

2 likes

Ik word er juist heel glowy van, maar niet té. Heb op tiktok ook wel mensen gezien waar ik het wel too much vond, dus is wel echt persoonlijk

3 likes

Thanks, ik ga morgen even naar de drogist om deze uit te proberen!

2 likes

Ahh oké, dan is dat het haha. Ik word er echt een glimworm van namelijk (als highlighter wel heel mooi bij mij)

Ik vind de tinted moisturizer van Laura mercier heel fijn, maar verwacht geen mega dekking. Hij is heel natuurlijk maar maakt mijn huid is net iets egaler ermee. Je hebt hem voor de drogere en vettere huid.

5 likes

Ik vind foundation vaak ook niet fijn op mijn huid liggen maar de nars light reflecting foundation is wel echt mijn favoriet! Wat ik meestal doe is ipv het pompje in te drukken (omdat ik dat niet fijn vind doseren), de top eraf schroeven en een beetje foundation met een kleine make-up spatel eraf halen.

https://youtu.be/-9Q-oV8YiyY?si=SB1KJGoejQpbZjPn Deze techniek gebruik ik om mijn foundation aan te brengen, en het voelt icm die nars foundation heel licht op mijn gezicht.

2 likes

Ik gebruik hiervoor ook de tinted moisturiser van Laura mercier (werd eerder genoemd). Breng dat aan met een beauty blender en ik vind dat je dat helemaal niet voelt zitten en het ziet er ook heel natuurlijk uit!

2 likes

Bedankt voor de tips! Ik gebruik sowieso altijd een washandje en random douchegel. Goede tip om even op onderzoek te gaan naar zeep die werkt.

Mentaal voel ik me niet anders sinds ik gestopt ben met de pil!

1 like

Thnx iedereen voor de tips! Nu nog ontdekken welke kleur ik moet hebben :fearful:

3 likes

Nooit aan gedacht dat ik straks 60 lijk en hij 80 omdat ik wel braaf spf in mn dagcrème heb zitten en hij alleen niveau soft gebruikt :sweat_smile:

2 likes

Daarvoor zou ik toch ergens fysiek langsgaan. Heb het laatst ook online geprobeerd met tools/filters/fotosimulatie en het is allemaal bagger wat ik geprobeerd had :upside_down_face: daglicht, kunstmatig licht maakte allemaal niet uit.

Ja ga ik ook inderdaad! Durf echt niet op de gok te doen. Maar vind het in winkels ook al lastig om goede kleur te vinden.

1 like

Mocht je relatief in de buurt wonen: ik ben heeeel fijn geholpen laatst bij Sephora in centro Oberhausen. Heb foundation van fenty gekocht, ook soort skin tint (eaze drop).

1 like

Nee helaas ver weg. Maar wie weet als ik daar ooit ben, thnx

1 like

Ik heb skincare advies nodig voor acne.

Kleine backstory: vanaf mijn 13e had ik heel veel last van acne. Vanaf die leeftijd was ik ook in behandeling bij de dermatoloog ervoor. Ik heb van alles geprobeerd, waaronder 2 of 3 keer een roaccutane kuur (met de huidige informatie zou ik dat nooit meer doen), maar uiteindelijk is de puberteit wat gaan liggen en heb ik een routine gevonden die werkt: een goede maar eenvoudige reiniging + 2x per dag een soort zalf/crème op voorschrift. Daarmee houd ik al een tiental jaar mijn acne onder controle, ik heb zelden nog eens een puistje. Als ik 1x die zalf vergeet, dan komt het wel meteen terug. Ik ga nu nog ongeveer 1x/jaar naar de dermatoloog op controle en het gaat al jaren heel goed.

Nu heb ik onlangs een vrij traumatische ervaring meegemaakt wat meteen lichamelijke klachten heeft uitgelokt (eczeem, oogontsteking…) en dus ook terug acne. Mijn kin staat letterlijk vol dikke puisten, ik ben gestopt met tellen aan 10 puisten omdat ik het te confronterend vond, ik heb het zeker al 15 jaar niet meer zo heftig gehad. Mijn huisarts zei dat het veroorzaakt werd door het stresshormoon cortisol maar dat het wel zou wegtrekken. Echter is mijn kin nog altijd datzelfde slagveld na 2,5 weken en ik begin me er echt slecht door te voelen. Ik kan op korte termijn helaas niet bij mijn dermatoloog terecht.

Heeft iemand van jullie advies wat ik zou kunnen doen om mijn huid daar te kalmeren? Ik gebruik al zo min mogelijk make-up.

als je echt artsen hebt geraadpleegd en traumas hebt zou ik niet per se een forum vertrouwen maar ik zou goed investeren in een koreaanse skincare routine. aziatische producten zijn vaak milder en richten zich meer op preventie, en bij mij werken ze gewoon veel beter.

je kan het beste een winkel bezoeken waar ze veel weten (dus geen little wonderland), ik raad haru haru aan. en dan gewoon in 1x in twee cleansers en een moisturizer en spf investeren. echt heel veel mensen hebben hier baat bij en bij mij persoonlijk heeft het mijn huid echt perfect gemaakt (ik had geen acne maar wel vaak dof en droog). maar in jouw geval zal ik niet zomaar gaan experimenteren denk ik

1 like

Ga je al naar een huidtherapeute? Anders kan ik je dat zelf heel erg aanraden!

5 likes