Het Beautytopic #4

Oeps, sorry @pastelzwart Ik was aan mijn bericht begonnen en werd onderbroken en keek niet naar of er wat extra was gepost.

2 likes

Ik vind hem heel mooi! Je kan hem opbouwen van subtiel ā€˜my lips but better’ tot opvallende lipkleur. Krijg veel complimenten als ik hem draag en geeft perfect subtiele, zwoele lippen.

1 like

Mooi, maar niet het geld waard. Ik vind hem ook matig hydraterend.

1 like

Heeft iemand hier toevallig al iets van Cursed besteld? Ik vind de lip producten er erg mooi uit zien maar ben benieuwd of ze ook echt fijn zijn

2 likes

Ik zoek een mooie longlasting (liquid?) blush, wie heeft tips?

1 like

De liquid blushes van Rare beauty zijn echt prachtig en blijven lang zitten!

4 likes

CT pinkgasm, rare beauty, tower 28

4 likes

Heeft iemand weleens professionele hulp gezocht voor eczeem? Zo ja, waar ben je toen naartoe gegaan?

Misschien een domme vraag maar weet niet zo goed waar ik het beste aan kan kloppen. Kan ik het beste eerst naar de HA voor een doorverwijzing naar een dermatoloog (volgens mij heb ik dat in mijn kindertijd al vaak tevergeefs gedaan en ik hoef niet weer een hormoonzalfje te krijgen) of kan ik beter naar een instelling a la Doctors at Soap?
Ik vermoed dat het weleens met mijn darmen te maken kan hebben wat betekent dat ik het misschien eerder richting de alternatieve geneeswijzen moet zoeken.

1 like

Meeste eczeem wordt gewoon door de huisarts behandeld en alleen als het niet goed reageert op de logische schema’s dan wordt je verwezen naar de dermatoloog.

Er is nog steeds geen echte evidence tussen voeding/darmen en eczeem (behalve bij baby’s met koemelkallergie), dus als je daar meer over wilt weten moet je het in het alternatieve zoeken ben ik bang.

Als je het als kind al had heb je waarschijnlijk helaas erfelijk eczeem = constitutioneel eczeem, dat is helaas een chronische aandoening.

2 likes

Ik reageer wel goed op die schema’s, het probleem is alleen dat zodra ik een paar dagen geen hormoonzalf meer heb gesmeerd ik 's ochtends mijn ogen nauwelijks kan openen omdat ze zo opgezwollen en geschilferd zijn. Gek word ik er van. Die constante jeuk zuigt alle energie en levensvreugde uit me.

Ik heb verder super veel geprobeerd om het te verbeteren. Niet douchen, koud douchen, yoga voor betere bloedsomloop, stress verminderen, voldoende beweging, helemaal clean eten etc etc. Het helpt allemaal niet of maar kortstondig.

En ik had het vroeger altijd af en aan, maar het lijkt sinds een jaar alleen maar erger te worden. Heb nu ook ineens een hoofdschimmel waar ik niet vanaf kom. Make up waar ik altijd goed tegen kon gaat nu meteen jeuken. Dus het lijkt wel of er een soort allergie is die zich heeft opgebouwd nog bovenop de eczeem die ik toch al had, maar ik weet dus niet waar ik moet beginnen met dat uit te zoeken.

1 like

Ik hoor wel goede verhalen over de Mauritskliniek, moet je eens even googelen, is wel op verwijzing van de huisarts.

3 likes

Snap nog steeds niet waarom sephora niet gewoon terugkomt :confused:

18 likes

Die korsten van m’n powder brows komen zo traag op gang… Ik dacht dat het ze er met 14 dagen af zouden zijn, maar het meeste moet nog :persevere:
En er zit echt een hele dikke korst bij de staart, super lelijk.

Hopelijk komt het goed en is het er volgende week allemaal af.

2 likes

Bij mij kwam het ook echt pas na 2 weken… maar het hielp bij mij om het goed vet te houden, dan ā€˜weekt’ het er ook sneller af

2 likes

OkĆ© thanks, ben gisteravond weer gaan smeren. Was juist geminderd daarmee… Wanneer was het bij jou allemaal eraf?

2 likes

Dat weet je nooit helemaal zeker, want alleen ingrediƫnten die zo behandeld zijn dat ze nano grootte hebben zijn in staat om zo diep in de huid te trekken, dat ze in de bloedbaan kunnen komen en zo verder je lichaam kunnen. En het probleem is, dat het wettelijk niet nodig is om dat te benoemen. Soms zie je het wel, met name op minerale zonnebrandcreme. Dan staat er (nano) achter een ingrediƫnt. Maar dat is niet verplicht.

Ik denk niet dat dit spul een nano ingrediƫnt is, het zit er in om de ph te verhogen. Dat is al raar voor een vit c serum, want daarbij wil je, ook voor de stabiliteit, een lager ph. Maar voor dit ingrediƫnt je huid irriteert, heeft de alcohol, die er nog meer in zit, dat al gedaan. Als je droge huid krijgt, en daarna ontstekingen, dan is dat waarschijnlijk van de alcohol. En welke goede ingrediƫnten zie jij dan in dit product zitten? Ik zie ze niet echt. En gebruik het alsjeblieft niet langer dan max 3 maanden, want dit serum zal niet stabiel zijn.

3 likes

Misschien beter in het TO topic?

1 like

Oh wow interessant wat bedoel je hiermee?

2 likes

Ik ben elke dag blijven smeren, soms 3 of 4 keer per dag om het vet te houden, net zo lang tot de korstjes weg waren. En de losse korstjes veegde ik voorzichtig weg met een wattenstaafje. Ik gebruikte Elisabeth 8h Cream. Het duurde bij mij 5 dagen tot een week, toen was alles weg.

3 likes

Vitamine C is van nature al een zeer instabiele stof. Een beetje zuurstof of licht en het oxideert, een beetje water/vocht en het desintegreert. Fabrikanten doen dus heel goed hun best om het potje luchtdicht bij jou te krijgen, maar zodra je het dopje opendoet komt er lucht/licht/vocht bij en begint de afbraak. Je kunt het zelf ook waarnemen, een witte creme verkleurd naar geel en oranje, een heldere vloeistof krijgt een geel/oranje gloed. Eigenlijk kun je stellen dat 3 maanden na opening er niets meer over is van de werkzame vitamine C. En of de geoxideerde vitamine c nu zo goed voor je huid is, vraag ik me af.

Hier wat achtergrondinfo: Zo wordt vitamine C een no-go - Dr. Jetske Ultee

3 likes