Het Beautytopic #4

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Haar/ kapsel topic #2

Dit is wel vreemd want de bijsluiter die er destijds (15 jaar geleden) bij mij bij zat was figuurlijk gezien zo dik als de bijbel. Daar stond o.a. ook de kans op suïcidegedachten in, dat herinner ik me nog heel goed. Ik was/ben zo’n iemand die bijsluiters las/leest en dit is mij niet zonder reden bijgebleven.

5 likes

Dat is inderdaad logisch en dat doe ik nu ook, maar op mijn 14e-17e was ik niet bezig met bijsluiters lezen en vertrouwde ik gewoon wat de dermatoloog zei.

2 likes

Mijn zusje die ook last heeft van acne had ook baat om naar een huidtherapeut te gaan. Nu kan ze dat op dit moment niet door persoonlijke omstandigheden, maar daar knapte het toen wel van op. Moest ze alleen wel blijven onderhouden, nu heeft ze er weer meer last van.

5 likes

Wat is echt een goede primer?

Smashbox staat bekend om z’n goede primers. Ik vind zelf de Hydro Grip van Milk ook heel fijn, maar dat merk verkopen ze niet in Nederland. Wel in Duitsland.

Ah smashbox, dat is echt een merk dat ik vaak vergeet. Goeie! Specifieke aanraders toevallig?

1 like

Nee, maar misschien @Spaarlamp wel? Zij werkt (of heeft gewerkt) volgens mij in een winkel waar ze het verkopen.

2 likes

Illuminating Supple Blemish Cream SPF40++ van Klairs vind ik een fijne BB creme die heel natuurlijk oogt. Groot nadeel is wel dat er maar 1 tint beschikbaar is. Voor mij toevallig net de goede, maar die is denk ik wel alleen mooi bij een erg lichte huid

2 likes

Wat is jullie favo foundation? Ik heb nu een lange tijd meroda gehad maar wil net ff wat meer dekking.

Dus medium/high dekking voor neutrale teint, voor de droge/normale huid dus niet al te matte finish. (Light medium qua shade)

Bij mij is alles snel te geel oranje of roze.

Heb ook nog een mac foundation liggen maar ben daar niet heel kapot van.

Ik heb nu van huda beauty, helemaal fan van wel icm met hun poeder ook geeft een mooie finish.

Had voorheen altijd foundations met lichte dekking en nu dus wat meer dekking maar vindt het er nog steeds natuurlijk uitzien maar dan met meer dekking haha.

2 likes

It cosmetics cc cream! Is goed op te bouwen qua dekking, mooie glow, volgens mij ook in veel tinten beschikbaar

6 likes

Ik blijf fan van de double wear, maar meng m met een drupje advanced night repair/een ander serum voor net wat meer glow.

4 likes

Aah ja die zie ik ook veel voorbij komen!

2 likes

Ik bestel regelmatig via Niche Beauty uit Duitsland en daar verkopen ze Milk :relaxed:

4 likes

Betaalbaar: True Match van Loreal. Duurder, dan de Bobbi Brown Foundation stick

1 like

Mijn favoriet voor lichte dekking is de Laura Mercier Tinted Moisturizer (oil free). Voor medium dekking de Charlotte Tilbury beautiful skin foundation en als ik nog wat meer dekking wil de good old Estee Lauder Double Wear. Die eerste twee mix ik ook regelmatig, is ook top!

1 like

Al maanden fan van m’n pillowtalk paletje, dus na heel lang twijfelen nu toch mn Charlotte Tilbury stash wat uitgebreid.

Ben heel benieuwd naar het oogpotlood ook.

12 likes

:sparkles: Armani Luminous Silk :sparkles: L’Oréal Infallible Fresh Wear :sparkles:

Clinique!

2 likes