Het Beautytopic #4

2 likes

Het heeft wel een heel subtiel effect als je het lange tijd gebruikt, maar dan moet je het wel consequent gebruiken als je er iets van wil merken. Daarnaast vind ik het, ondanks de bescherming, niet prettig voor mijn ogen. Heb het twee weken volgehouden, daarna was ik er klaar mee :sweat_smile:

1 like

Ik krijg steeds die advertentie van wonderskin op insta en ben geintrigeerd. Het is zo’n peeloff lipstain.
Heeft iemand hier deze of eentje van een ander merk geprobeerd?

Was dit een antwoord op mij? :thinking: Want de admin heeft ( terecht) mijn vraag verplaatst naar het haartopic.
Maar even nog off topic, nee eigenlijk is het nooit goed blijven zitten, maar blijf hoop houden.

Heb namelijk na jaren ook ineens dat na 100 manieren/ merken / systemen ik een nagellak heb die 2 weken blijft zitten, terwijl er ook werd gezegd “
Sommige nagels pakken dat gewoon niet”.

Heb nu een soort van hoop dat dit ook voor krullen in mijn haar geldt :sweat_smile:

2 likes

Ja, dat was een antwoord op jou.
Ik heb de hoop bij mijn haar opgegeven. (Enige keer dat het bleef zitten was met een halve bus haarlak en harde Roy Donders-krullen opgestoken).
Maar herken de nagellakstruggle ook, haha. Daar heb ik uiteindeljk ook succes gehad.

1 like

Ik ben begonnen met Retinol 1 a 2 keer per week maar krijg er best wat pukkels van. Is dat iets wat erbij hoort en na een tijdje wegtrekt of moet ik kijken of ik wel het juiste product/hoeveelheid etc gebruik?

@Soy.peor of je leest gewoon niet alles hahah

4 likes

Ik draag in principe nooit make up, maar wil voor speciale gelegenheden graag een bruine oogschaduw die mijn groene ogen wat meer laten spreken. Ik zoek iets super makkelijks, het liefst iets wat ik gewoon met mn vingers kan aanbrengen ofzo. Hebben jullie goede aanraders?

Ik ben helemaal geen beauty meid maar heb laatst een aankoop gedaan waar ik heel blij mee was dus wilde het toch ff delen: de catrice matte lipstick, hij lijkt heel natuurlijk te blenden met mn lip en ik vind de kleur ook mooi.

https://www.kruidvat.nl/catrice-scandalous-060-good-intentions-matte-lipstick/p/5788214?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI3YnQk5b_gQMVP4RoCR1Whgm2EAQYBCABEgKNB_D_BwE

4 likes

Ik zou eigenlijk gewoon een normale (beetje glitterende) oogschaduw aanraden die je dan met een fluffy kwast aanbrengt.
Enkel met je vingers aanbrengen wordt toch al snel vlekkerig. Ik weet dat veel mensen ook fan zijn van de eyeshadow crayons van Bobbi Brown en/of Laura Mercier, maar ook die zou ik persoonlijk met een kwastje blenden om het zachter te maken.

Ik vind zelf, als je maar één kleur gebruikt, iets met een lichte glitter/shimmer het mooist, omdat dat toch multidimensionaal lijkt. Eén matte oogschaduw wordt in mijn ogen toch snel wat vlakker.

4 likes

Deze!

Brengt makkelijk aan, kun je vervagen met je vingers en blijft vervolgens heel erg goed zitten!

7 likes

Maken jullie nog een wissel in bepaalde make up tijdens de seizoenen? Ben benieuwd naar jullie favorieten!

Ik gebruik in de zomer altijd de terracotta bronzer van Guerlain, maar nu mijn huid weer lichter is ga ik over naar de blush van Laura Mercier in de kleur Chai.

3 likes

Ik heb deze ook in meerdere kleuren, fijn spul! @Nude

4 likes

Zeker, ik heb in de herfst/winter sowieso wat zwaardere make-up op. In de zomer draag ik wat lichter roze, bijv. het pillowtalk palette van Charlotte Tilbury of het roze nude palette van Huda. In het najaar stap ik wat meer richting bruin/rood/oranje. Nu gebruik ik het Kitty Likes to Scratch (die naam, hahaha) van Too Faced regelmatig.

2 likes

Ik ga in de herfst/winter vaak voor wat donkerdere, diepere kleuren. En soms juist heel lichte ogen met heel donkere lippen

3 likes

Alleen bewust voor mijn lipkleuren, in de zomer/lente heb ik altijd fellere kleuren en in de winter ook wat meer donkerrood.

3 likes

Ik gebruik altijd cloud paint van glossier op mijn ogen en dat is echt perfect! Je smeert het heel makkelijk uit en het lijkt haast alsof je niets op hebt omdat het zo natuurlijk is/makkelijk blend, maar je ogen springen er wel uit.

3 likes

Ik merk juist dat ik in de lente en zomer op mijn ogen kies voor een simpele eyeliner. Maar nu juist als de herfst begint ik weer mijn oogschaduw palet erbij pak met warmere / gouden / bruine kleuren! En ik switch dan ook weer naar mijn ‘ najaars parfum’.

1 like

Welke kleur gebruik je dan?

2 likes

Dusk of storm!

4 likes