Jojoba olie! Vind dat echt heel fijn en krijgt echt alles los.
Balea Reinigungsöl
Deze! Echt heerlijk spul, prikt niet en haalt al mijn make-up goed weg.
https://www.etos.nl/producten/cerave-hydraterende-reinigingscreme-473-ml-120599652.html
Ah ok dus het werkt dus helemaal niet ‘zo goed’ wel een heerlijke crème ja.
Ik had 'm gekocht want zou goed zijn voor broze nagels, is dat kreng merendeels zonnebloemolie. Verkoop het dan niet als jojoba als het een mix is, denk ik dan.
Maar ik denk ook niet dat het echt als strakker maken van de huid bedoeld is? Of bestaat dat echt… Kan toch alleen door sporten, voeding of chirurgie ofzo. Nou ja mijn bil is met alle creme van de wereld niet te redden
Hij wordt verkocht als ‘gladmakende, verstevigende crème voor billen en heupen’ dus zou wel moeten haha maar betwijfel of crème dat überhaupt kan
Nee dat lijkt me ook dat dat niet kan. Vandaar dat ik het je vroeg omdat je zei het werkt zo goed
Alle ingrediënten die enigszins verstevigend zouden werken staan lager op de ingredientenlijst dan parfum, dus er zit echt bijna niks in en zal ook echt niks doen voor je huid behalve hydrateren
Ik vind het heeel leuk! Maar ik ben ook begonnen met skincare toen ik superjong was, omdat ik vroeg acne kreeg, en ik heb een hele simpele routine (water, serum en spf in de ochtends, reinigingsolie als ik makeup heb gedragen, reinigingsmousse en specifieke crème in de avond), waardoor het helemaal niet zwaar voelt. Ik heb tegenwoordig ook echt een goede huid, dus ik heb zeker niet het gevoel dat het voor niks is.
Ik vind het niet leuk, maarja, ik doe het maar gewoon
Het is bij mij noodzaak ipv leuk
Ja ik geniet er echttttt van
Ik heb fases waarin ik het heel leuk vind, veel koop en ermee bezig ben en dan weer een tijd te lui ben
Ah dat staat recht tegenover wat skincare (volgens mij) hoort te zijn! Natuurlijk zijn er dingen die bewezen voor iedereen belangrijk zijn, zoals je huid reinigen en beschermen tegen de zon, maar de rest is tenzij je er echt mee zit ook maar voor de leuk - van verstopte poriën of droogtelijntjes gaat niemand dood!
Ik denk dat je bij skincare moet beseffen dat ook wanneer producten werkzaam zijn het verschil nooit gigantisch zal zijn en niet direct, waardoor van het proces kunnen genieten of er in elk geval niet tegenop zien misschien nog wel belangrijker is dan het gebruiken van bepaalde ingrediënten tegen vlekjes/wallen/wat-dan-ook. Als je een nieuw product in je routine introduceert kun je na een paar maanden evalueren of het wat heeft gedaan, elke dag kijken heeft totaal geen zin - naast dat het natuurlijk alleen maar kut is om je te focussen op de “problemen” die je wilt aanpakken! Ik vind het zelf fijn om een simpele routine te hebben, waarbij ik van elke stap altijd wel de zin inzie, en die als ik dat af en toe leuk vind te verrijken met extra’s als maskers, (professionele) massages, of wat dan ook.
Ik vond het leuk maar nu ik duizenden euro’s heb uitgegeven en nog steeds een slechte huid heb maakt het me vooral verdrietig. Ik kan niet zomaar even bij iemand logeren bijvoorbeeld want ik moet altijd iets van skincare doen, anders heb ik de volgende dag gewoon allemaal pijnlijke onderhuidse ontstekingen. Maar als ik een minder moeilijke huid zou hebben zou ik het denk ik wel leuker vinden
Hoe ouder ik word hoe lakser ik word met skincare. Deed een paar jaar terug elke maand iets van een peeling of laserbehandeling, maar heb daar gewoon de puf niet meer voor. Denk er ook niet eens aan om te doen. Mijn geloof in skincare is ook iets vermindert omdat ik mijn acne niet onder controle kreeg ondanks alle behandelingen en producten.
Zit nu ook aan de roaccutane (super blij mee) waardoor ik alleen het bare minimum doe zoals reiniger en hydrateren. Maar ga zo nog wel een peeling aanbrengen.
Ben ook lakser omdat ik sinds een tijdje ook Botox gebruik en pigment met een laser of peeling ook makkelijk te behandelen is dus ben nu minder spastisch qua preventie dan dat ik voorheen was.
Dat is toch helemaal niet de bedoeling wanneer je roaccutane neemt?
Welke peeling voor thuis raad je aan?
Vroeger inderdaad niet toen de dosering hoger was. Nu is de dosering veel lager. In de praktijk wordt het nog weinig gedaan, maar theoretisch kan het wel. Het is wel even aftasten wat de huid aankan. Doe ook geen hele zware, gewoon een milde waar je amper van schilfert die ook in de zomer gebruikt kan worden.
@Scorpiovibes ik heb professionele peelings, dus kan geen specifieke peelings voor thuis aanraden.