Het Beautytopic #4

Ah omdat je in je berichtje zei dat je het vroeger vaker liet doen, en dat je “zo” een peeling ging doen, dacht ik thuis behandeling!

1 like

Snap het. Deed het allebei. Toen mijn acne erger werd ben ik naar een praktijk geweest om mijn huid te behandelen. Daarvoor deed ik gewoon zelf. En nu mijn acne weer weg kan ik het ook gewoon weer zelf thuis doen.

1 like

Ik heb er dubbele gevoelens over. Ik hou niet van nattigheid op m’n gezichtshuid dus ik doe het een beetje tegen heug en meug. Maar sommige crèmes voelen weer heel lekker (vooral gel-achtige) dus dat vind ik weer fijn. Een routine bedenken vind ik helemaal kut, maar skincare kopen weer wel leuk :woman_shrugging:
Het komt er op dit moment op neer dat ik behoorlijk wat skincare in huis heb, maar dit nogal random gebruik. Eigenlijk vooral wanneer ik aan iets denk of die dag het gevoel wil dat een specifieke crème geeft.
Ik wil echt een keer een plan maken voor een routine met wat ik in huis heb, en kijken wat er nog mist, maar dat wil ik al een eeuwigheid. Misschien dat ik binnenkort hier om hulp ga proberen te vragen in de hoop dat iemand anders het wel leuk vindt

1 like

Ik was vroeger veelvoudig gebruiker van revitalash, totdat ik er eczeem van kreeg en toch een beetje bang werd voor verkleuring van de iris. Nu heb ik heel lang niks gebruikt maar ging het toch weer kriebelen. Ben vandaag begonnen met een ander serum, let it glow, waar volgens mij geen schadelijke stoffen in zitten maar wel veel goede reviews van zijn. Hoop zo dat dit de holy grail is 🫶🏼

3 likes

Iemand ervaring met de wow " Dream Coat Supernatural Spray"? Of NVTM anti humidity spray? Ben de afgelopen weken 1 grote pluizenbol, sta op het punt een normale coupe op te geven tot het voorjaar :sweat_smile:

3 likes

Ja ik vind dit spul echt top. Echt een aanrader! Heb ook mega pluizig haar maar dit is echt effectief.

2 likes

Top dank! :grin: dan ga ik het toch bestellen!

2 likes

Heeft iemand tips voor een crème voor de extreem droge huid? Ik gebruik nu la roche posay toleraine en dat werkte altijd top maar heb nu toch na een paar uur allemaal velletjes en na de hele dag is m’n huid echt extreem droog.

2 likes

Je hebt daar ook een “riche” variant van, die had ik per ongeluk een keer. Die is wat dikker van structuur. Of gebruik je die al?

2 likes

Wat @Alicante zegt. En anders is de cicaplast baume ook heel fijn. Beetje wit masker effect in de 1e minuut maar trekt snel weg.

2 likes

Ik ben niet zo’n held met make-up, maar ik zou graag een bronzer en highlighter willen toevoegen aan mijn dagelijkse make-up routine, maar ik heb geen ervaring met hoe het staat etc. Wat zijn een beetje fijne “instap” merken? Via IG en TikTok heb ik veel filmpjes gezien waardoor ik geïnspireerd ben haha. Daarnaast zie ik veel vloeibare highlighters en bronzers voorbij komen, dat lijkt me ook wel makkelijk werken? Ik gebruik nu naast mascara/wenkbrauwpotlood een BB cream met concealer en als “afsluiter” shimmer brick pink en een lichte blush.

1 like

Misschien een onpopulaire mening maar als beginner kun je denk ik het best wegblijven bij makeup die héél gepigmenteerd is. Het is makkelijker om op te bouwen vanaf een subtiele glow en bronze, en is minder heftig als je het nog niet gewend bent.

Ik heb zo snel even geen specifieke budget aanraders maar de Bobbi Brown Bronzing Powder en de gewone Powder Highlighter kan ik echt aanraden.

2 likes

Eens met @Zonnestraaltje en ik denk dat poeder makkelijker is in het begin dan cream bronzer bijvoorbeeld! Misschien is de baked bronzer van Catrice iets, die is wat glowy en dat vind ik vaak een makkelijk aan te brengen formule :blush:

2 likes

Ik gebruik een bronzer stick van Kiko, en die is echt heel makkelijk in gebruik. Gewoon een soort stift die ik over de plekken veeg en met mijn vingers blend. Werkt heel fijn!

3 likes

Oh wat is dit precies voor poeder haha? Klinkt bijzonder!

3 likes

Maar wat is hier zo speciaal aan dat het een tiktok hit is? Heb zelf geen tiktok dus kan het niet opzoeken.
Is btw wel fijn spul hoor!

Wauw dit was toch 15 jaar geleden ofzo ook al een hit? Kan me herinneren dat ik hier proefjes van kocht omdat de grote verpakking te duur was

8 likes

Ik heb een erg droge huid. Vooral mijn mondhoeken en bovenlip. Daar is het soms ook rood. La Roche-Posay Lipikar Eczema MED helpt daar goed bij, al denk ik niet dat het eczeem is maar dus een erg droge huid.

Ik draag overdag spf 50 dagcreme van PC, in de nacht van PC of de grijze exfoliant of retinol 1% van PC. Eroverheen Resist Anti-Aging Barrier Repair ook van PC. En een oogcreme.

Ik kreeg van een vriendin deze tip van Holland and Barret:

En die heb ik ook gekocht. Maar dat lijkt me ook een tijdelijke oplossing net zoals de crème van La Roche Posay.

Heeft iemand een tip voor een dag- of nachtcrème die mijn droge huid goed voedt en hydrateert en droogheid oplost?

Ik vind de nieuwe moisturizer van The Ordinary, Natural Moisturizing Factors + PhytoCeramides, heel fijn. Ik gebruik deze meestal als nachtcreme, maar als dagcreme is het ook mogelijk. Het is een hele rijke creme, die je huid echt langdurig voedt. Ik wist niet dat het kon met mijn droge huid, maar in de zomer vind ik 'm soms zelfs te rijk.
(momenteel korting op de TO website tot Black Friday)

3 likes

Oke ik moet dit echt delen want ik ben zo verbaasd. Ik heb echt een hele gevoelige huid die niet veel kan hebben en ik heb een beetje op de gok de Dr Hauschka kalmerende dagcreme gekocht omdat ik online een review las en mijn huid is nog nooit zo zacht en glad geweest.

2 likes