Het Beautytopic #4

Zou je niet een serum toe kunnen voegen? Zoals deze:

1 like

Je moet hiervan maar een heel klein beetje gebruiken en dit helemaal opschuimen met water. Niet als een papje gebruiken want je hoort geen korreltjes meer te voelen.

3 likes

Daar zou ik eerder een keer mee naar de dermatoloog stappen. (Of is dat moeilijk in Nederland?)

2 likes

Misschien mengen met een beetje gezichtsolie? Ik gebruik bijvoorbeeld de rozenbottelolie van de ordinary als mijn huid droog is.

1 like

Ja dit is gewoon het nieuwste slachtoffer van tiktokkers die oude blog favorieten herontdekken en als iets nieuw claimen

3 likes

Wat is jullie favoriete bruine oogschaduw palette? Ik gebruik nu vaak de Jaclyn Hill paletten, volume 1 en 2 en mix daar vooral de warme tinten van, maar zoek iets handzamers, ongeveer 9 kleuren die wat warmer bruin zijn maar waar ook een hele donkere bij zit voor eyeliner, evt zelfs zwart. Hoef niet perse glitter enzo.

Ik ben geen fan van de oogschaduws van Mac, Huda Beauty, Charlotte Tilbury en Nars dus die vallen af :sweat_smile:

3 likes

Misschien is Tartelette in Bloom wat voor je? Dat is echt mijn favo palette aller tijden. Heeft wel een aantal roze achtige tinten, maar ook hele mooie bruine en een donkere zwarte en donkerbruine. Ik gebruik zelf altijd de donkerbruine als eyeliner.

5 likes

Hmm ja die vind ik wel mooi, maar nog wat te koel!

Deze kleuren gebruik ik nu het meeste, maar ik kan nergens een goede mix vinden van zulke kleuren. Het mag zelfs nog iets warmer zijn.

1 like

Ik gebruik al drie jaar alleen mijn zelf samengestelde quad van Mac, als je geen fan bent van hun oogschaduws kun je misschien zo’n concept overwegen van een ander merk?

Anders vind ik Side by Side van Nabla een heeel mooi palette (dit is de kleine versie, je hebt ook een grotere):

1 like

De sassy siennas, zijn maar vijf kleuren denk ik maar goed gepigmenteerd en gaat bijna altijd mee op vakantie. Ze hebben ook andere varianten, heb ook de blushing berries en ga binnenkort de groene set kopen.

2 likes

Too Faced Born This Way palette? Of zit daar te weinig met een oranje (onder)toon in, qua kleur?

Ik hou zelf ook heel erg van zelf een palette maken. Niet goedkoop, maar wel effectief als je heel goed weet wat je wilt. De twee die ik goed en fijn vind zijn van Inglot en Make up Studio.

En heb je al eens bij Colorpop gekeken naar palettes? Zij hebben wel heel veel keuze, en ook de mogelijkheid om zelf een palette te maken. Heb 1 kleiner palette en die vind ik goed (maar niet helemaal mijn favo-kleuren).

2 likes

Ook Tartelette, maar dan Toasted? Dat is mijn favoriete palette en de kleuren komen volgens mij wel overeen met jouw voorkeuren. Er zit geen zwart in maar wel een diepe donkerbruin

Viseart Neutral mattes misschien? Voordeel bij deze is dat de formule zich echt leent tot het mengen van kleuren waardoor die terracotta kleur echt top werkt als je meer warmte wilt toevoegen. De bovenste rij is wel vrij nutteloos. Maar de pans zijn magnetisch dus zou je ook nog in een kleiner makeup forever palette kunnen gooien.

3 likes

misschien bij de romand better than paletten?

Fantastisch spul dit! Gebruik dit echt al heel lang en zonder tik tok

3 likes

Kent iemand eigenlijk een dupe voor de Daily Microfoliant? Haalt het misschien niet bij de echte maar iets wat erop lijkt

Sephora eigen merk heeft een. Moet je wel naar daar gaan maar die is wel goed. Heb de dermalogica wel niet gebruikt dus kan beiden niet vergelijken.

3 likes

Douglas heeft er ook een van hun eigen merk, one two free en dermacosmetics ook! Vind ze allemaal vergelijkbaar met elkaar.

2 likes

Is dat deze: https://www.douglas.nl/nl/p/5001017055
?

1 like

Nee deze!

2 likes