Het Beautytopic #4

Ik vind ze beiden echt vergelijkbaar, maar ik moet zeggen dat ik niet zo’n moeilijke huid heb en met maar weinig producten écht heel veel resultaat zie. Bij beiden had ik gewoon een zachte huid daarna en zat m’n make-up mooier.

1 like

Ja zou je hiervoor naar de dermatoloog gaan? Daar had ik helemaal niet aan gedacht!

Ik zal eens kijken. Dank de rest ook voor het meedenken, ik ga die opties ook even bekijken.

1 like

Etos heeft ook een redelijke dupe

1 like

Ongevraagde update maar misschien heeft iemand er iets aan. Ik heb een maand lang de Bioré laten liggen en mijn huid wat tot rust laten komen. Omdat ik vitamine A gebruik wilde ik toch weer SPF gaan smeren dus heb ik de Isdin Fusion Water besteld (volgens mij nadat @Kwal en @tuula er al fan van waren) en ik vind hem tot nu toe heel fijn en mooi met foundation erover! Nog even afwachten hoe mijn huid erop reageert.

Voor wie ook moeite heeft met SPF is mijn conclusie van het afgelopen half jaar: Bioré is prachtig, niet vet, mooi met make-up maar bevat alcohol. Eucerin Oil Control is waarschijnlijk fijn als je een vette huid hebt. Ikzelf vond deze een poederlaag geven en rullen in combi met mijn foundation. Isdin is inderdaad wat vettig zoals sommigen al zeiden, maar op een fijne manier, vind ik, beetje glowy. De Suncare 30 van Uncover vond ik wel te veel een plaklaag hebben.

5 likes

Ga voor een tubing mascara!

1 like

11 euro lipliners bij Mac voor Black Friday! Welke lipliner is PERFECT voor overlinen? Niet te bruin/grijs, maar wel iets wat de lippen contoured. (Ik heb een blanke huid)

1 like

Ik was hier ook wel nieuwsgierig naar, maar dan juist voor bruine mensen met wat meer gepigmenteerde lippen haha.

Hoeft trouwens niet eens per se MAC te zijn, wil gewoon een x een goed lippotlood proberen. Draag nu altijd lipstick zonder, maar benieuwd of het mss mooier is met.

Ik zou voor jou kijken naar Cork en Oak voor bruin neutraal en niet te donker.
Cherry is perfect voor rode lippen en Nightmoth is ook een favoriet.
Chestnut gebruik ik bij “nude” kleuren.

1 like

Thanks! Zag Cork ook veel voorbij komen maar twijfel of die nog wat donker is voor mij, maar wie weet schat ik dat helemaal verkeerd in. Oak en Whirl zien er ook goed uit.

Is Cherry ook mooi bij donkerder rood of echt alleen fel? Ik ben echt een lippotlood noob dus geen idee haha.

1 like

Denk dat Whirl bij je past!

2 likes

Je had er al 1 besteld (welke?) maar ik heb dit probleem ook heel erg en het is eindelijk opgelost door een tubing mascara van Catrice. Heb echt van alllles geprobeerd, ook hele dure, maar deze does the trick:

https://www.kruidvat.nl/catrice-glam-doll-010-ultra-black-easy-wash-off-mascara/p/5383652?gclid=CjwKCAiAxreqBhAxEiwAfGfndIzXulUAhF3Eyu_hEqtgwJ4I9bN-cafo4nej4eGwov3HD7uqx-4YphoCNZYQAvD_BwE

4 likes

Cork is lichtbruin en eigenlijk te licht voor mij. Niet dezelfde ethniciteit haha maar iluvsaharii gebruikt hem vaak bij nude kleuren.
Hoe donkerrood wil je gaan? Ik draag cherry bij ruby woo-tinten, dus wel fel rood. Als je meer naar bordeaux wilt gaan dan is plum nog een goede of nightmoth als je contrast wilt.
Whirl is ook mooi, een beetje dusty rose.

2 likes

Mede panda hier :wave: Tot nu toe beste resultaat met Estee Lauder zero smudge mascara. En verder helpt eyeshadow primer en afpoederen.

2 likes

Ik ben op zoek naar een lipgloss die niet extreem opvallend is, maar dat je wel ziet dat je iets op hebt. En dan een beetje een rozeachtige gloed met een koele ondertoon.

Weet iemand toevallig of de lipglass Love Child van Mac daaraan voldoet?

Is de stack mascara van Mac het waard? Ik hoef echt geen 10 laagjes maar zoek wel iets waar mijn wimpers volume van krijgen zonder te klonten. Lengte hoeft niet echt want ze zijn al behoorlijk lang van zichzelf

Nah vind m niet super boeiend, in het begin separeert ie super goed maar na een paar lagen gaat ie bij mij toch een beetje klonteren.

3 likes

Daar was ik al bang voor. Dan ga ik wel op zoek naar een andere

Ik ben op dit moment echt fan van de YSL lash clash!

1 like

Love Child is niet koel, hij is neutraal met een warme/gouden glans. Ik zou je de lipgloss van Kiko in de kleur 22 Red Garnet aanraden, of NYX Butter Gloss in Angel Food Cake aanraden. :two_hearts:

3 likes

Is die smudgeproof? Ik heb best wel hooded eyes waardoor ik bij heel veel mascaras aan het einde van de dag meer op een panda lijk. Zelfs als ze claimen smudge proof te zijn.

Ik heb nu die tubing mascara van Heimish. Die is heel fijn en blijft echt zitten als een huis, alleen is die best wel nat waardoor mijn wimpers snel aan elkaar plakken.

2 likes