Het Beautytopic #4

Thanks voor de tips! Ik ga vanavond gelijk kijken bij de Kiko en de Etos voor Nyx, ben benieuwd!

1 like

Heeft iemand hier ervaring met blauw licht therapie tegen acne?
Zag dit op Insta voorbij komen en vind dit nog wel een oké prijs. (€ 167,-) als het helpt dan.
Las al wel dat het niet goed voor de ogen is dus dat je ze dicht moet doen of bescherming moet dragen.

1 like

Voor die prijs kun je beter eens een laserbehandeling bij een huidtherapeut doen?

Ja dat zou ook kunnen inderdaad, maar dan ben ik het bedrag na 1 behandeling al bijna kwijt. Het zou goed helpen tegen onderhuidse ontstekingen dus daar zou ik hem plaatselijk voor willen gebruiken.

2 likes

Een stippling blush van mac! Maar een beetje een dunnere stippling vind ik heel fijn voor crème blush :slight_smile:

1 like

Even update, heb in de winkel even de kleuren op mijn hand getest. En mss heeft iemand anders hier nog wat aan die toevallig weet hoe ik eruit zie.

Oak is echt veel te licht voor mij.

Cork te donkerbruin (ik vind het bij die iluvsaharii trouwens wel mooi, maar zij is wel van de full face veel make-up en ik heb geen skills, draag bijna nooit foundation en niet zo fab haha). Misschien ooit.

Cherry heb ik wel besteld, heb een paar felle rode kleuren waar ik het bij uit wil proberen. Als het bevalt kan ik altijd nog een donkerdere kleur voor bij mijn andere rood doen.

Whirl was inderdaad een vrij goede voor mij, althans op mijn hand, dus hopelijk ook op m’n hoofd. Dus deze ook besteld.

Soar vond ik trouwens in de winkel ook mooi, maar wel weer vrij roze dus die nog even gelaten.

Spice vond ik ook mooi trouwens, maar iets te oranje voor de kleuren lipstick waar ik het eerst bij wil proberen.

2 likes

Ik heb een stippling brush van Real Techniques, die is fijn voor liquid blush

4 likes

Je kan hiervoor ook benzoylperoxide gebruiken. Rond de 10 euro en vrij verkrijgbaar in de drogist/apotheek.

1 like

Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is, maar ik denk dat mijn vraag hier het beste past.

Mijn dochter heeft al 2 keer een badbruisbal mogen maken bij Lush, soms mag dat daar in de winkel en helpt een medewerker om het helemaal goed te doen. Ze vindt dat zo geweldig dat ze het graag ook thuis een keer wil doen met mij.
Ik heb al wat tutorials bekeken en ik denk dat het goed te doen is en dat de ingrediënten ook niet al te moeilijk zijn. Als je ze zelf mag maken bij Lush krijg je het vormpje mee dus we hebben al 2 leuke vormen. En anders kan ik mijn bakvormen-collectie aanspreken. :rofl:

Is er hier iemand die al eens zelf badbruisballen heeft gemaakt en nog tips heeft?

Dit lijkt me makkelijk te doen via wat instructies online.
Ik kan me herinneren dat dit vroeger gedaan werd op opendeurdagen in een school hier in de buurt. Je kan ook wat druppeltjes van bv lavendelolie of iets anders wat je lekker vind ruiken toevoegen

1 like

Wat is een fijne (betaalbare) makeup remover voor waterproof mascara, voor een hele gevoelige huid?

Met jojoba olie krijg ik de mascara er niet af en miccelair water voor de gevoelige huid geeft eczeem op m’n oogleden.

MAG JE ZELF BRUISBALLEN MAKEN BIJ LUSH?! AAAAAAAH
dit ga ik een keer vragen

3 likes

Ik gebruik zelf al jaren de oog en lipmake-up remover van L’Oreal, de waterproof variant. Nu heb ik zelf geen hele lastige huid, maar mijn moeder wel en zij kan echt alleen tegen deze.

In Utrecht nu 2 keer meegemaakt (een keer op vrijdagavond en een keer op zaterdagmiddag) en volgens mij richten ze zich specifiek op kinderen / jongeren, maar ik heb me net zo keihard vermaakt als mijn dochter. :rofl:
Er staat dan bij de ingang een tafeltje met een medewerker erbij, verschillende kleuren poeder, handschoenen en malletjes. Het malletje krijg je mee want de badbruisbal moet een dag uitharden in de vorm. En het is dus ook nog eens gratis!

De kwaliteit van de zelfgemaakte badbruisbal is niet minder dan die van een gekochte. Hij komt keurig netjes en stevig uit de mal en is net zo lekker bruisend, fris en schuimig. Echt leuk om te doen vind ik, en het lijkt me een ideale bezigheid samen als ze vakantie heeft en het regent.

10 likes

Ik was aan het zoeken op jeuk/eczeem, hoe gaat het nu bij jou? Heb je iets gevonden wat werkt? Ik heb pas sinds een week uitslag in mn gezicht en word iedere ochtend wakker met dikke ogen. Nu ongeveer een maand last van eczeem bij oogleden en jeuk op hoofdhuid (en daardoor wondjes van het krabben in mn slaap). Als klein kind weleens eczeem gehad en later heel af en toe uitslag van een product waar ik allergisch voor bleek. Nu geen idee waar het aan ligt, geen nieuwe producten gebruikt, idem voor wasmiddel e.d.

Kan pas donderdag bij de huisarts terecht maar was even benieuwd of jij iets hebt gevonden wat werkt. Heb nu twee dagen niets op mn huid gehad maar zonet toch maar wat La roche posay lipikar AP baume gebruikt om van die trekkerige jeuk af te komen. Alleen dat werkt altijd maar tijdelijk.

1 like

Ik had vroeger zo’n set om zelf bruisballen te maken. Ongeveer zoals dit

Dat ging eigenlijk altijd wel goed en was ook echt leuk om te doen. Enige waar je wel echt op moet letten is dat je het genoeg aandrukt en niet teveel maar ook zeker niet te weinig olie/shea butter erbij doet. Anders wordt het ofwel losse korrel of zo’n vaste bonk die amper bruist en oplost.

Ohja en vooral niet een heel flesje geur eraan toevoegen zoals ik ooit deed :sweat_smile:

6 likes

Ahh wat een leuke set! Die ga ik onthouden.
Dank voor je tips, daar ga ik op letten. Deze week ga ik bij Holland & Barrett een lekkere olie kopen, en ik heb er echt zin in om in te kerstvakantie samen aan de slag te gaan.

6 likes

Offtopic maar jij lijkt me zo’n leuke/lieve moeder!:heart: dit zijn ongetwijfeld mooie herinneringen voor je dochter later

23 likes

Wat lief. :face_holding_back_tears:

1 like

Ik ben toch bezweken bij de Mac singles day deals en ben nu alleen nog op zoek naar een nieuwe contour poeder.

Ik heb een tijd terug op aanraden van (denk ik) @Spaarlamp de Bobbi Brown Golden Light bronzer gekocht, die is als bronzer perfect maar om te contouren is die net iets te warm. Iemand hier een goede aanrader? Liefst in de prijsrange Bobbi Brown/Nars etc

2 likes