Het Beautytopic #4

Wil je niet bij de club trekken hoor, maar heb je misschien een olijfkleurige ondertoon? Daar kwam ik zelf pas na heeel lang zoeken achter, alles was of te oranje, of te roze, of te grauw.

2 likes

De kleur die ik nu had was NW15 van MAC en als ik het goed begrepen heb is dat neutral warm? En die was dus wel goed. Ik heb hier ook echt geen verstand van :joy: Lief dat je meedenkt!

1 like

Dat MAC systeem vind ik altijd super verwarrend :joy:

4 likes

Hahaha, zoals je ziet vind ik alles wat met foundation te maken heeft verwarrend :joy:

1 like

Dank voor je reactie, wat rot dat je er nog steeds mee zit!
Ik ben van de week naar de huisarts gegaan en heb shampoo, lotion, hydrocortison en creme voorgeschreven gekregen, lijkt nu iets rustiger en minder jeuk.

Ik heb ook olijfkleurige huid en heb altijd moeite gehad om de juiste tint foundation te vinden. Heb nu nu 2WO van Dior. Welke foundation heb jij?

3 likes

Ik zou NW eerder zien als not warm = roze en NC not cool = geel. Maar welke foundation heb je nu en wat vind je er niet fijn aan? Mac heeft meerdere soorten foundations in die kleur natuurlijk.

5 likes

Gobi van NARS vind ik fijn, de WO lijn van DIOR wil ik nog een keer proberen, hoe vind je die? Als je even terugzoekt in dit topic staan er ook wat tips van anderen.

3 likes

WO van Dior vind ik echt fantastisch!

1 like

Ik heb nu de Studio Radiance. Ik vind hem cakey op sommige plekken en ik heb het idee dat hij over mijn huid glijdt. Ik heb een ontzettend droge huid dus ik wilde geen hele matte foundation maar weet eigenlijk niet of dat de juiste keus was.

2 likes

Ik zou graag een tinted moisturizer willen proberen, zijn er nog andere aanraders dan die van Laura Mercier? Vind die echt heel duur. Of is hij echt zo goed dat het het geld waard is haha?

1 like

Ik heb sinds kort die van origins. Geeft een heel mooie natuurlijke glow en de geur is lekker (sinaasappel). Zalando heeft nu goede korting! Heb ook een paar keer die van estee lauder gehad, ook prima maar wat matter.

3 likes

Het afgelopen jaar zijn de prijzen ook wel heel erg omhoog gegaan :’(
Hoor zelf wel goede verhalen over de maybelline SUPER STAY 24H SKIN TINT.

2 likes

Laat je niet afschrikken door de vreselijke kleurselectie (en lelijke verpakking). Hij vermengt zich goed met je huidskleur, verdoezelt oneffenheden beter dan je van zo’n product zou verwachten en ligt prachtig op de huid. Hij kost rond de 5 euro maar ik zou er makkelijk vier keer zoveel voor neerleggen.

3 likes

Tipje: de True Match foundation van Loreal is nu maar 7 euro bij Kruidvat (Black Friday). Leuke prijs voor wie hem eens wil proberen

6 likes

Wil ‘m al een heletijd proberen, maar vind het zooooo moeilijk met testen/de juiste kleur vinden bij een drogist :face_exhaling:

4 likes

Er zijn gelukkig (voor de witte huid tenminste) wel veel reviews/swatches online omdat het al zo lang bestaat. In sommige landen heet het Perfect Match, dat wil ook nog wel eens helpen om daarop te zoeken

1 like

Ik ben bezig met mijn kerstlijstje, zijn er nog tips van Glossier voor de getinte huid qua make-up? Mag ook huidverzorging zijn trouwens, maar dan moet het wel iets bijzonders zijn want heb nog best een voorraad.

1 like

De concealer in een potje is zo top als je een droge huid hebt. Ik gebruik normaal gesproken alleen vloeibare concealer omdat ik bang ben dat het anders teveel in droge plekken gaat trekken, maar deze is heel mooi en natuurlijk

3 likes

De blush

2 likes