Wat is je huidige routine?
Zou kijken naar een exfolierende toner oid, wat je gewoon dagelijks gebruikt en verder redelijk zacht is, maar wel dode huidcellen weghaalt, en daarna hyaluron gebruiken.
Heb al verschillende dingen geprobeerd. Van een tijd lang zo minimaal mogelijke skincare (enkel reiniging - tonic - neutrale dagcreme zonder iets van actieve ingrediënten) tot een hele waslijst aan exfolianten en serums, natuurlijk telkens een tijd uitgeprobeerd voor ik wisselde. Ook cicaplast al geprobeerd maar werd enkel tijdelijk beter als ik langere tijd geen make up opdeed (geen optie ivm puistjes en roodheid en er presentabel uit willen zien op werk, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke keuze…)
Probleem is ook dat cremes al snel te vet zijn en ik snel puistjes krijg (ook tussen de droge velletjes door ) anders zou ik mn hoofd er op sommige dagen willen laten uitzien als een glimworm om toch maar van die velletjes af te zijn
Cetamacrogol ook al geprobeerd? Dat doet hier echt wonderen voor eczeemhuid, gewoon bij Kruidvat voor 5 euro
Die bekende deo, Lady speed stick volgens mij?
Chick-fil-a sauce van de Target
Hahaha shit, zie nu pas dat het ‘t beutytopic is
Hahaha alsnog op m’n lijstje gezet hoor.
Oeh nog nooit van gehoord! Ga ik eens bekijken
Die heb ik laatst bij Notino besteld (wel in zwart) en ik koop m in Barcelona ook altijd. Rond de 10 piek. In USA vast veel goedkoper? Maar vakeyeliner idd.
Ik heb gister deze binnen gekregen en mijn leven is echt 100x beter geworden! Eindelijk geen water meer dat langs mijn armen stroomt als ik mijn gezicht was
Wow Douglas ook. Bedrankt voor de tip.
Ja idd, wie mooi wil zijn moet met ogen dicht pinnen zeg ik maar altijd.
ik wou zeggen dat hij wel iets goedkoper is bij Di als je daar kan bestellen maar zie nu dat ze daar ook enkel de de zwarte verkopen, in de winkel heb ik wel ooit de bruine gekocht dus ga er van uit dat ze die ook wel nog hebben…
Ik heb de laatste tijd veel last van een jeukende, trekkerige huid. Zo’n jeuk die erger wordt als je er een beetje aan krabt of over wrijft. Het komt door een combinatie van het koude weer en hormonen, en ik denk dat het zou helpen als ik het op zn minst zou insmeren met een fijne creme. Heeft iemand aanraders?
La Roche-Posay Cicaplast Baume B5, is wel erg vettig
Ah ja deze wordt vaak getipt, maar zou je 'm ook voor je hele lichaam gebruiken of is ie daar eigenlijk echt te vet voor?
Ik gebruik het op mijn lichaam op de echt gortdroge plekken zoals mn ellebogen en het duurt wel lang voor het helemaal ingetrokken is dus over je hele lichaam kan, maar dan loop je wel lang naakt rond
Dat lijkt me vooral prijstechnisch niet zo handig, zo’n tubetje is best duur! Voor het lichaam vind ik Lipikar Baume erg prettig, dat komt in een grote fles, eventueel kun je Cicaplast op de allerdroogste plekjes smeren. Een pot Cerave of Ceraphil doen het voor de meeste mensen anders ook altijd goed volgens mij, ik kan daar zelf alleen op mijn gezichtshuid niet zo goed tegen.
Ik heb dit
Bekijk La Roche-Posay Lipikar Baume Light AP+m -Huidverzorging - lichaamsbalsem met lichtgewicht textuur - voor een droge en eczeem-gevoelige huid - 400ml op: La Roche-Posay Lipikar Baume Light AP+m -Huidverzorging - lichaamsbalsem met... | bol
Voelt niet te vettig maar werkt wel echt
Ja, die is écht goed! Cicaplast is meer voor (geirriteerde) plekjes etc. Die baume ap+m is echt goed voedend.
Al ken ik de light-versie niet, ik zou deze adviseren:
https://www.newpharma.nl/la-roche-posay/663893/la-roche-posay-lipikar-balsem-ap-plus-m-huid-met-neiging-tot-eczeem-pompfles-400ml.html
Ik gebruik deze ook inderdaad al 15 jaar ofzo, enige wat werkt voor mijn droge huid. M
Ik gebruik die baume sinds twee weken ook maar dat is ook niet genoeg. Ook cetamacrogol, cerave en vaselinelanette niet. Daaronder voelt het mega trekkerig en ‘s ochtends standaard een huid vol kurkdroge schilferige plekken. Lijk ook meteen 10 jaar ouder omdat alle elasticiteit uit mn huid verdwenen lijkt Beetje dagboekpost maar mocht iemand hetzelfde hebben gehad en advies hebben, graag. Maandag weer check up bij de huisarts ivm eczeem die nu wel redelijk onder controle lijkt.