Het Beautytopic #4

Je kunt beter een wat vollere gezichtscrème en een serum gebruiken. Die Cicaplast baume is gewoon geen gezichtscrème, maar een reparerende balsem voor droge plekjes, wondjes, littekens etc.

2 likes

Sorry was niet helemaal duidelijk maar ik bedoelde de lipikar baume. Dank je voor de tip. Serum en ‘gewone’ rijke gezichtscremes ook al geprobeerd maar haalt allemaal niets uit… een maand geleden had ik nog een gemengde huid en nu al een paar weken niets mee aan te vangen.

3 likes

De lipikar baume gebruik ik ook vaak in de winter. Kan zeker goed voor gezicht!

Edit: ooh ik zie nu dat die niet voedend genoeg is, sorry niet genoeg gelezen. Hoe zit het met de luchtvochtigheid in je huis? Door verwarming heb je sneller last van droge lucht. Af en toe ventileren en planten helpt al iets, en iets meer drinken dan normaal.

1 like

Oh ja, die lipikar baume kan ik me voor het gezicht wel wat bij voorstellen. Wat rot dat dat ook nog niet werkt, veel voedender is moeilijk te vinden.
Misschien heb je ook hele droge lucht in huis?

3 likes

Weleda Skin Food inderdaad, en een lekkere olie, amandel, jojoba of cacaoboter/sheaboter. Als mijn voeten te droog zijn (psoriasis, onsmakelijk maar soms zitten de vellen er los op) dan smeer ik ze’s avonds met een van deze producten in en dan voelen ze 's ochtends zo veel beter (en ze zien er ook beter uit).

2 likes

Hier zweer ik echt bij (ook veel MUA’s hebben deze standaard in hun kit)! De donkergroene is voller en vetter en je hebt ook een light variant. Maar die laatste vind ik voor de winter net te licht. Ik smeer altijd een dikke laag van de donkergroene variant op voor ik ga slapen als laatste stap van mijn skincare routine!

5 likes

Bedankt allemaal! Jojoba olie had ik al wel geprobeerd maar pure shea/cacao boter en weleda skin food nog niet.

2 likes

Misschien is het fijn om hiervoor naar een huidtherapeut te gaan, want zo te horen heb je alle voor de hand liggende dingen al geprobeerd.
Ik heb daar zelf in ieder geval hele goede ervaringen mee. Ze heeft toen ook al mijn producten gechecked en geadviseerd wat ik het beste kon gebruiken en in welke volgorde.
Een tip waar je misschien nog wat aan hebt: mijn gezichtsreiniger bleek te heftig. Na het wassen had ik telkens een trekkerige huid en dat is niet de bedoeling. Dus ze heeft me toen geadviseerd een hele milde reiniger te gaan gebruiken en dat hielp om mijn huid beter gehydrateerd te houden.

4 likes

Dank je wel! Ja dat is mijn volgende stap.
Ik gebruik al altijd dingen voor de gevoelige huid (cerave hydraterende cleanser, cremes zonder parfum etc) en toch is er ineens iets anders. Luchtvochtigheid ga ik nog naar kijken, idd wel verwarming aan maar niet hoog of anders dan vorige winter. Meer drinken is altijd een goed idee bij mij

1 like

Ik kon zo gauw niets vinden met de zoekfunctie, maar hebben meer mensen die Superstay Vinyl Ink vloeibare lipsticks van Maybelline en zijn die ook veel minder gepigmenteerd ineens? Ik heb meerdere en bij allemaal is de pigment bijna helemaal eruit. :persevere:

Ja dit is eigenlijk het antwoord op elke vraag als het gaat over een huidprobleem vind ik :joy::heart:

5 likes

Je hebt van die wimperkammetjes. Toen ik nog mascara droeg deed ik ook vaak met een pincet wimpers uit elkaar halen.

3 likes

Ik ben een noob in skincare, maar ik moet er echt mee beginnen. Nu lees ik dat je geen niacinamide en melkzuur mag combineren, maar kan je wel 2/3x in de week een peeling met melkzuur gebruiken en de andere dagen een serum met niacinamide?

Combineren betekent niet in dezelfde routine. Maar als je het een 's ochtends gebruikt en de andere 's avonds is dat geen probleem. Direct acids met niacinamide kunnen wel gecombineerd worden, maar kunnen ook een niacin flush veroorzaken als je ze vlak na elkaar gebruikt, je huid gaat dan gloeien en prikkelen en wordt rood. Gaat na 10 min weer weg, maar niet fijn gevoel. Vandaar dat dat niet geadviseerd wordt.

4 likes

Thanks, super duidelijk!

1 like

Heb je misschien ook een tip voor een milde gezichtsreiniger? Ik denk dat ik dit ook heb nml.

1 like

Bij mij gaat het meestal beter als er minder mascara op het borsteltje zit. Dus ik haal eigenlijk altijd met keukenpapier een groot deel mascara eraf, en dan heb ik het idee dat ik veel beter en nauwkeuriger kan aan brengen. En dan doe ik een beetje zigzaggend met dat borsteltje over mijn wimpers.
Anders heb ik heel snel dat mijn wimpers gaan samenklonteren en dat er vegen mascara onder mijn wenkbrauwen zitten :sweat_smile:

3 likes

Ik gebruik nu de unscrub van paula’s choice, die vind ik erg fijn. Maar er is best wel heel veel, de squalane cleanser van the ordinary vond ik bijvoorbeeld ook goed. En ik denk dat je bij de gewone drogist ook wel van alles kan vinden (bijvoorbeeld van jetske of cerave), als er maar wel bij staat dat ze voor droge (en of gevoelige) huid geschikt zijn.

Oja ik gebruik nu paula’s choice skin balancing cleaning spul, maar dat is gericht op een vettere huid (wat ik deels wel echt heb). Thanks voor de tip!

Ik heb ook een vettere t-zone waardoor ik dus dacht een cleanser voor vette huid nodig te hebben. Maar juist voor een vette huid is de vochtbalans heel belangrijk om de talgproductie te reguleren. Ik vind sommige milde cleansers wel zo’n gevoel geven alsof je huid niet helemaal schoon is ofzo. Maar ik heb verder nooit iets gemerkt van meer onzuiverheden. En in plaats van dus heel heftig te reinigen gebruik ik af en toe een peeling of een toner met bha/aha. En ik gebruik de microfoliant van dermalogica, vind ik ook heel fijn. Ik heb het idee dat mijn huid op die manier veel beter gehydrateerd en zuiverder blijft dan eerst.