Het Beautytopic #4

Hebben hier mensen wel eens de maybelline tattoo brow gel geprobeerd? Het lijkt een gel die in moet trekken en dan tot 3 dagen goed blijft zitten. Ik ben echt een ramp met mijn wenkbrauwen, kan nooit een goede vorm tekenen en van nature zijn ze amper zichtbaar. Ben benieuwd of dit makkelijk aan te brengen is, of het alleen op de haren pakt (dus niet erg is als je er naast smeert) en hoe vaak je kunt doen met zo’n verpakking…

https://www.etos.nl/producten/maybelline-new-york-tattoo-brow-wenkbrauwgel-2-medium-120278701.html deze bedoel ik

Ik vond het een beetje mwah.

De kleur pakt wel op je huid dus je moet heel secuur zijn met het aanbrengen en, indien je een foutje maakt, het ook heel snel wegvegen. Laagje moet daarnaast ook dik genoeg zijn dat je het eraf kunt trekken maar niet te dik want dan moet het te lang drogen en wordt het super donker. Het blijft wel super goed zitten, alleen wordt de kleur na een paar dagen een stuk warmer waardoor je uiteindelijk met oranje wenkies rondloopt.

Ik gebruik tegenwoordig Nyx brow & snatch. Daarmee kun je heel precies werken zelfs als je niet zo ervaren bent en er komt niet meteen een hele blob uit. Blijft goed zitten en je doet er echt eeuwen mee, mits je maar goed schudt voordat je het gebruikt

2 likes

Ja vind het wel chill, breng het aan met een los kwastje voor meer precisie en dan wordt het wel heel strak. Maarrrrrr ik reinig mijn gezicht ‘‘s avonds met olie en dan veeg je het gewoon weg. :upside_down_face:

3 likes

Huh nee! Dat is echt; maar het is niet echt een oogcreme die verzorgend is. Ik heb die, het is bijna een soort lijm

1 like

Zit dat wel lekker of voelt het onprettig?

2 likes

Jetske heeft het wel opgenomen in haar supplementenroutine. Met een notitie dat ze pas sinds kort het een interessante vindt en alleen als het de gehydrolyseerde vorm is (die vorm doet wat) en 1-5 gram per dag. Ze voegt toe dat je het beste in een boekje kan bijhouden of je verschil merkt. https://www.dr-jetskeultee-skincare.nl/product-advies/mijn-routekaartje-van-voeding-en-supplementen-voor-je-huid/?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA1fqrBhA1EiwAMU5m_zXzK0u85dpujWcwFOkZz-oaG9HPnhfZ2fTYOyqXKDtpn7vg_PmSXBoCuwIQAvD_BwE#collageen

4 likes

Ik heb voor Sinterklaas een Loveli deo (natuurlijke deo) gekregen van een vriendin want die wilde ik eens uitproberen. Vanochtend voor t eerst opgedaan, zal m’n bevindingen delen voor degenen die ook natuurlijke deo’s zoeken. Eerste indruk is: iew ik ruik mezelf ineens? Las in de beschrijving ook dat dat heel gewoon is de eerste dagen, haha

Wel voorzichtig zijn met loveli want je kan daar ook heel allergisch voor zijn (de baking soda)

4 likes

ik vond het eigenlijk niet zo’n fijne deo… het smeerde niet goed uit en trok niet in waardoor het op mijn oksel bleef liggen… beetje vreemd. Uiteindelijk ging dat natuurlijk irriteren.
Ik gebruik nu Wild deo en ben daar wel tevreden over.

1 like

Weet iemand of de Venus Swirl mesjes ook op de gewone Venus passen? Ik vind dit sowieso overpriced spul maar heb een aantal mesjes gekregen bij mijn IPL apparaat (dus zonder de houder)

1 like

Haha ik kreeg bij die van mij wel de houder, maar met maar één mesje. Die heb ik inmiddels ingewisseld met een normale Venus en dat gaat prima. Andersom moet dat ook wel lukken, lijkt me!

Eerste keer trouwens dat ik mijn scheermeshouder verwissel sinds ik 14 ben!!! Heb mijn normale/oude (een roze Venus) niet weg kunnen gooien van de nostalgie. Echt onbedoeld duurzaam, zo’n ding.

1 like

Ah ja, ik heb de mijne van iemand overgenomen en die heeft de houder denk ik weggedaan maar de reservemesjes aan mij gegeven. Ik gebruik normaal de mannenmesjes van LIDL, maar die zijn op dus ga even zo’n basic Venus scoren. Dat gezegd hebbende: mijn benen zijn nu, 4 weken verder, echt al heel glad! Dus dank voor de influence :nail_care:t3:

2 likes

Heeft er iemand ervaring met een LED gezichtsmasker en/of een gezichts toning device zoals die van NuFace?

2 likes

Allebei! NuFace vond ik irritant (en kreeg ik hartkloppingen van), vind die elektrische currents niet chill. Na een week verkocht.

LED-masker werkt goed, maar heb niet altijd geduld om dat ding op te houden. Maar zie wel verschil als ik het regelmatig gebruik; huid heeft een soort natuurlijke glow en roodheid en oneffenheden zijn vaak veel minder.

3 likes

Ik zag letterlijk net (toen ik buiten dit topic ging zoeken) een reactie van jou dat je een aantal jaar terug een LED masker gekocht had. Wilde je al een bericht sturen, dus fijn dat je reageert! :blush:

Mag ik vragen welk LED masker jij hebt? Ik neig nu zelf het meest naar die van CurrentBody, maar :euro: :euro: :euro:

Qua toning device neig ik nu het meeste naar die van ZIIP (maar dacht dat het merk NuFace bekender was, dus vandaar dat ik die noemde), maar die is wel nog een stukje duurder dan die van NuFace.

2 likes

Hartkloppingen!? Komt dat vaker voor bij zulke apparaten?

3 likes

@May Ik wilde ook die van CurrentBody maar vond die veels te duur haha. Heb toen eentje van Amazon gekocht van het merk Newkey (heeft volgens mij nog steeds goede reviews), wel een of ander obscuur Aziatisch merk, maar doet zijn werk goed! Merk het grootste verschil in mijn huid met de kleur rood, andere kleuren hadden weinig effect op mijn huid. Alleen nogmaals, ben gewoon te lui om het dagelijks te gebruiken :sweat_smile:

Denk dat die van NuFace prima is hoor. De werking is hetzelfde.

@Scorpiovibes Ja ik vond het ook vreemd, heb het een week geprobeerd, maar was iedere keer raak en gaf me echt een naar gevoel omdat ik me echt niet lekker begon te voelen na het gebruik.

Toen even gaan googlen, en blijkbaar is het mogelijk dat sommige mensen van microcurrent therapie hartkloppingen kunnen krijgen. Las ook veel soortgelijke ervaringen in de reviews van andere merken en apparaten. Dus houd het lekker bij een facial zo af en toe en mijn LED masker.

5 likes

Ik zag op tiktok dat je ook gewoon een goedkope led lamp met rood licht op je gezicht kan zetten, in plaats van een masker van een paar honderd euro. Qua golflengte van het licht zou het niet uit moeten maken, blijkbaar heeft zichtbaar rood licht altijd dezelfde golflengte die dus doordringt in de huid. Qua sterkte kunnen er wel verschillen zijn. Maar ik ben er nog niet helemaal uit, ik heb toch het gevoel dat ik hier een hele studie van moet maken voordat ik zeker weet dat ik inderdaad zo’n random lamp kan kopen. Iemand die zich hier toevallig al in verdiept heeft? Op zich lijkt een losse lamp me wel chill omdat je hem dan ook op andere delen van je lichaam kan richten.

5 likes

Yes ik heb hierover gepost in het haar topic toevallig!

2 likes

Ik heb de NuFace en ben er ook gevoelig voor. Geen hartkloppingen maar ik merk dat ik wat duizelig ben en last van mijn schildklier (of in ieder geval de plek waar de schildklier zit). Heel vreemd!
Ik vind het resultaat wel mooi maar vind het eng om te blijven gebruiken.

We weten ook helemaal niet wat de lange termijn effecten van microcurrent zijn toch? Of is daar al wel onderzoek naar gedaan?

2 likes