Het Beautytopic #4

Ik heb nu de Urea Balea creme en eindelijk minder last van een uitgedroogde huid. Weet niet of je vlakbij Duitsland woont en anders misschien hier iets zoeken met Urea erin?

4 likes

Nee eigenlijk niet. Heel veel ups en downs zonder dat ik wist waardoor. Nu gebruik ik weer 2x per dag hormoonzalf op de eczeemplekken en vaselinelanette op mn hele gezicht meerdere keren per dag. Smeert supervervelend, plakt, lost het probleem nog niet op maar mn huid ziet er wel rustig en gehydrateerd uit, in tegenstelling tot de lipikar die veel sneller verdween/introk en waarmee ik alsnog rode en uitgedroogde plekken had. Weleda skinfood heb ik uiteindelijk niet geprobeerd maar ik blijf nu even hierbij.

2 likes

Sinds ik anderhalve maand in Engeland geweest ben is mijn voorhoofd heel schilferig en jeukt als een gek. Ik vermoed dat het komt door het chloor in het water daar, in de zomer was ik er ook en van het vele douchen toen ging mijn huid ook jeuken.

Vooropgesteld: ik heb echt 0 verstand van skincare, en ik ben er inmiddels ook wel achter dat ik blijkbaar altijd een makkelijke huid had, want ik reinigde mijn huid gewoon met een of andere tonic en smeerde daarna de meest goedkope dag/nachtcrème die ik kon vinden en dat was helemaal prima. Inmiddels reinig ik mijn gezicht al een paar weken alleen nog maar met wat water en smeer ik 2-3 keer per dag met kokosvet in plaats van dag- en nachtcrème, maar echt veel beter wordt het nog niet. Is shea butter een betere optie, of komt dat eigenlijk op hetzelfde neer? En ik zit ook naar van die medische crèmes te kijken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Is Etos Cetomacrogol Crème 100 GR 100 GR | Etos iets wat zou kunnen helpen tegen de jeuk?

1 like

Ik zou met deze beginnen tot je huid weer rustig is. Is speciaal voor de geïrriteerde/beschadigde huid. En dan kan je weer over naar een echte dag/nachtcreme. Vaak heeft de apotheek ook samples.

Cetomacrogol vind ik te dik/niet fijn smeren voor mijn gezicht.

Deze vond ik trouwens ook fijn.

3 likes

In Engeland hebben ze ook heel hard water. Ik heb ook altijd last als ik daar weer langer ben geweest en heb zelf het vermoeden dat het bij mij daardoor komt. Vooral mijn benen jeuken dan als een gek.
Ik raad ook die crème van LRP van hierboven aan. En als ik nu in Engeland ben, voeg ik een voedend serum toe aan m’n gezichtsverzorging en gebruik ik ook in de zomer mijn wintercrème. Dat helpt het voorkomen

2 likes

@PizzaFunghi en @Merrow bedankt voor jullie reacties, ik ga die La Roche crème proberen!

Water werkt uitdrogend, dus ik zou je gezicht juist met iets meer wassen dan alleen water. Ik was mijn huid met Cerave en dat vind ik erg fijn werken.

https://www.etos.nl/producten/cerave-hydraterende-reinigingscreme-473-ml-120599652.html?src=huid&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA75itBhA6EiwAkho9e-3Bin1XEdLdH7KufL9iDDIHceLlTsV1bvcyv5hXPO-oSi7hmcH6oBoCFSIQAvD_BwE

Qua dag- en nachtcrème zou je iets met Urea kunnen proberen. Dat werkt heel fijn voor een hele uitgedroogde huid.

1 like

ah thanks, ik was me er niet van bewust dat er ook reinigingsproducten bestaan die niet uitdrogend werken!

2 likes

Ik ben opzoek naar een blush/bronzer ineen :upside_down_face: eigenlijk een blush met een beetje bruine tint, zodat ik die gewoon als één stap over mijn wangen/jukbeenderen kan aanbrengen. Iemand een goede tip?

Mac Melba of Gingerly?

2 likes

Divine blush van Pat McGrath in de kleur Fleurtatious geeft bij mij dat effect (lichte huid met koele ondertoon), swatchen kan bij sommige filialen van Douglas.

1 like

Ik gebruik daar mac coppertone voor

2 likes

Ik weet niet of je poeder zoekt of een creamy blush ook goed is, maar ik gebruik hier cloud paint van glossier voor in de kleur dusk. Echt perfect vind ik die daarvoor.

2 likes

Mac Warm Soul

1 like

Hebben jullie aanraders voor een fijne blurring, hydraterende, niet te matte primer?

Ik lees half hier en half in het botox topic mee, haha. Heb niet echt een rimpel maar wel een beetje oneffen huid tussen mijn wenkbrauwen en daardoor blijft mijn foundation/concealer daar minder mooi zitten. Heb al de Kiko CC blur primer geprobeerd en dat is op zich superspul, maar eigenlijk zoek ik een iets meer hydraterende smoothing primer die ik voor mijn hele gezicht kan gebruiken en die poriën/fijne lijntjes misschien een beetje opvult, mag wel glowy zijn ook!

2 likes

Mac Melba :heart::heart:

2 likes

Sorry voor de dubbelpost, maar heb ergens heel goedkoop zon verwarmde wimperkruller gescoord met de verwachting dat het niks zou zijn. Boy was I wrong. Dat ding brandt mn oogleden eraf, maar het krult mn wimpers wel echt!

Ohh zou je dat aanraden? Vind het ook wel eng klinken.

3 likes

Hahaha ik weet het nog niet helemaal. Moet nog even uitvinden hoe ik het het beste kan gebruiken. Maar ik krul mn wimpers niet graag met een normale kruller, omdat mn wimpers daar sneller van uitvallen. Dus dit is dan wel the next best thing denk ik.

2 likes

Ik heb van de week argireline en matrixyl serum van the Ordinary gekocht om te combineren. Ik gebruik normaal ook nog een hyaluronzuur serum maar ik vroeg me af of dit niet dubbelop is met met het matrixyl serum? En bij de matrixyl en argireline staat dat je dit niet mag combineren met vitamine C en directe zuren. Stomme vraag misschien maar wat zijn dan directe zuren?

2 likes