Het Beautytopic #4

Volgens mij kan je hyaluronzuur met alles wel combineren, is alleen hydraterend.
Directe zuren zijn bijvoorbeeld glycolzuur, salicylzuur, azelainezuur, retinol etc.

3 likes

Iemand tips voor mega hypoallergene foundation of concealer?
Ik krijg van elk merk dat ik heb allergische reactie rondom m’n ogen, alleen daar. Dik rood enorm jeuken, gebruik er dan eczeem crème voor.
Niet van m’n mascara maar echt alleen van de foundation of concealer.
Dit draag ik dus niet meer maar mis het soms wel. Nog meer gevoelige huid mensen hier met tips?

2 likes

In de matryxil zit inderdaad ook al hyaluronzuur dus dit hoef je dan niet apart nog toe te voegen, maar kan ook geen kwaad als je het wel ernaast gebruikt lijkt me.

3 likes

Wat chill! Ik verwarm mn wimperkruller altijd even met de fohn, maar hoe werkt die van jou? Op batterijen oid? Welke heb je?

3 likes

Ik heb er zo een maar ooit jaren geleden bij Kruidvat gekocht. Kun je opladen, echt chill.
Merk niet dat m’n wimpers uitvallen

2 likes

Het is een heel vaag ding (nog nooit eerder gezien) ergens in zon dollar store winkeltje in de stad gekocht, maar je kan ze ook wel op amazon vinden bijv.

2 likes

Heb je al eens minerale make-up geprobeerd? Zelf heb ik ook regelmatig last van eczeem, ook rond mijn ogen helaas, lijk wel een panda dan :panda_face:. Ik gebruik foundation en concealer van Jane Iredale en dat gaat gelukkig goed. Kanttekening is wel dat de eczeem bij mij een andere oorzaak lijkt te hebben (combinatie van allergieën en kou).

JI make-up is niet goedkoop helaas, dus ik zou eerst proberen met testertjes.

2 likes

Ik krijg een lashlift dinsdag en wilde eigenlijk mijn wimpers bordeaux rood verven voor ik dat ga doen… vind die rode mascara’s heel mooi, maar je ziet het toch best wel slecht.

1 like

Eigenlijk moet je dan rode wimpers erbij laten zetten!

1 like

Ja dit! @Karl_Lagerfeld Deze fout heb ik ook eens gemaakt, letterlijk al die verf er weer af.

3 likes

Iemand aanrader voor een goede tan drops of self tan voor het gezicht waarbij je er niet als een oempa loempa uitziet? Ik ga de zonnebank gedag zeggen en wil toch een lekker tintje.

Vond die Collistar maar niks. Mag ook tinted moisturizer of crème oid zijn.

1 like

Oh top! Dan doe ik iig niet ervoor :pray:t3:

8 likes

Ik heb vele merken geprobeerd, Collistar doet bij mij ook niks.
Ben zelf erg tevreden over de drops van Tan Luxe, heb die voor het gezicht en die voor het lichaam.
Wel de medium/dark kleur.

6 likes

Ik vind soms zelfbruiner mooier. Ik zie op tiktok best vaak dat mensen shapen met zelfbruiner, dat ziet er heel mooi uit

1 like

Ik denk dat het echt uitproberen blijft. Ik heb zelf jaren last gehad van eczeem rondom mn ogen / voorhoofd, na gebruik van Clinique. Dat heeft lange tijd gekost om er van af te komen. Soms komt het nog wel opzetten. Daarnaast krijg ik vrij snel galbulten. Maar er zijn twee concealers waar ik geen last van krijg: NARS (gebruik ik al jaren denk wel meer dan 6 jaar) en TARTE (gebruik nu ongeveer een jaar).

3 likes

Ik gebruik echt al jaren de studio fix poeder van MAC, maar die is tegenwoordig €44,-. :skull: Heeft iemand een tip voor een poeder met dekking en die een vette huid helpt met niet uitzien als een oliebol na 2 uur?

Edit: zag net dat er korting was bij Douglas, dus heb ‘m net besteld (met inwisselen van punten) voor €30,50. Maar tip voor alternatief is nog altijd welkom!

3 likes

Doe je dat vaker een lash lift en hoe zijn je wimpers eraan toe als je het daarna een tijdje niet laat doen?

2 likes

Vind de druppels van Bondi Sans heel fijn!

Ja doe ik wel vaker, heb niet het idee dat het mijn wimpers beschadigd!

2 likes

Ik weet niet of het officieel hypoallergeen is maar ik heb last van eczeem, en kan eigenlijk bijna niets op m’n gezicht/huid smeren zonder dat ik er last van krijg (behalve uiteindelijk verzorgingsproducten van dermalogica) en krijg geen last van de hydrating primer en tinted moisturizer van Laura Mercier! Werkt voor mij heel goed. En volgens mij staan zij wel bekend om dat ze goed werken voor mensen met gevoelige huid.

1 like