Thanks, ik ga eens een tester vragen en dan op goed geluk smeren haha.
Beetje laat nog want januari is al bijna voorbij maar zullen we nog lijstjes maken van favorieten van 2023? Ik trap af!
- Benzac 5% wash gel: heeft me gered van een hormonale uitbraak
- Geek&Gorgeous aPad Azeclair serum: idem als hierboven!
- Beauty of Joseon Relief Sun SPF: smeert lekker, trekt goed in, doet niet gek met makeup
- LA Girl Pro.Conceal in light ivory: als undereye corrector nav een video van Alexandra Anele
- ELF Halo Glow setting powder: lekker fijn poeder, geeft een heel natuurlijke finish
- NYX Fat Oil in Status Update
- Romand Juicy Lasting Tint in Plum Coke
- LRP Cicaplast en Eucerin Aquaphor: hoeft geen uitleg denk ik!
Leuk! Ik ben m’n beautyliefde een beetje kwijtgeraakt ergens het afgelopen jaar. Beetje balen en ben benieuwd of het nog terugkomt. Ik heb nu ook nogal wat veranderingen voor de boeg, dus hoop als alles wat gesetteld is ik de liefde weer hervind.
Ik heb dus ook niet superveel favorieten, maar toch een paar:
- Nyx bare with me serum concealer (gebruik ik ook vaak als foundation)
- opnieuw ontdekt: CT flawless filter onder mijn foundation
- Jaclyn vitamin D bronzer
Heeft iemand hier de Judydoll mascara geprobeerd? Als ik google dan kom ik uit op sites die ik niet ken. Volgens mij is deze niet verkrijgbaar bij ons in de winkels.
Wel bij Yesstyle, is betrouwbaar.
Heb het net besteld en het is onderweg, dus nog geen ervaring. Maar gezegend met aziatische wimpers, dus ik ben vol verwachting.
Dan ga ik hem daar bestellen! Ik heb ook korte rechte wimpers helaas dus ik heb goede hoop
Heeft iemand tips voor een fijne dagcreme voor een droge huid? Ik heb een tijdje Biodermal, Nivea en Paula’s Choice geprobeerd maar krijg van alle 3 zo’n trekkerig gevoel.
Zarqa hydra Je hebt ook de nutritive voor een hele droge huid, die heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Cetaphil hydraterende creme of Cerave hydraterende gezichtscrème (vaak in de aanbieding online of bij de Etos/Kruidvat) En is dat alsnog niet vet genoeg, dan kan je la roche posay cicaplast Baume b5 nog proberen
Trekkerig gevoel is 9/10 keer een vochtarme huid ipv een droge huid, alleen een crème zal je niet helpen, een serum wel. Kijk eens naar een hyaluronzuur serum, bijv van de Ordinary en gebruik dat voor je crème.
Ik heb de laatste tijd de haru haru black rice toner onder mijn zonnebrand en mijn huid lijkt wel een stuk minder droog. Dus misschien helpt dat iets
Cetaphil inderdaad, echt een aanrader.
Ik had vorig jaar een grote acne uitbraak en zat met veel rode vlekjes op mijn wangen, deze heeft mij toen goed geholpen: AXIS-Y Dark Spot Correcting Glow Serum – Korean-Skincare
Tips bij grove (neus)poriën? Skincare of make-up (primers??). Ik gebruik trouwens minerale make-up van Mintenz.
Als het echt roodheid is zou ik eerder kiezen voor een AHA, en als het even kan glycolzuur 8-10%. Deze penetreert de huid wat dieper vergeleken met andere zuren, waardoor de vlekjes sneller zouden moeten verdwijnen. BHA werkt echt op het talg/oppervlakte. Heb zo geen aanrader, maar de Ordinary zal vast wel iets hebben. Je huid moet er even aan wennen, maar een gewone/gezonde huid kan dit prima aan.
Toevoeging; retinol kan trouwens ook prima. Zou ivm budget dan een van de 2 kiezen.
Qua reiniging kan je het inderdaad simpel houden, kies voor een milde reiniging die je huid niet stript.
Enkel een hydraterend product zal niet heel duur hoeven te zijn, maar tegenwoordig worden hier anti oxidanten, niacinamide of andere actieve stoffen aan toegevoegd wat de prijs weer omhoog haalt. Een SPF is wel aan te raden, vooral als je AHA gaat gebruiken. Die zijn vaak ook duurder. Ik ben fan van Eucerin qua SPF. Heb geen ervaring met Kruidvat merken, maar als het budget er is is La Roche Posay, Eucerin, en Avene prima. Vaak simpel en geen poespas. Apothekers hebben vaak ook samples zodat je een crème eerst kan proberen.
Koreaanse skincare is vaak ook betaalbaarder, ik gebruikte voorheen veel van Cosrx.
Dit kan ik beamen, topspul dit.
Ik gebruik zelf ook de caudelie vinoperfect serum ipv vitamine c en ben daar ook erg tevreden over.
Een exfoliant kan ook geen kwaad hoor, wel rustig aan mee doen.
Doe je dit iedere dag op deze manier? Of af en toe?
Dat is hetzelfde. De ingrediëntenlijst ziet er goed uit qua actieve stoffen. Je zou hem op kunnen bouwen, bv om de dag gebruiken, of om de 2 dagen, ligt er een beetje aan hoe je huid na de eerste keer reageert. Als je gewend bent en verder geen gevoelige huid hebt kan het gewoon elke dag. Wel 1x per dag omdat het anders wel kan irriteren. Ik zou het in de avond gebruiken, na het reinigen. Zorg ervoor dat je gezicht goed droog is voordat je het aanbrengt, want water neutraliseert het glycolzuur. Wacht ook een paar minuten voordat je een nachtcrème aanbrengt, want dat kan de ph waarde en dus de werking van de glycolzuur beïnvloeden. Op het begin kan het wat prikken maar dat is normaal.
Omdat je huid sneller vernieuwt door AHA is het aan te raden om een SPF te gebruiken. Ik zou dan ‘s ochtends na het reinigen een vitamine C serum aanbrengen en als je huid er behoefte aan heeft iets hydraterends en afsluiten met een SPF.
Heeft iemand ervaring met bestellen via de ELF-website qua extra importkosten?
Ik blijf erbij gewoon ordinaire ureum crème van het Kruidvat eigen merk