Ordinary glycolic acid of de aha bha peeling
Een anti-eeltcrime met minimaal 10% ureum, liefst meer, werkt veel beter (want trekt beter in). Ik vind zelf die van Hansaplast fijn, met 20%. Die doe ik 's avonds op en soms meerdere dagen achter elkaar.
Als extra heb ik zo’n elektrische voetvijl, gewoon omdat dat makkelijker is dan handmatig. En dat werkt verrassend goed, zeker als je eelt al wat zachter is geworden door de crème.
Zalando heeft extra korting op o.a. Mac, Bobby Brown, Clinique en Estee Lauder.
Ik heb die van Scholl, maar dan wel met flinke korting van de Kruitvat. Als je in de buurt van Duitsland woont zou ik ook even kijken in een DM. Kan me voorstellen dat ze daar veel goedkoper zijn, ook omdat het een Duits merk is.
Wat belangrijk is, is dat je er een koopt waar je makkelijk refills van kunt krijgen. Ik heb er ooit een bij de Action zien liggen van een merkloos exemplaar, maar kun je dan over 2 jaar nog refills krijgen?
De kruidvat heeft ook fijn apparaatje om eelt te verwijderen. Geloof iets van 11,-. Wel meteen refills meenemen want die zijn soms ineens een maand uitverkocht. Maar werkt top!
Ik heb best wel veel haar op mijn gezicht, ze zijn blond en zacht maar toch zou ik dat het liefste minder zien. Dit is natuurlijk in de zon maar toch.
Kan je dit waxen? Met zo’n mini mesje zie ik ook vaak maar ben bang dat ze dan heel hard terugkomen.
Ik scheer die gewoon met hetzelfde scheermesje als waar ik m’n benen mee scheer, doe dat al jaren en totaal geen last van dikkere haren. Ja ze zijn in het begin een mini beetje stoppelig, maar dat is logisch omdat je iets afscheert. Heb waxen ook wel eens gedaan, maar merkte niet echt veel verschil dus scheren vind ik gewoon prima eens in de zoveel tijd.
Ik scheer ze al jaar of 15 maar komt niet gek/stugger terug! Ontharingscreme gaf overgevoeligheidsreactie Waxen vond ik veel gedoe
Ik vind het echt reuze meevallen hoor, maar let er wel op dat bij scheren/waxen op je gezicht je een reactie kunt krijgen zoals allemaal kleine rode bultjes/pukkeltjes dus als je het wel wil proberen niet alles in een keer doen!
Misschien kan je met de draad laten epileren zoals veel Indische/Pakistaanse vrouwen doen? Die kunnen makkelijk heel veel haar in korte tijd epileren. Het doet wel pijn, ga ik eerlijk over zijn.
Bedankt voor de tips. Ik heb wax strips gekocht speciaal voor het gezicht. Als dat niet werkt ga ik indd dat met zo’n draad doen.
Voor de zekerheid de tip om dit niet te doen als je crème gebruikt waar vitamine A in zit (retinol, retinoid) en/of wanneer je een sterke exfoliant gebruikt, dan is de huid vaak te gevoelig. Learned it the hard way!
Ik heb het ook laatst gekocht en het wordt niet erger maar het doet eigenlijk niet heel veel. Zo jammer.
Ben weer terug naar Dermalogica.
@Monster Daar kreeg ik dan weer heel veel uitslag van, dus hou er rekening mee dat dat kan gebeuren. Ik vind scheren zelf nog altijd het fijnst.
Tips voor een goed vitamine c-serum?
Ik ben heel tevreden over die van Sunday Riley (CEO serum). Mijn huid gaat er echt goed op.
Ik heb zelf laatst deze gekocht: Vitamin C Fix Concentrate Extreme 15%
Gebruik hem nog te kort om er wat over te kunnen zeggen, maar de reviews op de website van Boots zijn positief. Hiervoor had ik het serum van Goodal, maar geloof niet dat dat echt wat deed.
Oh ik vond deze ook totaal niet fijn. Uitdrogend. Ik ben weer terug naar Kiehls. Denk dat ik daar bij blijf.
Ik (niet per se last van een doffe huid, wel vlekjes) ben dol op Ascorbic Acid 8% + Alpha Arbutin 2% van The Ordinary. Is het enige product van TO dat ik gebruik, ik merk dat het heeel erg goed werkt tegen hyperpigmentatie, en mijn huid is altijd stralend! Het heeft wel een bijzondere consistentie, het bevat geen water en voelt daarom vettig aan - er zit echter geen olie in en is ook niet vet, als je er 2-3 druppels van gebruikt trekt het snel en goed in.
De wimpers van mn linkeroog groeien zo raar. Echt in allemaal van die plukjes bij elkaar met gaten ertussen. Echt irritant want rechts groeit helemaal uitgewaaierd