De discussie wordt voortgezet vanaf Het Beautytopic #4 - #5585 door tuthola.
Eerdere discussies:
De discussie wordt voortgezet vanaf Het Beautytopic #4 - #5585 door tuthola.
Eerdere discussies:
Ik voel me echt een sukkel als het om make-up gaat, maar ik ben even benieuwd naar jullie mening.
Ik heb morgen een fotoshoot en wil daar mijn make-up goed en mooi voor hebben en nu kan ik best foundation aanbregen en oogschaduw lukt ook nog wel, maar het blijft vaak gewoon niet zo mooi zitten (vooral mijn foundation niet).
Nu kreeg ik van de week van iemand de tip deze primer en setting spray van Maybeline heel fijn zijn. Dus mijn vraag is, klopt dat? Of welke zou je anders aanraden? En welke foundation is nou echt fijn als je een wat drogere huid hebt?
Ik zou op de dag van een shoot geen nieuwe producten gaan uitproberen want de kans bestaat dat het de boel nog erger maakt.
Of een product als een primer werkt, is afhankelijk van meer factoren dan alleen je huidtype, dus is meer een kwestie van uitproberen en trial and error.
Waarom blijft het niet goed zitten, weet je dat? Ik ben ook niet fan van nieuwe producten gebruiken op een shoot want licht/omgeving hebben een effect op je uiteindelijk resultaat. Heb je je make-up voor een shoot al zelf gedaan? Ik zet make up sterker aan en kijk na de eerste shots of alles goed zit.
Goede dagcreme doet meer dan een serum, ben fan van grippy basis zoals die van milk of de baby skin van maybelline. Tussen elk huidproduct spray ik fix+ van mac of een dewy van morphe. Eens ik alles af heb en ik enkel nog valse wimpers, mascara, onderste wimperrand moet dan werk ik af met een fixing spray van onesize of die van l’oreal.
Ik denk vooral omdat ik niet de juiste foundation gebruik voor mijn huidtype. Het oogt snel nog droger en voelt dan ook trekkerig.
Het is qua fotoshoot allemaal niet zo groots en meeslepen hoor, maar een gezinsshoot. Alleen wil ik wel een beetje leuk op de foto staan en niet als spook, haha. Het is ook eerste keer dat we zoiets doen, dus niet eerder make-up daar voor hoeven doen. Het is alleen dat ik normaal gesproken alleen beetje poeder (omdat ik dus geen fijne foundation heb) en wat mascara gebruik, dus had het idee dat ik voor nu dan wel beter iets meer kan gebruiken.
Ik heb sinds drie maanden ofzo wat meer onregelmatigheden op mijn neus, rode bultjes, witte puntjes etc. Maar nu heb ik al voor de 3e keer een terugkerende pukkel op precies dezelfde plek. Ik blijf er heel goed van af en na een paar dagen wordt het minder rood maar dan opeens is ie weer groter en roder. Ik gebruik een aantal keer in de week een exfoliant maar wat kan ik hier nog meer aan doen?
Er komt ook geen witte kop op… Ik weet ook niet waardoor dit opeens komt, heb niks veranderd in de producten etc.
Ik snap de gedachtegang achter dat je je make-up mooi wilt hebben voor zoiets, maar ik zou ook geen nieuwe producten meer toevoegen. Een primer en een settingspray zijn vooral bedoeld om je make-up langer mooi te houden, terwijl een shoot misschien maar anderhalf uur duurt. Als je poeder al een mooie finish geeft, zou ik het lekker daarbij laten.
Hoe bedoel je dit? Want ik gebruik dus alleen poeder en verder niks.
Ja die gebruik ik als laatste stap om alles in te locken. Eigenlijk haarlak voor je gezicht en soms ook mijn lichaam als ik bodyglow opdoe.
Ik dacht dat je ook foundation gebruikte. Dat plus poeder kan al een prima look/finish geven. Dan zou je nog wel een foundation kunnen kopen, dat maakt wel verschil. Ik raad L’Oréal true match nude serum aan! Kun je gewoon kopen bij kruidvat of etos
Wow wat een goede hack! Dat werkt dus ook? Ik heb ‘m net gekocht, ben benieuwd!
Ik had vroeger ook enorm droge huid (vooral droge T zone: foundation kon echt schilferen /er flaky uitzien op mijn neus), en wat toen top was, was de combi Bourjois healthy mix foundation (kruidvat) + aanbrengen met een beautyblender omdat je de foundation dan al deppend aanbrengt ipv wrijvend. Wss weet je dit wel, maar een beautyblender moet nat gemaakt worden, niet droog gebruiken anders zuigt het alle foundation als een spons op.
En goede dagcreme idd, en nu en dan eens een masker (bv origins drink up intensive, dat is een masker dat gewoon moet intrekken, heel laagdrempelig)
Ja dankzij Melissa’s wardrobe gekocht. Zij gebruikt die spray ook bvb op de kraag van haar top om er geen vlekken op te hebben.
Oeh goeie! Haarspray heb ik ook weleens als tip gelezen voor op een kraag maar dat heeft tot nu toe niet geholpen bij mij. Ga deze proberen.
Wat is een chille betaalbare tubing mascara? Ik word de laatste tijd echt mega snel een panda door mascara waas onder mijn ogen en ben er klaar mee haha. Ben morgen in Rotterdam dus best wat winkels tot m’n beschikking. En het liefst met een borsteltje ipv een kammetje.
ELF!
Ik heb deze tip een tijdje geleden opgevolgd n.a.v. dit forum en wát een gamechanger
wil nooit meer anders.