Het Beautytopic

Is er groot kwaliteitsverschil tussen wimperkrullers? Of hangt de effectiviteit vooral af van je techniek/wimpers?

Ja vind ik wel! Heb jaren die van Etos of Hema gehad en dan moest ik veel harder knijpen of er kwam een rare knik in. Heb er nu een van Mac en hoewel ik die echt belachelijk duur vind (iets van €25 ofzo), is de krul mooier en hoef ik helemaal niet hard te knijpen.

Geen idee of iemand hier iets aan gaat hebben, maar omdat ik tijdens Black Friday verschillende producten bij KIKO heb besteld met 50% korting, in de veronderstelling dat ik ze “wel ok” zou gaan vinden maar niet denderend, en ik ze eigenlijk vrijwel allemaal heel erg fijn vind werken, hier een mini-review van de dingen die ik gekocht heb.

Er is op het moment uitverkoop, volgens mij is heeft vrijwel alles in de winkel en op de site 30% korting, en limited editions ook meer.

• Radiant Fusion Baked Powder
    Deze heb ik gekocht omdat ik op zoek was naar een talkvrije poeder. Ik heb een gemengde huid die snel vet wordt en heb daarom altijd graag droge poeders met talk gebruikt, maar ik merkte dat die er op bepaalde delen van mijn gezicht niet heel flatterend uitzagen. Deze poeder is enorm zacht en fijn, vrijwel onzichtbaar op de huid, maar zorgt er wel voor dat mijn gezicht niet na drie uur al op een discobal lijkt. Ik moet hem gedurende de dag wel bijwerken maar vind het totaal niet erg, ook omdat hij helemaal niet cakey wordt en erg zuinig in gebruik is - ik gebruik hem sinds ik hem heb dagelijks en het logo is nog in de poeder te zien.

• Bright Quartet Baked Eyeshadow Palette
    Ik heb de Cool Natural Shades. Ik was al maanden op zoek naar een fijne, handzaam palette met koele kleuren oogschaduw, die mij simpelweg het best staan, en deze blijkt echt perfect voor mij. Ik heb amandelvormige ogen met weinig ooglid, waardoor ik uitgebreide oogschaduwlooks simpelweg niet zo mooi bij mezelf vind staan en uitgesproken kleuren snel wegvallen. Alle kleuren in de palette, op de donkerste kleur na, zijn shimmer, maar tenzij je ze nat aanbrengt hebben ze vooral een mooie satijnen glans en een oplichtend effect. Wederom heel zuinig in gebruik, ik ben er echt heel blij mee!

• Mascara Longeyes Plus
    Deze mascara zou je wimpers zogenaamd versterken en langer maken. Ik heb er niet zozeer veel van gemerkt, maar ik heb van nature al hele lange en sterke wimpers. Ik merk wel dat ze minder snel uitvallen bij het eraf halen van make-up, maar het kan ook simpelweg aan het moment liggen. Ik vind het wel een fijne mascara, aan de droge kant en niet heel bijzonder.

• Eyebrow Designer
    Dit is de eerste wenkbrauwgel die ik probeer dus ik kan hem niet met andere producten vergelijken, maar hij lijkt het prima te doen. Mijn wenkbrauwen zitten 's avonds nog goed in model, en ik krijg er geen schilfertjes door, ofzo.

• Precision Eyebrow Pencil
    Dit wenkbrauwpotlood is zooo fijn! Ik gebruik al jaren een automatisch potlood (zoals de Brow Wiz) van Anastasia, maar ik vind dat die wel heel erg snel opgaan en erg duur zijn, en wilde wel even iets anders proberen. Ik dacht dat ik hem niet zo prettig zou vinden, omdat ik normale potloodjes nooit goed heb weten te gebruiken, maar deze is heel dun (en je krijgt er een specifieke puntenslijper bij) en heeft precies de goede textuur, niet te droog, noch te wassig. Hij blijft goed zitten, de kleur is voor mij perfect en ik heb hem nog maar 2 keer hoeven slijpen in 6 weken.

• Creamy Colour Comfort Lip Liner
    Deze kende ik al, het is al sinds hij bestaat mijn favoriete lippotlood in de hele wereld. Hij is heel romig bij het aanbrengen en makkelijk te vervagen, maar droogt vrij snel op en blijft dan muurvast zitten. Echt prachtig! Ik heb 315 Intense Mauve gekocht en gebruik hem graag onder een lippenbalsem.

• Face 08 Precision Powder Brush
    Ik zocht een kwast voor blush, maar blijk deze echt geweldig te vinden voor poeder door zijn kegelvorm, ideaal om onder de ogen of aan de zijkant van de neus te werken. Ook heel fijn voor blush en highlighter. Meeegazacht, misschien wel zachter dan mijn Zoevakwasten, en tot nu toe nog geen haar verloren.

• Wimperkruller
    Dit is de eerste wimperkruller die iets voor me doet, ik vind het een heel fijn object.

• Full Coverage Concealer (niet op de foto)
    Deze heb ik pas vorige week gekocht, waardoor ik er eigenlijk niet over wilde praten, maar omdat ik hem zo fijn vind doe ik het toch: de textuur hiervan verbaast me heel erg, omdat hij supergoed dekt en vrij droog aanvoelt, wat perfect is voor puistjes, maar ook heel goed rondom de ogen in de huid smelt. Ik ben er echt extreem blij mee!

• Sparkling Holiday Eye Kit
    Deze heb ik gekocht omdat mijn favo zwart oogpotlood hierin zit (Lasting Precision Automatic Eyeliner And KhĂŽl, gebruik ik al jaren en het is de enige die goed bij mij blijft zitten, lang meegaat en nooit prikt) en ik heel veel goeds heb gelezen over de mascara (Extra Sculpt Volume Mascara).

30 likes

Was al aan het kijken op de site ivm de korting. Dus dit is super handig. Thanks!

1 like

de 56 is één van mijn favoriete penselen die ik in mijn collectie heb, echt heel goede kwaliteit

1 like

Wat is jullie allllll time favoriete foundation? Ik hou van dekking en niet perse mat of dewy, prijs of merk maakt niet uit. Gebruik nu vaak Estee Lauder double wear, Bobbi Brown foundation stick of longwear weightless, Mac studio fix en L’oreal Infallable mat of true match.

Wet’n’Wild Photo Focus :sparkling_heart::revolving_hearts:

Catrice HD Liquid Coverage, met zo’n pipetje! Ik ben niet snel tevreden met een foundation, maar dit is een grote favoriet. Die koop ik zeker weer!

2 likes

Je hebt een mini van MAC Diva! Die heeft precies de helft van het product (1,8 g i.p.v. 3,6 g, prima kwantiteit alsnog waar je best mee vooruit kunt) voor precies de helft van de prijs (€10,-) en mini’s doen ook gewoon mee wanneer er kortingen etc. zijn, ik heb een mini Mehr als kado voor een vriendin gekocht voor €7,50 tijdens Black Friday, misschien het overwegen waard als je het zo’n mooie kleur vindt!

2 likes

Ik ben mega fan de foundation van the ordinary en die van catrice met het pippetje vind ik ook fijn

Divine wine van maybelline komt heel dicht in de buurt vind ik! Dezelfde donkere bruinrode tint, en geen berry ondertoon zoals bv de Rimmel 107 (kate moss lijn)

2 likes

Ik heb vorige week in Parijs het Huda Beauty New Nude palette gekocht. Wauw! Het was een behoorlijke aankoop (m’n vriend verklaarde me compleet voor gek toen hij de prijs zag), maar het is zo’n mooi palette. Heb m’n ABH paletten de hele week nog niet aangeraakt. Het is deze:

20 likes

Ik vind dit er ook zo mooi uit zien, maar vraag me wel af hoe die kleuren met die grove glitter uitvallen op het oog. Ik heb zelf bij te veel glitter (bij glanzende oogschaduw ook al wel eigenlijk) dat ik de huid van mijn ogen zo ‘oud’ vind lijken.

Ik gebruik nu voornamelijk glans/glitter als soort highlight midden op het bewegend ooglid, en nu dus niet meer dan dat.

Gisteren had ik een look gemaakt met een grove glitter en dat bleef eigenlijk verrassend goed zitten. Het heeft het er de hele dag opgezeten en kreeg veel complimentjes erover. Ik had eigenlijk een simpele roze look gemaakt en dan over het bewegend ooglid wat glitters gedaan. Stond heel mooi! Maar ik draag ook een bril, dus dat maakt dat een look automatisch wat zachter. Tenminste, dat denk ik altijd :stuck_out_tongue:

3 likes

Weet iemand wat de oorzaak is van het ‘rullen’ van huidverzorging als je meerdere producten gebruikt? Ik heb niet het idee dat ik teveel product gebruik

Vaak gebruik je te veel product, gebruik je het te snel na elkaar waardoor het vorige product niet goed in heeft kunnen trekken of gebruik je een product dat je beter kunt induwen ipv masseren.

1 like

Heeft iemand al een waardige vervanger voor de Decubal Vitaal dagcrĂšme gevonden?

Ik vind de Dermolin hydraterende dagcreme dichtbij komen (parfumvrij). En in tegenstelling tot @Milkyway vind ik die van neutral ook wel oke. Helaas nog niets gevonden wat gelijk is aan die van decubal

1 like

Ik ken jouw product niet maar misschien kun je eens kijken bij de producten van Avene. Wordt verkocht bij de apotheek of online bij mijnhuidonline . nl. Ik vind het erg prettige producten en heb ook last gehad van acne en eczeem. Maar dat heb ik inmiddels onder controle maar blijf wel trouw aan Avene. Hoop dat je hier iets mee kan!

Ik gebruik de volgende producten:

En verder gebruik ik nog een exfoliant van Paula’s Choice.

Ik hoop dat je er iets aan hebt! En als je verder nog iets wilt weten dan laat het horen!

3 likes