Het Beautytopic

Heeft iemand al een goede vervanger voor de Decubal tonic gevonden?

Ik wil de kiko eyeshadow sticks gaan kopen nu in de sale, iemand een aanrader qua kleur? Ik hou van vrij neutraal, heb blauw/grijze ogen. Zat zelf aan een roestkleurtje te denken maar nog nooit gedragen

Ik heb zelf 04 (donkerbruin met zilvere shimmer), 05 (paars/taupe), 07 (champagne met glitter) en 28 (matte creme kleur) en ik zou ze allemaal aanraden op 28 na. Die is een beetje brokkelig en blend niet mooi. Vooral 05 en 07 gebruik ik vaak

6 likes

Oh die paarse :heart_eyes:

1 like

@Boba Blijven deze een beetje goed zitten of moet er echt een poederoogschaduw overheen? Ik heb echt mega-vette oogleden maar gebruik wel primer.

Ze blijven goed zitten maar ik draag er wel poederoogschaduw overheen omdat ik dat qua kleurintensiteit en diepte mooier vind. Het duurt een halve minuut voordat het geset is maar dan gaat het geen kant meer op.

1 like

ik vind deze sticks vooral leuk als basis, vooral de fellere kleuren omdat die toch wel wat transparant kunnen uitvallen soms

1 like

Ik gebruik zelf eigenlijk altijd uierzalf en sanex atopicare maar die is zo veel duurder, uierzalf werkt net zo goed/beter. Blijft alleen wel een beetje vet maar het doet wel veel goeds voor mn huid

Heb je kokosolie al geprobeerd? Dat is natuurlijk heel puur dus als je gevoelig bent is dat misschien wel iets om aan te denken.

La roche possay lipikar baume! Ik krab mezelf ook open van de jeuk door droge huid, en deze creme helpt echt heel goed tegen de jeuk en de droge huid

1 like

ik gebruik castor olie, dat plakt wel fel maar ik moet dat flesje opkrijgen en het werkt goed

Bij de apotheker: la roche posay, avène, Lipikar, Topicrème hebben goede baumes
Als ik echt geld tÊ veel heb; Kiehls crème de corps whipped butter

@afwasborsteltje deze is superfijn:

https://www.diodrogist.nl/barnangen-nordic-care-nutritive-body-lotion-400-ml

Volgens mij alleen bij Dio en DA (en Bol). Er is ook een balm van, die is ook superfijn. Wel een klein beetje parfum maar ik merk daar niks van.

Edit: ik linkte de verkeerde, dit is de sensitive:

https://www.diodrogist.nl/barnangen-nordic-care-sensitive-body-lotion-400-ml

Bij Bol toevallig in de aanbieding.

Heeft iemand tips voor producten van Yves Rocher? Ik ben voornamelijk op zoek naar huidverzorging voor droge en gevoelige huid, maar make-up vind ik ook leuk

Van Simple of dr van der Hoog (Kruidvat), maar die laatste is vaak op in de winkel.

jaaaaa ik ben #nonspon maar Cetaphil is echt zo prettig, en goed te betalen

heeft hier al wel eens iemand de oogschaduw palettes van bad habit geprobeerd? Ze verzenden via Shipito nu ook naar Nederland en schijnen dupes te zijn van de bekende merken.

1 like

Iemand ervaring met het merk Natura Siberica?

Alleen met het submerk Tuva Siberica! Ik weet niet of je belang hecht aan cruelty free maar in Rusland verkopen ze bodylotion met nertsolie, een bijproduct van de bontindustrie. Dat heeft er voor mij wel voor gezorgd dat ik niks van hen zal kopen. (Gaat voor mij nog net een stapje verder dan een L’Oréal dat verkoopt in China zeg maar.)

Schone hele dunne naald en dan het zakje waar hij in zit aanprikken en hem eruit ‘knijpen’. Toevallig zelf ook laatst gedaan met een gerstekorrel vlak onder mijn oog en hij is helemaal weg :slight_smile:

1 like