Het Beautytopic

@VickyViolence was vandaag naar een presentatie van BAE volgens mij

1 like

Toen ik het zag was ik ook een beetje sceptisch. Zo’n serum haal ik toch liever bij The Ordinary omdat ik denk dat de kwaliteit beter is en het ook goedkoper is. Die van de Hema is in verhouding veel duurder en ik vraag me af of er niet veel opvulingrediënten inzitten. Hetzelfde geldt voor de sheet masks, vraag me af in hoeverre ze alleen het uiterlijk van een sheet masks (grappig om te doen, leuke verpakking) hebben overgenomen. Terwijl veel Koreaanse sheet masks ook vol met goede relatief dure ingrediënten zitten.

1 like

Thanks! Ga ik me even in verdiepen.

Yes inderdaad! De verpakking van de blush in tube ziet er inderdaad hetzelfde uit als die van Glossier trouwens maar het product zelf lijkt er niet op. Er zit een metallic glansje door de crème, dus is niet zo draagbaar helaas. Ik ben wel heel benieuwd hoe die Face Gloss het gaat doen, want een beetje plakken doet ie wel. (Misschien een gimmick?)

Skin Tint (nog zo’n kopie ai ai) zag er wel goed uit, maar ik denk niet dat ze met hun donkerste kleur de huid van het donkerdere model in de campagne kunnen opmaken, da’s wel heel jammer.

Alles ziet er wel heel leuk uit, qua marketing doet het me een beetje denken aan Monki, heel vrolijk en unapologetic. Ik zou er als 16-jarige op een budget in ieder geval helemaal gek op zijn.

4 likes

Ja, vooral de tubeverpakkingen lijken er erg op. Het zou ook niet de eerste keer zijn dat ze worden teruggefloten.

Ik vond die skin tint in alle kleuren vooral heel erg roze. En de donkerste zag er een beetje oranje uit. Maar een goede ondertoon in foundation is ook niet de sterkste kant van Hema. Wel jammer, want de substantie zag er best aardig uit.

Ik gebruik af en toe zelfbruiner en vind het effect heel mooi, na het aanbrengen was ik mijn handen want ik wil geen vieze oranje vlekken op mijn handen maar dan krijg ik zo’n super duidelijke lijn. Hoe kan ik dit voorkomen? Ik gebruik de self tanning milky lotion van Clarins, kan ik dat ook beter aanbrengen met zo’n handschoen dan?

Je moet niet ‘overdreven’ je handen wassen. Ik doe altijd alleen de binnenkant van mijn hand en pols! De bovenkant van je handen zou niet oranje moeten worden als je het netjes insmeert.

Oh ja ik had met water en zeep gedaan :joy: Probeer de volgende keer wel alleen met water te doen, kijken hoe dat uitpakt.

1 like

Kent iemand hier een makkelijk verkrijgbare shampoo en conditioner voor de curly girl method. Ik wil het toch ook graag gaan proberen. Als iemand een fijne website of een artikel kent waarin nog eens duidelijk op een rij staat waar je op moet letten zou ik dat ook heel erg waarderen.

Kijk eens bij de Holland&Barett! Merken als Petal Fresh zijn cg.

Petal fresh (de tuinen) of nature box (Kruidvat). De eerste vind ik echt prettig. De tweede heb ik van de week gekocht om te proberen.

Is petal fresh ook zonder siliconen? Of is cg proof ook automatisch zonder siliconen?

Volgens mij is het wel siliconenvrij, maar durf ik niet met zekerheid te zeggen.

1 like

Bijna alle Sephora’s in NYC gehad maar geen Huda Mauve palette… Gelukkig wel geslaagd voor ‘t volgende:

Nars Orgasm
Becca Champagne Pop
Kat von D Lovecraft en Ludwig
Kat von D Tattoo liner
Makeup Forever samengesteld mini palette

Niet de meest bijzondere keuzes want meeste ook in NL te koop, wel meeega blij mee! En een leuk aandenken.

7 likes

Cg proof is automatisch zonder siliconen!

1 like

@JanHagel en @Memoria de nature box shampoo en conditioner zijn nu 1 + 1 gratis bij Kruidvat.

1 like

Naturebox schijnt dus Sodium C14-16 olefin sulfonate en dat is ook heel agressief (heb ik op het forum gelezen).
Ik vind het zo moeilijk want merken promoten dus producten met “geen siliconen/sls/parabenen” maar als je niet veel verstand hebt van ingrediënten (zoals ik) of geen zin hebt om steeds alle ingrediënten op te zoeken (zoals ik) dan kan het zomaar zijn dat er toch een ingrediënt inzit dat niet goed is.

2 likes

Oh. Fuck. Ben ik lekker met mijn 1 + 1 :slightly_frowning_face:
Ik weet dus ook niks van ingrediënten en heb dat geprobeerd. Weet nog steeds niet of mijn Kruidvat krulcreme kan met cg method.

Ja ik ben ook geen expert dus ik weet ook niet hoe slecht het is… misschien is het nog altijd beter dan een shampoo met sls en siliconen!