Het Beautytopic

Ik ben er een paar maanden geleden geweest, het was klein maar ze hadden toch best wel wat geloof ik (ook huda bijvoorbeeld). Weet niet meer precies wat ze hadden, maar ik ga komend weekend weer dan kan ik het wel voor je checken?

Heel graag! Wil de Becca Backlight primer en Make up Forever aqua brow, dus als je zou willen kijken of ze specifiek die producten verkopen dan ben ik je eeuwig dankbaar!:blush:

1 like

Zijn er meer meiden die de P. Louise base willen? Ik wil ‘m bestellen maar de verzendkosten zijn net zo duur als 1 tubetje, dus misschien kunnen we die kosten dan delen!

Ik heb éindelijk de knoop doorgehakt wat m’n nieuwe dagcrème wordt en ik denk dat ik voor Zarqa Hydra dagcrème ga. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Oh en hebben jullie nog aanraders qua facewash bij Holland&Barret? Gebruik nu die van Decubal, die is wel oké maar doet ook niet echt iets bijzonders voor m’n huid, dus wil graag eens iets anders proberen. Graag iets niet strippend/uitdrogend.

Ik heb een gecombineerde huid en ben erg tevreden over de Himalaya roaming facewash (die met zo’n pompflacon). Ik gebruikte eerst ook die van Decubal, maar vind deze fijner.

Deze producten kan je toch ook gewoon bij de Douglas kopen?

1 like

Ik wist dat iemand dat ging zeggen. Maar ik ben dan op vakantie waar ik voor gespaard heb om te shoppen en vind het veel leuker om het daar dan te kopen.

3 likes

Mwaaa het is wel wat greenwashing hoor! Ook niet dierproefvrij.
(Sorry)

1 like

Ik heb een gevoelige en op sommige plekken droge huid en voor mij is de Zarqa dagcreme niet genoeg. Ik heb hem denk ik 2 maanden gebruikt nadat mijn Decubal op was en ik kreeg wat plekjes in mijn gezicht. Die heb ik meestal door irritatie, het zijn niet echt puistjes maar meer bultjes en roodheid. Sinds kort gebruik ik de dagcreme van Jetske Ultee en daar ben ik zo onwijs tevreden over (hallo redelijk egaal gezichtje) dat ik de hele lijn wil aanschaffen.

Ben ik weer met mijn eeuwige tip, maar de facewash van Earth Line vind ik heel fijn. Iets van 16 euro bij de H&B

Ik ben het helemaal zat dat die doosjes van de fixingpoeders van essence en catrice steeds na een week uit elkaar vallen, overal steeds wit poeder in mn makeuptasje. Iemand die een poeder weer met een beetje stevige verpakking? Mac misschien dan?

1 like

Ik liep altijd maar langs de winkel omdat het me niet trok (groen imago maar niet per se groene bestanddelen, altijd bizarre kortingen, waardoor de prijzen een grap lijken), maar van de zomer heb ik op aanraden van een vriendin die er vet veel van gebruikt wat uitgeprobeerd, en sommige producten blijf ik opnieuw kopen!

Wat ik uitgeprobeerd heb:

  • Shampoo voor krullend haar. Hier zitten sulfaten in (maar geen siliconen), waardoor ik het alleen gebruik wanneer mijn haar verzwaard is door serum of andere stylingproducten. Ik heb een hele gevoelige hoofdhuid en kan agressieve reinigers niet hebben, maar door deze shampoo heel af en toe te gebruiken heb ik geen last van jeuk gehad. Prima shampoo, niet zo bijzonder.
  • Conditioner voor krullend haar. Fijne lichte conditioner, die ik ook voor cowashing heb gebruikt (het reinigen van je haar met conditioner) en die goed de klitten uit mijn haar heeft gehaald. Omdat het echter niet mijn favo conditioner voor cowashing is, en ik hem te licht vind voor mijn droge en poreuze haar, heb ik hem niet opnieuw gekocht. Ik denk dat het wel een hele goede is voor wie fijner haar heeft dan ik!
  • Low Shampoo. Dit is echt mijn Heilige Graal, hét product waar ik altijd flink van insla. Dit is echt een hele grote aanrader voor wie geen siliconen gebruikt (en dus geen sulfaten nodig heeft om build-up te voorkomen), of voor wie zijn of haar haar vaak wast en normale shampoo zou willen afwisselen met een zachter product. Het is een reinigingscrème, die amper tot niet schuimt, maar heel erg goed over de hoofdhuid verdeelt en mijn haar heel fris en schoon, maar niet droog achterlaat. Sinds ik deze heb ontdekt, heb ik altijd spijt wanneer ik mijn haar met iets anders was.
  • Haarspoeling met frambozenazijn. Ruikt heel zoet en sterk naar cassis, wat ik zelf heerlijk vind, en werkt prima als laatste spoeling van je haar. Waar ik woon is het water héél erg hard, waardoor ik een groot verschil merk wanneer ik een scheutje azijn gebruik voor het spoelen van mijn haar, maar daar ben ik veel te lui voor en dit biedt een prima oplossing. Absoluut niet nodig als je geen superhard water hebt, tenzij je naar limonade wil ruiken.
  • Tweefasen oogreiniger. Eén van de beste oogreinigers die ik heb gebruikt. Soortgelijk aan de Nivea, die goedkoper is, dus ik zou hem niet opnieuw kopen, tenzij er weer een actie is. (Toen ik hem kocht, kreeg je een grote en een kleine verpakking samen voor iets meer dan de prijs van de kleine, geloof ik. Dat was heel goed te doen!)
  • Douchegel. Prima douchegel, heeele lekkere geuren. Nu ik erover nadenk, denk ik dat ik de Framboos & Munt weer koop wanneer ik er langskom.
  • Geconcentreerde douchegel. Dezelfde geuren als de normale douchegel, maar in een hele fijne handzame verpakking. Je squirt er automatisch één dosis per keer uit, wat handig is. Ik heb de Vanille in mijn sportschooltas.
  • Eau de toilette. Ik heb het over die miniparfums in dezelfde geur als de douchegels. Ik heb zelf de Vanille en ik moet zeggen dat ik hem héél goed vind, zeker voor de prijs. Hij zit wederom in mijn sportschooltas, maar ik haal hem er soms uit omdat ik het echt een goede vanille vind.
  • Neroli parfum. HEEL lekker als je van oranjebloesem houdt. Het is geen complex parfum (de geurnoten zijn zure sinaasappel, petitgrain wat de essentiële olie van zure sinaasappel is, neroli wat de essentiële olie van oranjebloesem is, oranjebloesem en musk), maar wel echt goed in elkaar gezet.

De gezichtsverzongingsproducten en de make-up trokken me niet aan, maar ik weet wel dat mijn vriendin Elixir Jeunesse (ofzo) gebruikt en dat heel fijn vindt. Ik durf er echter niks over te zeggen.

2 likes

Ik heb een foundationcrisis. :upside_down_face: Ik weet dat eens in de zoveel tijd deze vraag voorbij komt maar ik ga hem toch gewoon weer stellen.

Wat is jullie favoriete foundation die vooral muurvast blijft zitten en niet gaat glijden gedurende de dag? Matterend is een pluspunt! Mijn budget is ongeveer prijzen van Mac, dus max €30 maar hoe goedkoper hoe beter.

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag voor poeders en concealers. Ik ben redelijk tevreden met mijn Catrice concealer en transparante poeder, maar als er betere zijn wil ik die wel uitproberen. Is de losse transparante poeder van NYX een aanrader?

Volgens mij staat en valt het goed blijven zitten van je foundation met welk poeder je gebruikt. Ik gebruik sinds een aantal maanden de losse transparante poeder van Catrice, en mn gezicht blijft zo veel matter en mn foundation zó veel beter zitten!

1 like

Denk duurder dan je wil, maar Estee Lauder Double wear.

2 likes

Geen probleem hoor, sta er zeker voor open, kan er ook alleen maar van leren. Heb er ook express niet bijgezet dat het dierproefvrij is omdat Yver Rocher er niet open is en nav de post op Naoki.

1 like

Ik! Ik DM je wel even

Die heb ik wel eens gebruikt en vond ik heel fijn, maar de lichtste kleur kan ik alleen in de zomer als ik wat bruiner ben dragen en hij is nu even te duur idd.

Oeh ja daar zag ik laatst een hele positieve review van voorbijkomen in een ander topic. Als 2 mensen het zeggen moet het wel goed zijn toch haha. Voor €6 durf ik die wel te testen.

2 likes

Heeft iemand een dagcreme met spf 30+ (liefst 50) die niet zo zonnebrand-achtig is? Mijn huid glimt heel snel en ik vind zonnebrand voor mijn gezicht eigenlijk altijd kut. Maar ik moet het echt dagelijks gaan smeren, zeker nu ik retinol enzo gebruik.

Ik heb positieve verhalen over deze gehoord:

Daarnaast is ‘ie ook organic. Ik ga ‘m vanaf de lente proberen!

1 like