Het Beautytopic

Ik vind die van Bae heel fijn! Heb zelf de kleur 03. Hij is wel meer metallic dan glitter maar vind hem echt heel mooi, en blijft ook goed zitten. Ik vind de Stila Magnificent Metals something something Liquid Eyeshadow ook heeeel mooi, die heb ik in Rose Gold Retro en is meer glitter en minder metallic. Hangt wel weer een hoger prijskaartje aan, moet je er wel voor over hebben.

2 likes

Ik heb PRECIES die twee kleuren ook haha, ben het overigens ook eens met je beschrijving.

1 like

Goeie smaak heb je :grin:

@jigglypuff ik zie nu trouwens dat je subtiel zegt, dan zou ik eerder die van HEMA dan die van Stila aanraden! Die van Stila is door de glitter iets meer aanwezig

Edit: @VickyViolence volgens mij ben ik door jou(w blog) geinfluenced toen ik die Stila oogschaduw op m’n verlanglijstje zette voor kerst vorig jaar, bedenk ik me nu opeens!

2 likes

als je iets echt licht wilt moet je eens kijken naar de catrice liquid metal shadow in de kleur 010 california creamin’ er is ook een roestrode kleur met meer grove glitters met de code 060 when in dubt, add glitter!

1 like

Ik ben vandaag geweest, en ze hadden die allebei! :smiley:

1 like

Ik heb al jaren in de herfst en winter ( in de zomer iets minder) last van velletjes op mijn neus. Ik scrub het 2x per week en smeer er crème voor een droge huid op ( van roc, die blauwe pot) maar het blijft vellen.

Met foundation is het altijd erg lelijk dus ik irriteer me er mateloos aan.

Heeft iemand de perfecte tip voor mij?
Ik zou je eeuwig dankbaar zijn :blush:

Ahh gelukkig! Super bedankt!!

1 like

Het zou heel goed kunnen dat je geen droge, maar een vochtarme huid hebt. Dan heb je inderdaad velletjes en neemt je huid de foundation op (waardoor het niet mooi zit).

Ik zou persoonlijk milde producten gebruiken zodat je huid kan herstellen. En hydrateren met serums of crème met hyaluronzuur!
Geen agressieve zaken zoals scrubs, schuimende reinigers of te warm water dus.

1 like

Ik heb het bij mijn mondhoek en ik smeer een dun laagje Elizabeth Arden 8H cream voordat ik foundation aanbreng. Maar dat is minder opvallend dan wanneer je er je neus mee zou insmeren, dus ben niet helemaal zeker hoe dat dan combineert…

1 like

Nu ik dit lees vraag ik me af of je ook hyaluronzuur op je lippen kunt doen? Ik heb zulke droge lippen en krijg ze met verschillende balsems ook niet goed. Ik heb de hyaluronzuur van Paula choice trouwens, al zal het merk vast niet uitmaken.

En wat zijn nou echt goede lippenbalsems die je lippen echt verzorgen i.p.v. alleen maar verder uitdrogen?

Ja kan, doe dat ook wel eens (neem mijn lippen dan gewoon mee als ik mijn hele gezicht insmeer), maar ik merk niet echt verschil eigenlijk.

Ah oké jammer

@Dazed nog een vraagje! Gaat die eyeshadow in a tube na een tijd creasen of valt dat wel mee?

Ik doe wel eens squalane op mijn lippen (die van The Ordinary) en anders werkt voor mij een laag good old Vaseline (gewoon die grote pot, niet het lippenspul) voor het slapen gaan nog steeds goed

Ik dacht altijd dat vaseline je lippen vooral afsluit i.p.v. voeden maar vaseline heb ik wel in huis dus dat kan ik in ieder geval vannacht even proberen.

Nee, heb ik tot nu toe nog geen last van gehad! Moet wel zeggen dat ik totaal geen vettige oogleden hebt, anders zou ik er misschien wel een primer onder doen.

1 like

Ja dat dacht ik ook altijd, tot ik dit las https://www.dr-jetskeultee.nl/de-strijd-tegen-droge-lippen/

1 like

Oh fijn! Ga het zo gelijk op doen en hopelijk morgen zachte lippen

Kom ik weer hoor… Geen lippenbalsem, maar tepelcrème! 100% lanoline (wolvet*) werkt echt fantastisch tegen droge lippen. Het staat bij de babyspullen en die van Kruidvat eigen merk is lekker goedkoop.

*niet vegan

5 likes