Het Beautytopic

& @suus thanks! Heb nu voorlopig voldoende foundation, maar wie weet voor in de zomer. Eyeliner ga ik naar kijken!

1 like

Gebruikt iemand hier wel eens pure zoete amandelolie? Hoe ruikt dat?

Ik heb namelijk momenteel een reinigingsolie van Caudalie waar oa amandelolie inzit en hij ruikt naar frangipane (geen idee hoe gekend dat gebakje is in NL maar is dus een amandelgebakje haha) en ik ben benieuwd of die geur er van nature aan zit of dat ze 'm hebben toegevoegd.

De foundation, liquid lipstick en de blush vind ik sowieso een aanrader. Concealer heb ik geswatched maar er zijn betere. Vond de dekking niet zo top. Ik gebruik nu de essence camouflage + concealer en die is niet alleen goedkoper maar dekt ook veel mooier.

De foundation gebruik ik dagelijks. Je voelt hem niet zitten. Hij verdeelt goed (wel met een beauty blender), blijft goed zitten en ze hebben redelijk veel kleuren. De dekking is niet heel hoog maar wel goed op te bouwen mocht het nodig zijn.

De blush kun je heel subtiel gebruiken wat ik zelf heel fijn vind. Mocht je een heviger effect willen kun je hem natuurlijk ook opbouwen.

De liquid lipstick blijft heel goed zitten. Voelt niet droog of plakkerig en overleeft met gemak een hapje en drankje.

De primer ben ik wel benieuwd naar maar ik twijfel nog of ik deze ga halen of de primer van the ordinary bestel. Met name de olie vind ik een beetje twijfelachtig aangezien mijn huid vaak op olie reageert. Al zie ik net bij de ingrediënten dat dit wel goede oliën zijn dus misschien dat ik toch ook een poging ga wagen.

1 like

Ja, het ruikt nergens naar (tenzij het ergens afgeeft, dan ruikt het best snel zurig), dus ik zou ervan uitgaan dat de geur toegevoegd is!

1 like

Hebben ze toegevoegd (helaas)!

1 like

Wat 'n rare geur om toe te voegen haha niks mis met een frangipanneke op zijn tijd maar om dat nu vol op je gezicht te gaan smeren… :stuck_out_tongue:

1 like

iemand zal frangipannetaart hebben getrakteerd die dag in het lab

4 likes

Wauw thanks! De olie primer haal ik sowieso, dus ik zal je laten weten hoe ik die vind.

1 like

Ik kwam echt voor precies dezelfde reden naar dit topic! Ik heb blush in a tube en die vind ik heel fijn.

1 like

Vanaf morgen tot 31 maart 20% korting op Mac bij Douglas. :grin:

2 likes

@anon24802271, als je nog in het bezit bent van deze foto, zou je deze dan misschien willen plaatsen? En welke kleur je gebruimt? Ik ben iets te bang om mijn wenkbrauwen te verven en heb geen idee welke kleur ik moet nemen, maar wil het wel heel graag doen.

Gelezen! Thanks!!!
Nog een klein vraagje: zit de verf hier ook op je huid? Of echt alleen op de wenkbrauwharen? Het ziet er zoveel voller uit, of is dat gewoon het effect van verven?

Ik gebruik nummer 3 (natur bruin) en die is compleet assig bruin. Ik ben zelf donkerblond en vind het wel goed bij mijn haarkleur passen. Maar je kan de kleur zelf ook wel een beetje timen door de tijd hoelang je het op je wenkbrauwen laat zitten. Zelf hou ik wel van donkere wenkbrauwen dus ik laat het er wel 10/15 minuten op zitten.

En bij mij zit het wel op de huid, maar als je dat niet wilt zou je dat er vrij makkelijk af kunnen boenen (wel meteen doen). Doordat het op de huid zit ziet het er voller uit, na een paar dagen sluit dat er vanzelf af en dan is de volheid weg en is enkel de kleur er nog. Maar dan nog vind ik het er voller uitzien, maar dat is puur omdat mijn natuurlijke wenkbrauw haar heel blond is en dus helemaal wegvalt in mijn gezicht. Dus een voller effect is bij mij ook wel snel te merken.

2 likes

Het is het effect van verven en wenkbrauwen kammen. Mijn wenkbrauwhaartjes zijn heel erg dik en best lang, waardoor de richting waarop ik ze kam heel erg uitmaakt! Daarnaast heb ik in die wenkbrauw een streep witte haren, die onzichtbaar zijn zonder verf. Dat is de reden waarom ik met verven begonnen ben, haha. De verf komt wel een beetje op de huid, maar het effect daarvan is niet zo groot en vervaagt binnen enkele dagen.

1 like

ik las je in je andere reactie dat je heel licht bent, dan kan deze wel eens goed uitvallen. ik vind hem qua houdbaarheid vergelijkbaar met doublewear, maar wel lichtere coverage. en ze hebben een heel licht kleurtje erin :slight_smile:

1 like

Ik zit al even te twijfelen om die B&B droogshampoo te kopen want vind hem best duur haha. Mag ik nog één vraagje erover stellen? Laat het je haar ook ‘stug’ aanvoelen? Want dat vind ik zo smerig. Ik wil juist niet zo’n stoffige/stugge haarbos.

Nee! Dat haat ik ook echt en gebruik daarom ook amper droogshampoo, maar deze blijft gewoon normaal voelen.

Hoooo, lange link. Maar misschien deze bestellen? Is 14 gram, genoeg om te proberen maar ook weer niet te duur voor als het niet bevalt. Ik ga hem in ieder geval wel via die site bestellen. Normaal is hij 56 gram en rond de 30 euro.

Maar dit is niet de echte droogshampoo he! Deze poeder is veel fijner dan de droogshampoo, vind ‘m zelfs fijner vooral voor volume, maar de echte droogshampoo zit in de spuitbus! Deze moet je trouwens niet op z’n kop op je haar strooien, maar erin knijpen (flesje rechtop houden) en dan verstuift het heel licht over je haar. Lijkt hetzelfde product, maar is het niet.

Ah shit :’) heb ‘m net besteld. Welke bedoelen jullie dan?