Het Beautytopic

Mehr is ook erg mooi, die hebben ze ook in zo’n mini variant om te proberen

2 likes

Ik denk dat het heel erg ligt aan wat voor kleur haar je nu hebt, hoevaak het geverfd is en wat voor kleur haar je wilt. Als je haar echt donker is zou ik opzoek gaan naar een goeie kapper. Ik heb donkerbruin/zwart haar en ben zovaak naar een ‘goedkopere’ kapper geweest (niet beledigend bedoeld, maar gewoon een kapper die prima is voor knippen en that’s it), maar mijn haar is zovaak verpest. Mocht je in omgeving Rotterdam/Den-Haag wonen heb ik wel wat aanraders voor je.

1 like

Wie heeft tips voor een fijne zonnebrandcrème die mooi zit onder make-up en geen witte of grijze laag achterlaat?

Deze vind ik allemaal heel fijn



afbeelding

Die van Clinique draag ik eigenlijk alleen als ik geen makeup draag. Vind vooral die van Bobbi Brown en Lancaster heel fijn. Vind zonnebrand vaak vies vettig en die van Bobbi is een primer dus daar draag ik gewoon mijn normale verzorging onder, en die van Lancaster kun je ook nog over je makeup sprayen zonder dat het vies wordt dus is heel handig voor in je tas!

1 like

Die van Jetske Ultee!
https://www.uncover-skincare.nl/producten/zonnebrandcremes-dr-jetske-ultee.html?gclid=Cj0KCQjwkIzlBRDzARIsABgXqV-q-6cTkkuqV4sXD_OvWzPn0iC49fEYQDjAfB1YYovHh-E6OLBSsmkaAr2kEALw_wcB

2 likes

Mocht je het vinden, deel het met me

Bedankt voor dit lijstje! Die spray van Lancaster klinkt mega interessant!

Ik ben niet een expert op dit gebied, maar ik heb wel eens gelezen dat een spray niet voldoende dekking geeft om echt een volwaardige bescherming te geven. Als je het toch overweegt zou je dit misschien even moeten uitzoeken. Toch zonde als je denkt beschermt te zijn en ondertussen wel schade oploopt.

1 like

@hanson @Neena Ik gebruik de jojoba olie van Holland & Barrett, de 100% versie. Elke avond breng ik het aan en het trekt wel in als je niet teveel gebruikt.

Kwam ook deze tegen, ziet er ook prima uit.

Als het maar koudgeperst is en dus 100%. H&B verkoopt namelijk ook een goedkopere waar andere stoffen aan zijn toegevoegd.

2 likes

Mijn ervaring is dat er best veel verschil zit tussen kappers. Bij sommigen zie je echt strepen, bij anderen is het effect heel natuurlijk. Hoe dunner de plukjes en of ze worden gefolied maakt daarvoor veel uit. I heb goede ervaring met rob p.eetoom, maar daar betaal je ook flink…

1 like

Hm ja dat klinkt wel logisch. Misschien werkt het beter als je de spray zelf nog inwrijft? Ik ben eigenlijk vooral op zoek naar een product met een lichte textuur

Nee, daar heeft het niets mee te maken. Het is zo dat je eigenlijk voor je hele gezicht ongeveer een theelepel zonnebrandcrème moet gebruiken om de bescherming op de verpakking te halen. Stel je voor je zou dit willen bereiken met een spray zou je gezicht kletsnat moeten zijn en ga je voorbij het punt van veilige bescherming met make-up. Dus smeer je in met een hoge factor aan het begin van de dag en spray regelmatig om het bij te houden.

1 like

@Sloeber @Gustav ja ik doe sowieso er een bescherming onder en de spray dan om gedurende de dag bij te sprayen! Het is idd niet genoeg om alleen de spray te gebruiken.

1 like

Iets meer richting bruin, maar ik ben fan van Jubilee en Mocha :blush:

Ik wil mn makeup collectie helemaal proefdiervrij hebben. Is hij al grotendeels, maar nog niet 100% Ik zoek o.a. nog een mooie bronzer, iemand tips? Ik gebruik nu Rimmel, maar de prijs maakt me niet zo heel veel uit

1 like

Jaaaaa ik had dezelfde ervaring, wat een rotspul.

1 like

Too Faced, Urban Decay, Colourpop.

1 like

kiko

2 likes

Too Faced valt onder Estée Lauder en Urban Decay onder L’Oréal.
Ik dacht, ik meld het even, want beide moederbedrijven zijn natuurlijk wel actief in China, en da’s voor velen al genoeg om de merken uit te sluiten.
@PrincessPeach

1 like

Wat is een fijne bronzer voor max 10,-?
En een fijne highlighter?

Ik mis de beautyblogs :slightly_frowning_face: