Het Beautytopic

Ik had dag de laatste keer ook. Was m’n harige snor weg, had ik opeens een puistjes snor. Ik dacht eigenlijk dat het kwam vanwege de ingrediënten? Ben je allergisch voor een van de ingrediënten? Ik heb de oplossing nog niet gevonden.

Ik heb dit ook vaak gehad, maar besefte me toen dat ik altijd valk na het ontharen driftig aan mijn bovenlip aan het voelen was omdat hij zo lekker glad aanvoelde :rofl:
Sinds ik mijn onthaarde bovenlip zeker 48u met rust laat (alleen kalmerend serum erop en dus niet met je vieze vingers aanzitten) heb ik geen last meer van deze pukkeltjes.

2 likes

Vraagje: past het pompje van een Sisley foundation op een Estee Lauder foundation (potje)?

Ik gebruik het mac pompje (weet niet of je daar wat aan hebt)

Heb je die wel een stukje afgeknipt? Die Mac is namelijk langer!

Nee, paste prima zo

Ik heb laatst James Just Now ontdekt toen ik op zoek was naar reviews van TO, ik vind hem heel leuk. En Gothamista vind ik ook wel een aanrader. Alletwee te vinden op youtube.

1 like

Mixed Makeup! Beetje saai, maar wel leerzaam. Ik vind de filmpjes waarin ze de skincare routine van andere youtubers beoordeeld heel informatief!

2 likes

Wat zijn effectieve producten om littekens (van snijwonden, dus niet kleintjes na acné ofzo) te vervagen?

Bio oil schijnt volgens mij te helpen om littekens te vervagen en te verzachten.

1 like

Bio oil vind ik juist niets doen. Dat is gewoon minerale olie en legt alleen een laagje over je huid. Vind zelf voor het vervagen van dingen iets met vitamine C fijn. Als je daarvoor exfolieert dan werkt het nog beter. Wel oppassen waarmee je het exfolieert omdat sommige dingen ook op elkaar kunnen reageren en dat wil je dan weer niet hebben

2 likes

Ik ben op zoek naar een oogschaduw palette met kleuren als licht- en donkerbruin, goud, brons en het liefst ook wat lichtere tinten. Hebben jullie misschien een aanrader? Ik vind een goede pigmentatie het allerbelangrijkst, en ik wil er ook best wat meer aan uitgeven!

1 like

Ik zou je eigen palette samenstellen bij Mac! Dan heb je zeker weten kleuren die je echt graag wil.

1 like

Ik vind beauty within wel een aanrader op youtube!

1 like

Dat lijkt me juist niet zo’n goed idee, tenzij het echt een heel oud litteken is. Exfoliëren en vitamine C maken het litteken nóg gevoeliger aan de zon.

Minerale olie is overigens helemaal niet des duivels, er is een reden waarom veel farmaceutische producten er gebruik van maken. Het vormt inderdaad een film waaronder werkzame stoffen (in Bio Oil als ik het goed heb een boel plantaardige oliën en vitamine E) hun ding kunnen doen.

@jigglypuff goed hydrateren om de huid soepel te houden (daarvoor is Bio Oil prima) en heel zorgvuldig beschermen tegen de zon!

1 like

Raden jullie het blingbling Morphe pallet aan of af?

Ik vergeet altijd dat mensen in de zon zitten. Helemaal vergeten dat de zomer er ook weer aan komt :sweat_smile:

1 like

Zat toevallig een mooie van zoeva te swatchen vandaag! Weet de naam niet meer maar vond ik het er mooi uit zien

1 like

Heb je al naar Soft Glam gekeken van ABH? Hele goeie pigmentatie.

1 like

Ligt eraan hoe oud het is ook. Het aller effectiefst is bindweefselmassage icm iets wat blekend of juist pigmentbevorderend werkt afhankelijk van of je donkere of lichte littekens hebt.

1 like