Het Beautytopic

Ik heb het opgedeeld in drie! Alles onder 22eu maar wel echt net…

Weet iemand een merk van herbruikbare wattenschijfjes die erg prettig in gebruik zijn? Dan doel ik op zachte stof (zelfs na wassen), effectief vuil verwijderend en dat ze niet bijzonder veel makeup remover opslurpen.

Katoenen (of bamboe) borstcompressen! Ik gebruik die elke dag als wattenschijfjes en ze zijn erg fijn. Ik heb de mijne van Hema, maar die hebben ze blijkbaar niet meer …

Heb je al wat getest? Ik ben wel benieuwd namelijk. Ik ben opzoek naar een fijne waterproof mascara.

Heeft iemand zich wel eens laten opmaken bij MAC? Ik zag dat ze deze services aanbieden: https://www.maccosmetics.nl/nl/nl/makeup-services.
Het lijkt me heel leuk om zo nieuwe dingen te leren, maar ben een beetje bang aangezien ik medewekers van de douglas etc (de MAC in mijn stad zit in de douglas) vaak onaardig vind

Ja! Ik heb de make-up service gedaan van 60 minuten.
Je betaalt 60 euro en mag voor 60 euro aan producten uitzoeken, dus dat is wel fijn.
Alleen was het hierbij meer dat ik koos met wat voor kleur ik opgemaakt wilde worden, en de MUA vertelde wel het een en ander, maar het was niet echt een les. Ze was wel erg aardig (ben in de MAC in Utrecht gegaan).
Nu had ik zelf ook niet echt nieuwe dingen die ik gedaan wilde hebben, ik denk dat als je uitlegt dat je bv graag wings wilt leren, dat ze je dan wel meer meenemen in dat proces.
In jouw geval past de Make-up Les van 90 minuten wel goed bij je wensen denk ik!

Gisteren heb ik de ‘Always’ variant gebruikt. Dat flesje is (licht) roze van kleur. Geen waterproof varianten gekocht hoor. Maar op zich vond ik de mascara wel fijn, hij klonterde heel licht (vind ik irritant) en 's avonds met verwijderen wel rondom zwarte ogen zeg maar. Normaal gebruik ik Clinique High Impact mascara en qua effect was ie nagenoeg hetzelfde. Alleen de Clinique klontert nagenoeg nooit en is heel makkelijk te verwijderen.

Ik heb 4 verschillende meegenomen dus de andere 3 zal ik eerdaags gaan gebruiken.

Aanraders qua oogschaduwcrème voor een subtiel laagje glitter op m’n oogleden? Ik heb trouwens ietwat vettige, hooded oogleden. Ik had die eyeshadow in a tube van B.A.E. op m’n hand geswatcht en die leek me wel fijn, maar andere tips (of ervaringen met die van Hema) zijn welkom!

Ik vind die van Bae heel fijn! Heb zelf de kleur 03. Hij is wel meer metallic dan glitter maar vind hem echt heel mooi, en blijft ook goed zitten. Ik vind de Stila Magnificent Metals something something Liquid Eyeshadow ook heeeel mooi, die heb ik in Rose Gold Retro en is meer glitter en minder metallic. Hangt wel weer een hoger prijskaartje aan, moet je er wel voor over hebben.

Ik heb PRECIES die twee kleuren ook haha, ben het overigens ook eens met je beschrijving.

Goeie smaak heb je :grin:

@jigglypuff ik zie nu trouwens dat je subtiel zegt, dan zou ik eerder die van HEMA dan die van Stila aanraden! Die van Stila is door de glitter iets meer aanwezig

Edit: @VickyViolence volgens mij ben ik door jou(w blog) geinfluenced toen ik die Stila oogschaduw op m’n verlanglijstje zette voor kerst vorig jaar, bedenk ik me nu opeens!

als je iets echt licht wilt moet je eens kijken naar de catrice liquid metal shadow in de kleur 010 california creamin’ er is ook een roestrode kleur met meer grove glitters met de code 060 when in dubt, add glitter!

Ik ben vandaag geweest, en ze hadden die allebei! :smiley:

Ik heb al jaren in de herfst en winter ( in de zomer iets minder) last van velletjes op mijn neus. Ik scrub het 2x per week en smeer er crème voor een droge huid op ( van roc, die blauwe pot) maar het blijft vellen.

Met foundation is het altijd erg lelijk dus ik irriteer me er mateloos aan.

Heeft iemand de perfecte tip voor mij?
Ik zou je eeuwig dankbaar zijn :blush:

Ahh gelukkig! Super bedankt!!

Het zou heel goed kunnen dat je geen droge, maar een vochtarme huid hebt. Dan heb je inderdaad velletjes en neemt je huid de foundation op (waardoor het niet mooi zit).

Ik zou persoonlijk milde producten gebruiken zodat je huid kan herstellen. En hydrateren met serums of crème met hyaluronzuur!
Geen agressieve zaken zoals scrubs, schuimende reinigers of te warm water dus.

Ik heb het bij mijn mondhoek en ik smeer een dun laagje Elizabeth Arden 8H cream voordat ik foundation aanbreng. Maar dat is minder opvallend dan wanneer je er je neus mee zou insmeren, dus ben niet helemaal zeker hoe dat dan combineert…

Nu ik dit lees vraag ik me af of je ook hyaluronzuur op je lippen kunt doen? Ik heb zulke droge lippen en krijg ze met verschillende balsems ook niet goed. Ik heb de hyaluronzuur van Paula choice trouwens, al zal het merk vast niet uitmaken.

En wat zijn nou echt goede lippenbalsems die je lippen echt verzorgen i.p.v. alleen maar verder uitdrogen?

Ja kan, doe dat ook wel eens (neem mijn lippen dan gewoon mee als ik mijn hele gezicht insmeer), maar ik merk niet echt verschil eigenlijk.