Het Beautytopic

Ah oké jammer

@Dazed nog een vraagje! Gaat die eyeshadow in a tube na een tijd creasen of valt dat wel mee?

Ik doe wel eens squalane op mijn lippen (die van The Ordinary) en anders werkt voor mij een laag good old Vaseline (gewoon die grote pot, niet het lippenspul) voor het slapen gaan nog steeds goed

Ik dacht altijd dat vaseline je lippen vooral afsluit i.p.v. voeden maar vaseline heb ik wel in huis dus dat kan ik in ieder geval vannacht even proberen.

Nee, heb ik tot nu toe nog geen last van gehad! Moet wel zeggen dat ik totaal geen vettige oogleden hebt, anders zou ik er misschien wel een primer onder doen.

Ja dat dacht ik ook altijd, tot ik dit las https://www.dr-jetskeultee.nl/de-strijd-tegen-droge-lippen/

Oh fijn! Ga het zo gelijk op doen en hopelijk morgen zachte lippen

Kom ik weer hoor… Geen lippenbalsem, maar tepelcrème! 100% lanoline (wolvet*) werkt echt fantastisch tegen droge lippen. Het staat bij de babyspullen en die van Kruidvat eigen merk is lekker goedkoop.

*niet vegan

Ik heb zelf geen wetenschappelijke achtergrond haha maar volgens dat ik het begrijp is hyaluronzuur als ingrediënt op zichzelf eigenlijk niet echt voedend. Het trekt water aan en gaat ermee binden.
Wanneer het niet kan binden met water (bijvoorbeeld door droog klimaat, verwarming, airco) zou het juist uitdrogend werken.
Vandaar dat je het beter op een vochtige huid aanbrengt, en in combinatie met bijvoorbeeld een dagcrème.

Zelf gebruik ik ook squalane of weleda skin food tegen droge lippen!

Dit is nu steevast mijn lippenbalsem voor t slapen gaan! Al 1,5 jaar geen gebarsten lippen meer gehad en dat had ik voorheen wel heel vaak. Holy grail dit!

Ik heb het even opgezocht en lees hele goede dingen er over, ga het vandaag halen!

@bruudruuster bij het gebruik van de hyaluronzuur die ik heb staat inderdaad ook dat je het of moet combineren met een crème of daarna wel een crème moet aanbrengen.
Die van weleda kwam ik ook tegen in mijn online zoektocht, daar kwam in ieder geval uit zoveel mogelijk natuurlijke ingrediënten en ingrediënten met was en oliën.

Ik heb wat kleine pigmentvlekjes op mijn wangen en die zou ik graag aanpakken. Wat raden jullie hiervoor aan (buiten dan SPF smeren)? Ik dacht alvast aan die Alpha Arbutin ofzoiets van the Ordinary.

zoooo ik ging mijn beautyblender weer eens wassen.

Was erg bevredigend

Je zag ineens welke kleur ie had…? :joy:

Laserbehandeling :ok_hand:

Iets van een aha, denk dat die van to die je noemt prima is, als je na een tijd de indruk hebt dat het niet veel meer gaat oplichten kan je idd wel eens kijken naar laserbehandeling

hahaha precies dat

Heeft iemand wel eens bij Notino besteld? Wil Molecule 02 bestellen en zag dat het daar erg goedkoop was, maar ben wel benieuwd naar andere ervaringen. Las dat ze door heel Europa leveren vanuit Tsjechië. Hoop wel dat het allemaal echt is in ieder geval.

Dit weekend ben ik naar de Bijenkorf geweest voor deze poeder. Ik vind hem echt fantastisch!! Precies wat ik zoek, een mooie, gezonde glans.
Bedankt voor de tip, ik ben er echt zooo happy mee!

Het is de Tsjechische versie van Douglas en Ici paris. Heb er een heleboel producten gekocht en ze zijn gewoon echt.