@suus Wil je persé een crème van Lush? Zo geweldig is hun gezichtsverzorging namelijk niet (op een paar digen na) Zit vol met parfum, wat echt niet fijn voor je huid is. Ik weet niet wat je nu geb.ruikt, maar naar wat je omschrijft denk ik dat je waarschijnlijk iets gebruikt wat veel te agressief is, waarschijnlijk matterend zou moeten werken, en iets van alcohol bevat.
Dat stript je huid van alle oliën, en dan gaat je huid in de beschermings-modus en dus juist extra olie aanmaken.
Als ik iets geleerd heb de afgelopen jaren (met vallen en opstaan) is dat je juist voor een vette huid iets milds moet gebruiken, en iets hydraterends. Liefst iets wat juist wat olie bevat (wel de juiste oliën, amandelolie bijvoorbeeld is al weer te vet voor mij), al klinkt dat raar. Jojolaolie is heel fijn, kun je 's avonds onder of over je nachtcrème gebruiken. Trekt heel snel in, en je zult merken, als je maar 1 of 2 drupjes gebruikt, dat je het huid absoluut niet vetter maakt. Ik gebruik het zelfs overdag als ik merk dat mn huid iets extra’s nodig is.