Het Beautytopic

Ik gebruik het meestal ‘s avonds en meng het mijn nachtcrème of serum (maakt niet uit waarmee je het mengt). Gebruik het vaak om de dag en het blijft rond de twee dagen zitten, daarna vervaagt het.

1 like

Ik ben echt op zoek naar een lekker voedende nachtcreme, het liefst een olie oid. Iemand tips?

Heb je al eens jojoba olie geprobeerd? Als ik m’n huid wat extra’s wil geven masseer ik dat soms 's avonds in ipv nachtcrème. :smiley:
En je t is niet duur, te koop bij Holland & Barret.

@suus Wil je persé een crème van Lush? Zo geweldig is hun gezichtsverzorging namelijk niet (op een paar digen na) Zit vol met parfum, wat echt niet fijn voor je huid is. Ik weet niet wat je nu geb.ruikt, maar naar wat je omschrijft denk ik dat je waarschijnlijk iets gebruikt wat veel te agressief is, waarschijnlijk matterend zou moeten werken, en iets van alcohol bevat.
Dat stript je huid van alle oliën, en dan gaat je huid in de beschermings-modus en dus juist extra olie aanmaken.

Als ik iets geleerd heb de afgelopen jaren (met vallen en opstaan) is dat je juist voor een vette huid iets milds moet gebruiken, en iets hydraterends. Liefst iets wat juist wat olie bevat (wel de juiste oliën, amandelolie bijvoorbeeld is al weer te vet voor mij), al klinkt dat raar. Jojolaolie is heel fijn, kun je 's avonds onder of over je nachtcrème gebruiken. Trekt heel snel in, en je zult merken, als je maar 1 of 2 drupjes gebruikt, dat je het huid absoluut niet vetter maakt. Ik gebruik het zelfs overdag als ik merk dat mn huid iets extra’s nodig is.

3 likes

Budgettoppers qua fijngemalen poeders? Wil eens gaan baken onder m’n ogen om te zien of dat wat doet tegen het creasen van concealer.

Ik vind Dream Cream echt vreselijk voor het gezicht, als ik die 2 dagen gebruik dan is mn hele gezicht rood en vlekkerig. Niet geschikt voor gevoelige huidjes.

Ik vind Catrice prime and fine translucent powder fijn

1 like

@Bergamot ik vind Like a Virgin cleanser heel fijn, Full of Grace, Light Touch en Ammazon Primer (alle 3 solid gezichtsolie), Tumeric Roll (Cleanswr, jammer genoeg een LE) en Let the good times roll (gezichtsscrub). Een echt fijne dag- of nachtcreme heb ik nog niet gevonden. Er is maar 1 waar geen parfum in zit, ben de naam even kwijt, google ik even. Die wil ik nog wel eens proberen maar die schijnt wel weer behoorlijk vol te zijn, dus meer voor de nacht.

Edit: Celestial dus. Is op basis van amandelolie, dus dat kan net een wat te zware olie zijn.

@Archimedes echt? Gek inderdaad! Als ik hem een paar dagen gebruik dan gaat het ook echt prikken enzo, niet fijn!

2 likes

Wat is jullie mening over de Uncover skincare van Jetske Ultee? Wil graag haar 5 stappen plan gaan proberen. Waar ik alleen over twijfel… Mijn huid wordt in de loop van de dag mega vet/olieachtig en is na het wassen juist droog en trekkerig. Dus ws is de huidbarriere verstoort en vochtarm, en valt dit te herstellen met hydratatie. Maar moet ik dan de producten voor de vette huid nemen of voor gecombineerd tot droog? Ben bang dat de producten voor vette huid niet voedend/zacht genoeg zijn, maar misschien speelt haar lijn daar juist op in?

Je kan hun een berichtje sturen via de site of facebook. Ze reageren op dezelfde dag en zijn zeer behulpzaam.
Ikzelf zou niet weten welk product je zou moeten kiezen maar zij geheid!

Ik weet niet of het beter in een ander topic past maar volgens mij komen hier wel vaker vragen over hier, maar ik heb een mega droge huid specifiek op mn heupen/vlak boven mn billen/vlak boven mn venusheuvel. Echt nergens anders, en het hele jaar door. Ik heb tot nu toe ook echt vanalles geprobeerd ervoor, dagelijks smeren met bodylotion, kokosolie, vaseline, uiercreme, speciale bodylotion, cetamacrogol, e45 creme, waarschijnlijk nog wel meer. Het schilfert enorm ook, echt vreselijk :frowning: Alsof mn heupen roos hebben

Heeft iemand tips?

Weet niet of het sterk genoeg is voor je, maar Lidl heeft een bodylotion met 10% urea en dat helpt heel goed!

1 like

Ik ga volgende week kijken! Ik ben ech heel slecht in de huisarts bellen (ik heb ondertussen al 5 dingen waarvoor ik eigenlijk een afspraak zou moeten maken, inclusief gigantisch slaap gebrek en een triggerfinger) maar de lidl kom ik wekelijks en ik heb die nog niet geprobeerd geloof ik. Wel eerder bodylotion met urea maar misschien was dat minder urea erin oid? Is ookalweer een tijd terug

1 like

“Mijn” Lidl heeft die bodylotion niet. Ik smeer gewoon de voetcreme met 10% op m’n enorm droge benen. (Ook v Lidl)

1 like

Ik zou graag een beroep willen doen op jullie beautykennis! Ik heb heel vaak last van een (gedeeltelijk) rood voorhoofd. Ik gebruik liever geen foundation, maar nu zei iemand tegen me dat ik een BB Cream kan proberen.

Ik ben licht getint en heb een vettige t-zone. Welke BB creme raden jullie me aan? En is het niet gek om dit alleen op mijn voorhoofd te aan te brengen? Alvast bedankt voor de eventuele tips :grin:

Mag ik vragen waarom geen foundation en wel een BB cream? Er zijn veel foundations die een mooier effect geven dan sommige BB creams (en je hebt vaak meer keuze in kleuren)!

Goede vraag! Het hoeft van mij niet super dekkend te zijn. Ik draag niet zoveel make up en foundation voelt dan net te veel ofzo (zit vast tussen mijn oren)

Wat is jullie holy grail foundation? Heb alles al geprobeerd naar mijn gevoel (Mac, Estee Lauder, Bobbi Brown, Clinique, Chanel, Lancôme, L’Oreal, Maybelline) maar het is het gewoon allemaal net niet. Ik zoek volledig dekkend, niet super mat en longwear. Qua longwear en de finish kom ik nu steeds terug op de double wear van Estee Lauder, de dekking van die weightless en de stick van Bobbi Brown vind ik erg mooi maar op mijn huid niet zo longwear. Gebruik nu de fit me van Maybelline en die vind ik wel mooi, maar ook geen hele dag bijv.

NARS sheer glow

1 like

Is die met 1 laagje al volledig dekkend? Wil het liefst geen foundation die ik echt op moet bouwen, zonde van m’n tijd. :stuck_out_tongue: