Het Beautytopic

Ja dat klopt inderdaad, meer dan een half pompje gebruik ik ook niet!

1 like

Ik heb op één dag afstand van elkaar onbedoeld twee supergoed matchende producten gekocht! De eerste indruk is van beiden goed:

  • NYX Bare With Me Tinted Skin Veil.
    Deze heb ik uitgekozen omdat de kleur Vanilla Nude er online heel licht én olijfkleurig uitzag, wat voor een bb cream best bijzonder is. De meeste bb creams hebben een slechte kleurenrange en zijn voor mijn huid vaak te oranje of roze. De afgelopen tijd voel ik me steeds meer aangetrokken tot producten met een lichte dekking, waardoor een bb cream mij ideaal leek. Mijn foundation (Catrice HD, die met het pipetje als applicator) met dagcrème mengen werkt goed, maar is soms wel wat omslachtig, moet voor een mooi effect per se aangebracht worden met een kwast, en is soms wat te rijk voor mijn huid, waardoor het eraf glijdt.
    Mijn huid is heel licht en olijfkleurig, waardoor het snel wat grauw kan ogen. Ook is het vettig, waardoor de meeste bb creams niet goed blijven zitten of te erg glanzen, en heeft het wat roodheden die ik graag met een extra laagje bedek.
    Deze bb is tot op heden de beste die ik ooit heb uitgeprobeerd. Hij is redelijk gepigmenteerd, waardoor de oneffenheden best goed worden verdoezeld, maar je ziet hem totaal niet op de huid zitten, zelfs niet rondom mijn neus of tussen mijn wenkbrauwen. De applicatie is hierdoor ook foolproof: ik denk dat ik vingers het fijnste vind aanbrengen, ook omdat ik hem zo kan opbouwen (twee laagjes is wel de max, ook omdat je hier géén foundationdekking mee krijgt!) en omdat dat bijdraagt aan het ~snelle en natuurlijke~ gevoel van zo’n licht product. De finish is niet glanzend, maar ook niet te mat. Ik kan me voorstellen dat dit geen fijn product is voor de hele droge huid, omdat hij vrij stroef voelt en niet heel hydraterend, maar prima te gebruiken voor alle gemengde/normale/vette huidjes.

  • Wycon Curvy Lashes.
    Mijn wimpers zijn zwart en heel lang (waardoor ik ze knip, omdat ik een best zware oogopslag krijg als ze op hun langst zijn en ik dat niet mooi vind), maar niet heel vol en vooral ONTZETTEND warrig. Ik kan van geen enkele mascara meer dan één laagje aanbrengen, omdat ik 100% zeker klonters en “klitten” krijg. Ik houd daarom ook niet van extreme volume en ben altijd op zoek naar een mascara die scheidt en krult. Ik had hiervoor een mascara van Catrice geprobeerd, die véél te droog voor mij was (wat helaas een probleem is dat ik de afgelopen tijd met alle essence en Catrice mascara’s ondervind - ik vrees dat ik gewoon pech heb en ik al geopende mascara’s tref, aangezien ze tegenwoordig geen plakbandje meer hebben in de winkel) en die ik daarom per direct heb weggegeven. Mijn favo mascara is Maybelline Sensational, maar ik koop wanneer het kan liever dierproefvrije merken en denk dat zeker voor mascara een alternatief vinden mogelijk is.
    Ik ben positief verrast! De mascara is, zoals de verkoopster die mij adviseerde zei, best nattig, waardoor hij makkelijk te bewerken is (eventuele klontertjes snel uit te kammen, etc.) en verzwaart niet. Ook geeft hij best veel volume met één laagje (want aan een tweede laagje kan ik me persoonlijk gewoon écht niet wagen) en blijft hij gedurende de dag echt suuupergoed zitten!


Eén laagje, was al een paar uur aangebracht.

Catrice Glam Doll vs. Wycon Curvy Lashes

Samenvatting


De Catrice zag er best mooi uit, maar verzwaarde heel erg. Dit was net aangebracht: gedurende de dag zijn mijn wimpers nog meer uitgezakt en is de mascara in en rondom mijn oog afgebrokkelt, wat echt superkut is.


De Wycon geeft duidelijk veel meer krul, die ook gedurende de dag heel goed blijft zitten.

Dit was mijn spreekbeurt, groetjes!

12 likes

Weet iemand of Bondi Sands ook te koop is bij de DM in Duitsland?
#cheapskate

Iemand ervaring met de cleansing oil van Rituals (The Ritual of Namasté)?

Bedankt voor deze tip nog! Mijn lidl had de bodylotion ook niet maar heb de voetcreme vandaag meegenomen, ga t vanaf vandaag proberen. Hopelijk helpt het wat :’)

1 like

Ik heb even gekeken op de site en zo te zien helaas niet. De webshop geeft een vrij accurate weerspiegeling van het assortiment in de winkels https://www.dm.de/ (in tegenstelling tot Kruidvat bijv. :joy:) dus ik zou 'm bookmarken voor de volgende keer, is echt handig!

2 likes

Oh wat slim, dank je!

1 like

Ik heb dezelfde ondertoon als jij en heb de foundation inmiddels ook gekocht :grimacing: Eerste indruk is positief, mooi warm en oxideert ook niet. Thanks voor je review!

Ik weet niet hoe het met deze zit, maar Rituals zit vaak vol parfum (en verder ook niet de meest fijne ingrediënten voor je huid). Voor het lichaam voldoet het prima, maar ik gebruik geen Rituals op mn gezicht.

1 like


Hebben jullie hier ook last van met zelfbruiner? Dit is wel dag 6 en het is alleen bij mijn rechterarm (ik ben ook rechts) en de eerste paar dagen heb ik het niet, maar ik snap niet hoe dit kan?
Gebruik Bondi Sands in dark trouwens.

Bedankt voor je reactie! Is de Body Shop dan beter?

Is slijtage! Bij mij blijft zelfbruiner met geluk een dag of 5 mooi. Zeker met het warme weer en zweten zie je het sneller op zulke plekken. Je kan het beste scrubben en dan weer opnieuw helemaal aanbrengen.

Voor zover ik weet zit daar geen parfum in, maar weet ik niet zeker. Ik heb sowieso een vrij gevoelige huid, en die van TBS was ook niet goed, kreeg er een hele rode huid van. Hij is ook vrij dik, daar moet je van houden.

Ik gebruik nu Like a Virgin van Lush, en daar doet mijn huid het heel goed op. Je doet ongeveer een maand met 1 blokje, dus qua kosten valt die ook nog mee!

2 likes

Om de ingrediënten (die er volgens mij helemaal niet slecht uitzien overigens) zou ik me niet te veel zorgen maken, je olie is immers maar de eerste stap van je reiniging dus je volgt 'm sowieso nog op met een tweede reiniger, toch?
Die van The Body Shop vond ik ook fijn (beetje dikkig wel), maar de beste oliereinigers zijn voor mij nog steeds die van Kiehls of DHC (maar wel prijzig natuurlijk, helaas).

Ja ik had via jou website die van The Body Shop op mijn lijstje staan! Ik wil er niet extreem veel aan uitgeven 15 euro max. Heb nu die van The Ordinary geprobeerd en weet niet of ik daar enthousiast over ben. Mede ook omdat als deze op is je het perse online moet bestellen. Want volgens mij heeft de Douglas deze nog steeds niet. Dus ik zit een beetje in dubio. Ik gebruik na een oil cleanser nog een tonic na. Is dat voldoende?

Ik heb deze ook geprobeerd maar bij mij zag je niks… ookal deed ik het heel dik :thinking: leek me juist zon fijn product

Even gekeken, maar inderdaad, bij deze valt het mee, ziet er goed uit. Volgens mij zijn ze niet meer zo scheutig met parfum in de nieuwe lijnen (gelukkig)

1 like

Voor mezelf vind ik een toner te weinig, maar ik draag ook dagelijks make-up dus wil 't wel echt schoon hebben :slightly_smiling_face:
En die cleanser van The Ordinary vind ik ook niet top, ik heb het idee dat ik veel moet gebruiken en de formule is niet zo smeuïg als ik zou willen.

Bizar! Subtiel ja, maar niet onzichtbaar vond ik :stuck_out_tongue: Ik schrijf er sowieso nog een review over dus dan staat 't op foto (soms zie ik op foto geen verschil en dan denk ik “oh… ok dan”)

1 like

Wat is nu het beste alternatief voor het Kruidvat lash-serum? Liefst beetje budget-proof

Ik heb deze laatst gekocht en vind ‘m heel fijn voor de zomer! Alleen de andere kleurtjes vind ik niet zo mooi. Hebben jullie tips voor soort gelijke lipbalms? Vind dus fijn dat die een subtiele kleur heeft, mooi vervaagt en een beetje tintelt!

3 likes