Het Beautytopic

Ik gebruik af en toe die van catrice, de prime and fine mattifying powder. Werkt best ok als je een budget poeder zoekt

Edit: weet niet of deze nog verkocht wordt eigenlijk

Ja die heb ik ook geprobeerd, maar mijn huid werd heel snel weer vettig.

Hmm heb je die van laura mercier al eens geprobeerd?

Ja! Die gebruik is thuis want is een losse poeder en best groot haha. Dus zoek eentje die compact is en ik mee kan nemen.

Deed niks voor mij.

1 like

& @jigglypuff Haha shit ik heb hem net gekocht… Ben benieuwd, misschien werkt het voor mij wel :ok_woman:t3:

1 like

Keep us updated!

1 like

Mac pressed blot powder werkt bij mij goed.

LM heeft hier van een travelsize, misschien is dat een optie?

Mijn haarborstel is gisteren stuk gegaan dus moet opzoek naar een nieuwe.
Ik heb halflang haar dat ik eigenlijk altijd stijl maak. Soms heb ik wat last van klitten en statisch haar. Iemand soms een tip?

Tangle Teaser? Ziet er niet zo chique uit, maar werkt bij mij wel goed. Minder losse/afgebroken haren dan bij andere borstels, en ik ga makkelijk door de klitten.
Ik heb ook niet het idee dat het mijn haar statischer maakt… maar ook niet perse minder statisch :thinking:

1 like

Ik ben op zoek naar een goede dupe van de Byredo Blache parfum. Ik had er een gevonden bij & Other Stories maar deze bestaat niet meer. Ik vind de parfum van Byredo te duur voor mezelf op dit moment. Heeft iemand tips voor een goede en goedkopere dupe?

2 likes

Weet iemand of de techniek van epilators veranderd zijn de afgelopen jaren?
Ik ben helemaal klaar met scheren en zit te twijfelen of ik weer een epilator wil proberen. Nou heb ik er toevallig eentje van ong. 8 jaar oud bij mijn ouders liggen die ik weer een keertje kan meenemen, maar ik vond dat ding zo onwijs pijnlijk en durfde ik toen niet echt door te zetten. Moet ik er maar gewoon aan geloven of zou de aanschaf van een nieuwe echt wel beter zijn?
Zoja; tips voor goede epilators?

Ik vind het gewoon onwijs pijnlijk. Benen vooral, bikinilijn is echt alleen aan te raden als je dood wil, maar oksels vind ik meevallen. In bad, dus echt onder water, vind ik benen nog wel te doen maar niet pijnloos. En je houdt alsnog stoppels, je krijgt geen mega gladde benen zoals je met scheren wel hebt.

Ik vind mijn benen harsen ook pijnlijk, maar dat doet veel korter pijn dan epileren dus ik zou je eerder harsen aanraden.

3 likes

Hangt ook van je pijngrens af. De eerste keer doet het veel pijn, maar op een gegeven moment wordt het minder. Ik doe het nu een keer in de week onder de douche en dat voel ik amper. Als je een nieuwe epilator zoekt zou ik een die ook onder water kan aanraden. Check ook ff het ontharingstopic, daar ging het laatst ook over epileren.

1 like

Heb laatst de Braun silk epil 9 aangeschaft in zo’n set. Vind het niet heel veel pijn doen vergeleken met een hele oude die ik had. Maar het pakt toch niet alle haartjes.

1 like

Sinds ca. 6 maanden heb ik plotseling pukkels in mijn nek. Best veel ook. Een tijd geleden heb ik gelezen dat dit door shampoo/conditioner kan komen. Toevallig gebruikte ik destijds nieuwe conditioner die ook vrij dik was qua structuur. Daar ben ik onmiddellijk mee gestopt. Daarna heb ik verschillende andere producten geprobeerd die ik voorheen ook al gebruikte, maar de pukkels zijn gebleven. Wat kan ik nog doen? Zou ph neutrale en siliconenvrije shampoo helpen?

Bij mij helpt idd het gebruiken van silicone vrije shampoo en conditioner!

1 like

Ik heb een wetbrush en die maakt m’n haar wel mooi glad en minder statisch

Also ik heb in Amerika de lady speed stick gekocht (die paarse) op aanraden van het forum maar ik kan me eigenlijk niet meer herinneren waarom die aangeraden wordt? Is een fijn ding hoor maar ik ben gewoon vergeten waarom ie speciaal is haha, kan iemand me het nog even vertellen?

1 like

Ah okay dankje voor de uitleg. Is wel handig met 40 graden

1 like