Het Beautytopic

Dit is ook echt elke keer weer :tired_face: laat me gewoon mijn geld uitgeven

Iemand ervaring met deze NYX fixing sprays?
Edit: oh je ziet ze alleen als je er op klikt, maar het is dewy finish en matte finish

Gewoon een prima settingspray, merkte niet veel verschil tussen mat en dewy.

1 like

Ik vond de matte heel erg fijn, en maakte m’n hoofd ook echt mat. Maar het schijnt niet voor iedereen te werken

1 like

Heeft er hier iemand ervaring met extensions in je haar? Ik zit eraan te denken om een paar extensions te laten zetten omdat mijn haar heel erg uitgevallen is en ik graag iets meer dikte erin wil hebben. Mijn kapster (Salon B) gaf aan dat ik met 3 stroken/stukken (?) genoeg zou hebben. Zie er wel beetje tegenop om dan 1x per 8 weken terug te moeten voor het bijwerken maar aan de andere kant, ik laat het nu ook regelmatig knippen/verven.
Oja, moet je het heel erg veel stylen om het niet zichtbaar te laten lijken? Ik was het nu 1x per week, fohn het in model en dan zit het wel (redelijk) goed de rest van de week. Of ik steek het vast.

Ik ben absoluut geen fan van extensions. Je voelt het zitten en ik vond dat echt niet prettig. Maar dat vond ik echt niet het ergste. Ik heb stijl haar van mezelf, en ik moest iedere keer als ik m’n haar had gewassen, pĂ©rse mijn haar ook stylen (normaal doe ik er niets aan, alleen even snel föhnen). Omdat anders je heel goed het verschil in extensions - echt haar zag (en ja, ik had gewoon echt goede extensions).

Precies waarom ik dus zo twijfel erover. Het zou maar om weinig gaan maar op de filmpjes die ik erover heb gezien zie je de extension eigenlijk altijd zitten. En ik ken mezelf, ik heb gewoon geen zin om 's ochtends echt lang bezig te zijn met het stijlen van m’n haar. Of bang zijn dat je het ziet zitten als ik hte een keer deels vast doe. Maar ben m’n zielige bosje haar ook zo zat. Al zie ik weer nieuwe haartjes terug komen :sweat_smile:

Ik ken echt bijna niemand waarbij je niet ziet dat het extensions zijn. Ja bij een vriendin van me, maar zij steekt er echt heel veel tijd en moeite in en zal haar haar nooit op laten drogen en er verder niks mee doen.

Je moet met extensions inderdaad wat meer tijd besteden aan styling en het kost ook veel geld :p.
Als je zelf goed overweg kunt met stijl- en/of krultang en je haar eigenlijk op dezelfde lengte geknipt wordt dan valt het op zich goed mee. Wat ik echt het ergste vind, is als mensen die haar hebben van 30 cm ineens plukken haar hebben van 80 cm en dan nog met een verschil in textuur.

Misschien kan je eens kijken naar clip-ins? Je kan ze op ali kopen en dan voor een speciale gelegenheid in je haar clippen.

@Spaarlamp, @Daelyss, suffe is juist dat de kapster vertelde dat ik veel langer met de extensions zou doen omdat ik mijn haar nauwelijks stijl en daarmee ze dus niet zou beschadigen. Het klonk zo logisch! Kan wel redelijk overweg met krultang maar wil dat juist zo weinig mogelijk met mijn haar doen omdat het al zo dun en fijn van zichzelf is. Ik koester alle haren die nog mijn hoofd zijn blijven zitten :blush:.
Ben ook vooral bang dat je het inderdaad door textuur-verschil goed ziet zitten en dat vind ik zĂł lelijk!
Het zou dan ook echt alleen voor wat meer volume zijn, haar is net tot over mijn schouders. Geld zou nog niet hetgeen zijn wat me tegenhoudt. Is een luxe die ik me kan veroorloven, ook door ervoor te sparen. En als het me meer vertrouwen zou geven dat je geen hoofdhuid door mijn haar heen ziet is me dat het waard. Maar denk dat ik dan bang zou zijn dat je i.p.v. hoofdhuid extensions zou zien!
Gelukkig is de uitval nu gestopt en anders ga ik maar voor een pruik

1 like

ik vind het niet boeiend, werd niet echt mat op mijn hoofd, set je make up wel ok

1 like

Hoe ziet je haar er uit nu? Je kan ook gewoon voor een open weave gaan. Als dat goed gezet is dan zie je geen verschil.
Mijn kapster doet elke maand het haar van een witte vrouw met zeer dun haar en dat is ook mooi gedaan. Vanwaar ben je?

Haar heeft beetje slag en af en toe een verdwaalde pijpenkrul. Nog als toevoeging, het is nu helemaal op 1 lengte en dat zou met de extensions ook zo blijven. Dus niet bedoeld om langer haar te krijgen maar echt alleen om het wat voller te laten lijken.
Ik heb even moeten googlen op ‘open weave’ maar kon die term niet zo terug vinden. Is het dat ze de extensions aan een klein vlechtje bevestigen? Want zo zou mijn kapper het dan ook doen. Woon in het midden van Nederland. En heel fijn dat je zo meedenkt!

Wat je zou kunnen proberen is een flipin!

1 like

@Swelgje never again. Ik heb het 1,5 jaar gehad omdat een of andere hersenloze kapster complete happen uit mijn haar had geknipt.

Je móet echt elke dag je haren stylen, ook al lijkt het nog zoveel op je eigen haar. Ik had het alleen als opvulling, niet als verlenging en zelfs dat kon je zien als ik niet genoeg tijd nam ervoor. Het fohnen duurt tering lang, je kunt dus niet effe snel douchen. Ik moest dat echt plannen

En sowieso; niet effe je handen door je haren kunnen halen is echt intens kut.

Heeft iemand dé tip voor een goede vette voetencreme die ook goed intrekt?

Weleda Fußbalsam! Maarrr mijn lievelingsvoetencrùme is die van Lidl met urea, een klein beetje is voldoende en hij werkt supergoed!

1 like

Net het nieuwe serum van Jetske Ultee besteld. Ben heel benieuwd, het klinkt veelbelovend.

1 like

Mijn hele wimpers zijn verkloot door een wimperlift 4 weken geleden
 Echt hoe kan dat? Ze zijn helemaal scheef en verschrompelt, ziet er echt heel raar uit

@Blush, @Daelyss, @Spaarlamp, @lovewarrior, jullie besparen me een hele hoop geld en ook nog heel wat tijd. (Elke 8 weken bij de kapper
) Geen extensions voor mij dus!
Dank je wel :grin:

1 like