Ik vind MAC select moisture cover heel fijn! Die frist echt op zonder dat het echt een dikke laag is
Je settingspray is niet echt het ideale hydraterende product omdat het natuurlijk over al je make-up heen gaat. Vaak zit er alcohol in om je make-up te fixeren en dat werkt (uitzonderingen daargelaten) juist uitdrogend.
Je kan kan bijvoorbeeld kijken naar Mac Fix+, daar zit geen alcohol in, wel glycerine waardoor het wat verzorgend is en het haalt het poederige effect weg. Maar het doet m.i. niets om je makeup langer te laten zitten.
Wat ik zelf doe en aanraad is eerst goed je huid verzorgen (en dus hydrateren), niet teveel poeder en dan eventueel een echte settingspray zoals die van Skindinavia of de Urban Decay all nighter.
Hierop inhakend - zou een settingspray helpen mijn blush wat langer op mijn wangen te houden? Of is iets als een primer (?) daarvoor handiger?
Ik doe 's ochtends na mijn dagcreme eigenlijk alleen wat mascara en blush op, heb een heel mooie gekocht van Mac, maar tegen de tijd dat ik naar het station ben gefietst is het effect weer weg
@Mhysa Misschien vind je dan de settingspray van het eigen merk van Etos dan wel fijn! Dat is niet zoān hardcore ding als die van UD, geeft geen naar gevoel aan je huid.
@anon81733682 Settingspray zou inderdaad kunnen helpen. Primer maakt voor mij wel echt verschil als ik geen foundation gebruik, maar bijvoorbeeld wel bronzer. Ik heb het idee dat dat echt wel beter blijft zitten dan zonder primer.
Bijna niet, blush vervaagd het snelste van je makeup. Wat je kunt doen is het aanbrengen na je settingspray, als die nog een beetje vochtig is, en het vrij heftig aanbrengen. Dat heftige vervaagd toch binnen een uur.
@Spaarlamp @panthera OK, dus na primer of na settingspray? Had juist verwacht voor die spray. Maar dank, dan ga ik eens wat uitproberen, ff kijken of ik deze herfst en winter een iets gezonder kleurtje kan faken.
Normaal je gebruik je settingspray inderdaad na al je make-up, maar het kan zeker helpen om de manier die @Spaarlamp schreef uit te proberen.
The make-upstore 3D waterproof! Gebruik ik al 6 jaar. Droogt niet keihard op maar blijft wel muurvast zitten in water.
Je moet twee dingen niet verwarren. Settingspray is heel wat anders dan fixingspray. Dan vergemakkelijk je de zoektocht.
Ik ben fan van de Maybelline 24hr fixingspray, maar die locked echt al denk ik dat je daar juist niet naar op zoek bent.
Ben wel benieuwd wat het verschil is
Ben ik de enige die het verwarrend vind dat als voorbeeld van een setting spray fix+ gegeven wordt en als voorbeeld van een fixing spray UD setting spray? Klopt dit?
Ooh sorry ik had het maar snel diagonaal overlezen dus wat heb ik gemist haha
Ik heb mijn beautyblenders in een bh netje in de wasmachine gedaan, gewoon bij de handdoeken en iām impressed. Vooral de zwarte krijg ik met de hand nooit zo schoon.
Ja ik waste ze eerst met de hand en kookte ze daarna, doe er ook echt super lang mee. Pas als ze helemaal kapot zijn gooi ik ze weg en helemaal midden in is ie dan vaak nog net zo knalroze als in het begin dus dat hele āvan binnen worden ze viesā geloof ik niet zo.
Ik zat me vandaag nog te ergeren dat ik geen zin heb om mān blenders te wassen, dit is ideaal. Zou het ook met kleintjes kunnen?
Lijkt me wel!
Top dan gaan ze met mān volgende beddengoed was erbij
Omg life hack! Nooit aan gedacht om dit te doen maar hoe slim⦠krijg ze met de hand ook nooit goed schoon⦠Ga dit eens proberen!
Ik zit nu oprecht te denken of ik mān kwasten er ook gewoon in kan flikkeren hahahaha
@Spaarlamp blijft cremeblush wel beter zitten dan poederblush of als je poeder aanbrengt over een creme??