Ik heb het ook wel eens als ik mijn stijltang niet goed heb schoongemaakt. Gewoon een keer -als ie uit staat, obviously- met een lichtvochtige doek de platen schoonmaken. Er blijft namelijk best wat residu van je stylingproducten op achter.
Hi, ik wil jullie om advies vragen. Ik wil namelijk een föhnborstel kopen, in de hoop op va-va-voom-haar Ik heb dun (blond), stijl haar van mezelf, en krullen met een krultang blijven bij mij meestal niet zo lang zitten. Meestal stijl ik het met een stijltang na het wassen om het wat netter te laten vallen en de pluis te temmen. Maar een beetje volume aan de bovenkant en lengtes zou ik wel leuk vinden. Ik wil eens kijken of een föhnborstel iets voor me is.
Wie heeft een fijne (betaalbare) föhnborstel die ze kan aanraden aan mij? Ik hoorde al over de Babyliss Pro (maar welke dan? ik zie er meerdere?) of de Calor Brush Activ.
(credits voor deze tips gaan naar @Broodrooster en @ElizabethGilbert )
O nog meer edits: ik ben dus op zoek naar een föhnborstel die zelf warm wordt, waarbij je dus geen losse föhn hoeft te gebruiken. Roterend weet ik niet zo goed, is dat handig?
Meer tips zijn welkom Super bedankt alvast!
Ik heb geen letterlijke aanbeveling helaas (mijn zoektocht is ook nog bezig) maar wat bij mij totaal niet werkte was eentje met van die zwarte haartjes als borstel. Zoals dit:
En de reden is omdat ik te dik haar heb en hij hierdoor er niet goed doorheen komt. En dan kan ik natuurlijk wel dunne stukjes pakken, maar dat duurde in mijn geval echt veelte lang, en het lukte alsnog niet echt. Dit kan natuurlijk ook aan mijn skills liggen, maar ik heb het idee dat als je toevallig dik haar hebt, je beter eentje met van die harde pinnentjes kan doen.
O thnx! Ik heb zelf dun haar (zie dat ik dat niet duidelijk in mijn bericht had gezegd, heb het aangepast).
Succes met de zoektocht! Misschien kunnen de FFers met een föhnborstel nu ons beide adviseren Voor dik en voor dun haar!
Ik heb de Babyliss AS101E
Gebruik alleen het ronde witte opzetstuk, de rest nooit maar voor vakantie zou ik het gewone fohnstuk wel meenemen denk ik. Ik heb veel en dik haar en bij mij is het heel belangrijk dat ik mijn haar eerst voor 95% op laat drogen of föhn en dan vooral bij mijn hoofdhuid, met de fohnborstel krijg ik dat niet helemaal droog en dan zakt alles weer in. Er zijn ook fohnborstel die ronddraaien, ik ben best goed met haar, maar dat zelf roterende zorgde bij mij alleen maar voor klitten.
Ja dat roterende lijkt mij ook eng. Ik ben namelijk helemaal niet zo goed met haar Of kan het dan juist ook weer gemakkelijk zijn voor een n00b?
Ik wil de tinted moisturizer van LC eens proberen. Alleen welke moet ik hebben? De oil free, de illuminating of de ânormaleâ? Het mag wel een glowy effect hebben, maar niet too much.
Omg ik had deze eerst ook maar die smolt terwijl mijn haar er om zat
Van Laura Mercier bedoel je? Kun je langs een Bijenkorf? Daar kun je testertjes meekrijgen. Ik ging voor de normale, maar kreeg een testertje van de illuminating mee. En nu gebruik ik al jaren niets anders meer. Hij lijkt op je hand heel glimmend, maar is in gebruik echt prachtig. Maar dat is ook een persoonlijk iets. Dus testertjes vragen!
Ah ik ben in staat de CT pillow talk lipstick, blush en oogschaduw te kopen. Over de eerste twee twijfel ik niet, maar is de oogschaduw het waard? En vinden jullie hem mooi bij blond met blauwe ogen?
Alleen de Bijenkorf verkoopt het toch? Zou âm graag willen proberen, maar die zit 100 km verderop helaas.
Ken de kwaliteit niet, maar denk dat de oogschaduw heel mooi is bij blauwe ogen! Woon je dicht bij Duitsland? Misschien zit er een counter in de buurt?
Ik heb deze en ik gebruik hem heel graag! Het is geen roterende, dat leek me eng. Ik gebruik hem vooral om mijn haar na het föhnen te polijsten en mijn punten iets naar binnen te krullen i.p.v. kaarsrecht naar beneden. Ik heb vrij dik haar, dus ik moet mijn haar wel echt goed föhnen voordat ik hiermee aan de slag ga. Ik gebruikte eerst altijd alleen een stijltang, maar dan vond ik mijn haar zo âplatâ. Hiermee wordt mijn haar ook stijl, maar met iets meer volume en je kan je haar iets naar buiten of naar binnen föhnen.
https://www.bol.com/nl/p/babyliss-pro-blue-lightning-air-styler-krulborstel/9200000010132223/
Nu wil ik ook zo een borstel. Denk je dat het zin heeft voor Aziatisch steil haar?
Had eergisteren met een knotje geslapen en had toen slag, mega blij mee. 2 uur later lag mijn haar weer plat op mijn hoofd.
Ik denk wel dat de slag er op een gegeven moment wat uitzakt. Dat doet het bij mij ook, maar het blijft er wel âgepolijstâ uitzien en ik heb nog steeds veel minder plat haar dan wanneer ik heb gewoon stijl. Er zijn een hoop filmpjes te vinden op YouTube over zulke borstels, misschien ook van iemand met jouw type haar? Dan kun je zien wat het doet.
Ja goede. Slag hoef ik niet eens perse, maar meer volume is zeker welkom. Ik ga vanavond even researchen.
Ik ben slecht met make-up (weinig ervaring mee). Ben niet uitgesproken warm of koel qua type volgens mij. En nu zou ik dus wat meer oogschaduw willen beginnen gebruiken. Het moet vooruit gaan âs morgens dus geen ingewikkelde looks. Welk palette zouden jullie aanraden? Ik dacht misschien naked 2?
Ik zou de Naked Basics 2 aanraden! Die bevat allemaal matte, neutrale tinten, die ideaal zijn voor iedere dag, en de kwaliteit van de oogschaduws is mijns inzien heel goed. Ik heb hem zelf twee keer opnieuw gekocht, voor mij is het het enige oogschaduwpalette waar ik écht iets aan heb. Ik houd zelf van koelere kleuren, de Naked Basics (1) is iets warmer, als je dat mooier vindt.
Bedoel je deze: https://www.urbandecay.be/nl/palettes/naked2/282.html?&gclid=EAIaIQobChMI9tjnodOP5QIVGofVCh3aqwBoEAAYASAAEgLnuvD_BwE#start=22&cgid=14
Deze lijkt ook mooi: https://www.urbandecay.be/nl/palettes/naked-reloaded/ud938.html#start=4&cgid=12
Nee, ik bedoel deze:
De Naked die jij linkt heb ik ook (en, in hetzelfde straatje, de Chocolate Bar van Too Faced), maar die heb ik véél minder gebruikt dan de kleinere Basic-variant. Ik ben echter groot fan van matte oogschaduws, als je van glans houdt is een normale Naked misschien meer jouw ding!