Het Beautytopic

die ja! ik laat het nu voorlopig in het kartonnen doosje zitten maar ik ga in een potje smelten voor makkerlijker op te bergen denk ik

1 like

po1eazb9wc18i dit zou de binnenkant zijn
Lijkt een beetje op huda beauty mauve obsessions maar meer roze tinten. Dus verschillend genoeg om ook deze te kopen haha

4 likes

2 likes

Lijkt op een uitgebreide versie van het Backtalk palet…

Merken komen echt met té veel spullen uit joh. Om bij Urban Decay te blijven: tussen Naked 3 en Naked Heat zat volgens mij minstens een jaar. Nog geen jaar na Heat zijn er al weer 300 paletten uitgekomen!

3 likes

ik denk dat het ook op een keerpunt zit: er komt zo belachelijk veel uit dat niemand nog weet wat te kopen en dus niets koopt

2 likes

Jaa heb 'm vandaag getest! Haha
Ik vind dat 'ie een mooie glow geeft en hij camoufleert rode plekjes. Ik vind ook dat je 'm haast niet voelt zitten op je gezicht dus dat is fijn! Verder heb ik ook wel het idee dat 'ie goed hydrateert dus ideaal voor mn droge huid.
En het heeft een regenbui overleeft dus so far so good. :grin:

1 like

Omg en as we speak is er NOG een nieuw palet aangekondigd

:roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

Bedoel je toevallig camoufleert in plaats van accentueert haha? Anders lijkt het me geen fijne foundation? Verder klinkt hij namelijk fantastisch! :smiley:

2 likes

droog tot normaal met goede huidverzorgingsroutine met een paar vette plekjes op mijn wangen, ik heb gisteren foto’s gemaakt maar ben ze vergeten te posten haha. Ik moet wel zeggen dat het een heel emoliënte formule is die ik zelfs met mijn tamelijk droge huid (op dit moment toch, binnenkort zal het weer droger worden met het weer) wel meer poeder gebruik bij deze foundation dan bij standaard foundations. Al heb ik dat sowieso wel met stick formules in het algemeen.

Ik ga zorgen dat ik vanavond mijn foto’s online heb staan waar je het effect goed ziet. ik heb het vandaag ook weer op.

2 likes

dat klinkt als een allergische reactie/irritatie op iets, de bultjes toch in ieder geval

1 like

Ja camoufleert hahaha sorry foutje
Thanks!

1 like

Heeft er iemand een tip voor een mooie, matte, rood/roestbruine lipstick? Alles is het echt net niet :cry:

nog wel fel naar het rood gaande maar viva glam 1 misschien?

Die is alweer iets te rood ;-; Ik dacht eerst dat diva perfect zou zijn maar die is het ook net niet, en nu heb ik naar zo veel lipsticks gekeken dat ik me niet eens meer kan herinneren wat ik wil

Help! Ik heb de huid rond mijn ogen blijkbaar nogal verwaarloosd de laatste tijd en ik merk onder mijn ogen nu allemaal van die kleine witte bultjes (milia). Ik ben nogal laks in het smeren van oogcrème… Ik gebruik nu terug de hydraphase van La roche posay maar heb de indruk dat dit niet veel doet. Ik heb gelezen dat die milia ook kunnen ontstaan bij slecht reinigen. Dat doe ik nochtans zeer braafjes…
Tips voor goede oogcrèmes? Mijn huid daar voelt nogal dun nu :frowning:

ben je hier iets mee? https://i.pinimg.com/originals/05/61/d4/0561d4d50e9c6f45b8e4e55a5fea9d5a.png

1 like

Clinique all about eyes. Creme Biotherm, Estee Lauder. De wat duurdere merken.

Mini-review van de Lush Slapstick:

Zoals ik heb begrepen is de slapstick op dit moment in beperkte uitgave te verkrijgen, ongeveer een maand zou het to koop moeten zijn waarna Lush probeert feedback te verzamelen om te kijken of het product ook daadwerkelijk valabel is voor de grote markt. Ik was heel nieuwsgierig naar de gimmick en verwachtte er niet zo veel van eerlijk gezegd.

Het design is heel simpel: Lush wou heel bewust omspringen met de verpakking en deze is volledig duurzaam vormgegeven. De foundation komt aan in een kartonnen doosje wat er van gerecycleerde kwaliteit uit ziet en voelt. De foundation ligt er in als een ei. Het zwarte stuk is (synthetische?) bijenwas dat je gebruikt om de stick te hanteren. Deze was je ook lospeuteren.

-foto weg-
-foto weg-

Buiten het gimmicky idee van de vorm en innovatieve verpakking is de formulering anders dan ik bij andere foundations gewoon ben. Vanzelfsprekend natuurlijke van basis van kokosolie.

• Extra Virgin Kokosolie (Cocos nucifera)
  • Titanium Dioxide
  • Candelilla Was
  • Glycerine
  • Biologische Jojoba-olie
  • Silica
  • Zonnebloemwas
  • Sinaasappelschilwas (Citrus Aurantium Dulcis)
  • Rozenwas (Rose centifolia)
  • Arganolie (Argania spinosa)
  • Talc
  • Polyvinylpyrrolidone (PVP)
  • Cetearyl Alcohol
  • CI77491
  • CI77499
  • Parfum
  • Roos Absolue (Rosa damascena)
  • Cinnamal Alcohol
  • *Benzyl Benzoaat
  • Benzyl Salicylaat
  • Butylphenyl Methylpropional
  • *Citronellol
  • Geraniol (Geraniol)
  • *Linalool

Ik was wel sceptisch over de olie als hoofdingrediënt maar tot nu toe valt het reuze mee bij mij. Mijn huid zelf is tamelijk droog, makkelijk geïrriteerd maar voornamelijk vochtarm.

-foto weg-

geblend en vol op mijn arm. Ik kocht 3W omdat dit de lichtste kleur is met warme ondertoon, op dit moment is die zelfs nog iets te licht voor mijn zomerhuid.

Ik breng de foundation zelf aan door strepen op mijn gezicht te trekken en die uit te blenden met een penseel. Zo heb je het meeste dekking, ik vind zelf een stippling brush altijd fijn werken maar dat is persoonlijk. Ik denk dat een vaste kabuki ook ideaal is. Op deze manier heb je veel pigment. Als je met je vingers zou werken merk je wel dat de foundation veel dunner aangebracht wordt, dat is naar eigen wens.

-foto weg-

mijn gezicht zonder de foundation, let vooral op een paar poriën

-foto weg-

mijn gezicht met de foundation, mijn nek moest ik nog meenemen en vergde uiteindelijk toch nog wat extra dekking omdat ik baardgroei heb natuurlijk. Ik weet niet of het duidelijk is maar naar mijn gevoel werkt de foundation niet alleen extreem natuurlijk op de huid maar verdwijnen mijn poriën ook voor een tamelijk groot deel, iets wat ik eigenlijk niet gewoon ben bij reguliere foundations. Je zoet ook dat de foundation een heel mooie glow geeft.

Ik heb geen overzichtsfoto gemaakt maar door de nature als foundation op olie-basis heb ik het de afgelopen twee dagen wel tamelijk fel afgepoederd, normaal is dit een stoffige bedoening waarbij alles nog eens bewerkt moet worden met een douche aan mists maar deze foundation had dat ook niet? Het was precies alsof de foundation de poeder op een subtiele manier absorbeert zonder alles extreem droog te maken. De eerste dag had ik op een paar stukken minder poeder gebruikt en daar was de foundation wel afgesleten in de avond op een pluk langs mijn neus waar ik veel talg aan maak.

-foto weg-

slechte plek, mijn kin is ook een standaard probleemgebied omdat er constant over veeg

-foto weg-

nog een wazige foto die ik deze avond om 18u maakte toen op de trein aan het wachten was, de foundation zat er van 7u30 die ochtend op.

Al bij al ben ik aangenaam verrast door deze foundation, ik ga het zeker blijven gebruiken en hopen dat ik niet slecht reageer op het feit dat de kokos hoog op de comedogene schaal ligt.

7 likes

Omg die sandman kleur is precies waar ik naar op zoek ben! Of nou ja, komt het allerdichst in de buurt met wat ik in m’n hoofd heb. Hopelijk vind ik dat morgen ook nog :thinking:

1 like

Lijkt mij ook moeilijk, die kokosolie. Het probleem is dat ik daar pas na een paar weken last van krijg. Wel mooi dewy zeg!

1 like