Ja rood versterkt rood wel, dus in zekere zin had ze gelijk, maar het ligt er aan wat je erbij doet. Ik heb een collega, zij is heel licht, heeft licht haar en draagt vaak roze/roodtinten, maar dat combineert ze dan met wat koelere bruintinten. Maar ik heb donker haar en donkere ogen en als ik alleen rood gebruik dan lijkt het ook alsof ik 3 dagen heb zitten janken. Maarja het leuke van makeup is dat je er mee kunt spelen en als je het niks vind dan haal je het er gewoon af, lekker dingen proberen en vooral dragen wat jij mooi vind hoor!
Ik heb ook heel diepliggende ogen (met ook nog eens een flink overhangende ooglid), wat ik altijd doe is een lichte, liefst glanzende, oogschaduw op mn bewegend ooglid (dat haalt ze naar voren) en altijd een matte, donkerdere kleur op/in je arcadeboog. Dat is imo de beste manier om ze nog een beetje zichtbaar te maken.
Ik heb beetje een wisselende huid. Meestal heb ik een vette T-zone en droge wangen, maar soms is alles juist heel vet of droog. Heb veel last van mee-eters en puistjes op mijn voorhoofd. Ik denk dat ik vooral het vochtbalans van mijn huid moet stabiliseren. Verder denk ik dat mijn huid ook een goede exfoliant kan gebruiken.
Heb van clinique idd veel wisselende dingen gehoord. Vriendin van me is helemaal enthousiast, maar stond ook niet te juichen toen ik alcohol tussen de ingrediënten zag staan. Heb de mini versie 2% BHA exfoliant van paula’s choice geprobeerd, maar zag niet echt veel verandering. Misschien dat ik het langer moet volhouden? Ik wil graag de volledige lijn van paula’s choice uitproberen maar dat is zo veel geld… Heb ook wat over ordinary gelezen, maar daar zou ik me echt wat meer in moeten verdiepen.
Douglas heeft hun logo veranderd en ik vind het best wel amateuristisch uitzien
Verdiep je eerst eens in de basis van skincare. Dr Jetske Ultee en Paula Begoun hebben hier goede artikelen over geschreven. Bijvoorbeeld:
of:
Ik zou als eerste alleen een hele basic cleanser en moisturizer kiezen (Decubal en Zarqa hebben beide goede producten) en van daar uit een goede routine opbouwen. Vanuit je beschrijving krijg ik de indruk dat er meerdere oorzaken kunnen zijn voor je huid. Bijvoorbeeld van je puistjes en mee-eters zou je moeten uitvinden of het hormonaal is, of uit irritatie.
Als je huid een beetje ok is met de cleanser en moisturizer, kun je dingen toevoegen, en dan bijvoorbeeld van de ordinary. Het heeft mij erg geholpen om juist bepaalde actieve ingredienten te vinden die goed zijn voor mijn huid, zoals niacinamide. Succes.
zo saai, is misschien een uurtje aan gespendeerd lijkt het wel
Iemand nog aanraders voor een concealer? Ik gebruik geen foundation en meestal alleen concealer voor mijn wallen dus mag wel beetje dekkend zijn. Heb er nu een van bourjois maar die is niet dekkend. Ik heb die bekende van nars (creamy concealer?) ook gehad, maar die was heel droog bij mij dus vond ik niet top.
Maybelline Instant Age Rewinder Eraser concealer. Echt een prima concealer, juist ook als je geen foundation gebruikt!
Bedankt voor het uitgebreide antwoord! Was misschien handig was om bij te vermelden maar ik gebruik al de tea tree facewash van de bodyshop samen met de eau roma toner van de lush en daarna nog de dagcreme van yves rocher. Zal vanavond nog wat uitgebreider naar de linkjes en de producten die daar benoemd worden kijken! Kende decubal en zarqa niet, maar zal zeker wat uitproberen! Merci.
Ik vind het merk Decubal ook echt super fijn! Ik gebruik de toner, reiniger en gezichtscrème
Top! Die merken, Bodyshop/Lush/Yves Rocher zijn niet bepaald merken die echt goed zijn voor de huid. Vooral de ingredienten parfum en alcohol zijn echt niet aan te raden. En als cleanser zou ik echt even voor het mildste van het mildste gaan, gewoon om je huid even te laten afbouwen van alles. Geen sulfaten, geen agressieve stoffen. En als je vragen hebt, laat het weten!
Ik heb recent ontdekt dat ik concealer een beetje moet laten ‘intrekken’. Klinkt misschien beetje kansloos en #noob, maar vond het nogal een vondst van mezelf. Voorheen smeerde ik concealer onder mijn ogen (estee lauder double wear concealer, topspul) en ging dat dan meteen blenden met een beautyblender. Maar nu laat ik het een minuutje opdrogen en dan pas wegblenden. Dekt opeens 10x beter! Dus…wellicht een tip?
De tea tree is best heftig hoor, en als ik me niet vergis zit in de eau roma parfum (in de tea tree misschien ook, dat weet ik niet). Dat is een ingrediënt wat je echt moet vermijden.
Ah thanks ga ik proberen, zag die voorheen ook vet vaak op YouTube voorbij komen!
Haha helemaal niet noob hoor, handig juist want ik weet niets van make up. Ga het proberen!
Heel erg bedankt de reacties iedereen, ga ermee aan de slag. Ik hou jullie op de hoogte
OK na de enthousiaste post van @Applepie en een aantal jaren worstelen met mega onhandelbaar, pluizig haar wil ik denk ik een keratine behandeling proberen. Heeft iemand aanraders voor een kapper? Utrecht, Leiden, Tilburg en Breda ben ik sowieso vaak. Of eventueel een fijne thuisset?
Je voor en achternaam staan in die mail he
@Ainu ik moest aan je denken toen ik gister bij de etos zag dat ze een el cheapo strobe cream hadden, wist je dat al?