Het Beautytopic

Heeft iemand de Decubal gezichtsreiniger al weer kunnen krijgen? Overal waar ik kijk is het niet te krijgen. Nu is mijn laatste bijna op dus moet ik overstappen :frown: ik wilde de gezichtsreiniger van Neutral proberen, heeft iemand daar ervaring mee?

Morphe is weg toch bij beautybay?

edit: grapje ze zijn er inderdaad nog. Dacht dat alle morphe weg was en vervangen was door makeup revolution

Also, wat vinden jullie van dupes? Ik heb er ZO weinig mee. Ook als het even goed is maar veel goedkoper, ik betaal dan toch veel liever voor het echte merk/originele merk. Voel me altijd alsof ik overdrijf, maar heb toch liever een 55eu Anastasia Beverly Hills palette dan een 5eu Makeup revolution of w7

3 likes

Ik vind dupes stom. Ja vaak komt de kleur wel over (maar ook nooit 100%), maar de kwaliteit is 9/10 keer slechter en minder gepigmenteerd ofzo.

Maargoed, ik ben wel meer van high end merken, de laatste keer dat ik iets van Catrice of L’OrĆ©al ofzo gebruikt heb kan ik me niet eens meer herinneren dus een dupe koop ik nooit omdat ik liever het dure merk wil.

1 like

Hoe vaak gebruik je de tonic? Gebruikte je hiervoor al een ander product met glycolzuur?

Ik heb het persoonlijk rustig moeten opbouwen, omdat ik merkte dat het voor mijn huid te heftig was anders… Eerst deed ik het 2 x in de week, dan om de dag, en nu elke dag.

Haha dit herken ik ook heel erg :’)

Ik had de Anastasia Renaissance dupe van Makeup Revolution, en vorige week het origineel gekocht.
Als je beide swatched is MUR zwakker maar goed, dat zegt niet zo veel. Ik heb voor de lol afgelopen week op elk oog een van de palettes gebruikt om ze echt te testen en serieus: geen verschil te zien. Qua look niet, maar ook qua houdbaarheid niet. Vond het toen wel een klein beetje zonde van die €55,00…

1 like

Maar is het idee dat mensen aan het ABH palette gewerkt hebben (neem ik altijd maar aan) niet meer geld waard dan een bedrijf dat gewoon alles van andere merken plukt en het na maakt? En de rest van de verpakking en dergelijke… Niet dat ik jou wil overtuigen of dat jij fout zit of iets dergelijks, want ik snap het wel, maar dit is waar ik altijd aan moet denken als ik merken zoals Makeup Revolution en W7 zie. Ik vind het gewoon zo ontzettend kut dat een bedrijf gewoon alles pikt van anderen.

Maar nu ik erover nadenk werd ik vroeger ook echt aggressief als mijn zusje mij nadeed dus misschien is dit ook wel gewoon een kinder trauma dat ik nu liever spaar voor het origineel. Ik heb trouwens ook veel minder moeite met palletes waarvan niet alles is gejat, ookal is het geen luxe merk. Zit nog te overwegen om een dergelijk Makeup Revolution palette te kopen, maar waarschijnlijk niet want ik heb ook eens een traumatiserende allergische reactie gehad van een van hun oogschaduws ;-;

1 like

Op zich is dat misschien wel geld waard maar ik heb bij een merk als Anastasia het idee dat ik minimaal 50% alleen al betaal voor het merkje. Desalniettemin ben ik er wel heel blij mee hoor, het voelt gewoon wat leuker en exclusiever dan een plastic MUR palette. Wat ik vooral wil zeggen is dat een dupe-palette niet per definitie slechter is qua kwaliteit (maar dat was geen opmerking van jou maar van @anon31745129)

1 like

Dupes van volledige palettes heb ik niks mee. Ik heb soms wel palettes die ik voor een groot deel mooi vind maar dat ik toch niet genoeg kleuren verwacht te gebruiken om het bedrag te verantwoorden, en dan vind ik het wel leuk om mono’s bij elkaar te zoeken (vaak van MUG of Morphe) die er veel op lijken! Ben dan ook echt avonden bezig met swatches vergelijken, vind ik een heerlijke bezigheid :blush:

1 like

@PrincessPeach Ik vind het wel altijd verassend hoe goed de kwaliteit van een dupe kan zijn haha, maar dat is wel vaak wat variabeler. Ik heb hele goede dupes gezien en echt hele slechte. Maar ik geef je wat dat betreft ook wel gelijk hoor, ± 45 verschil is wel een gigantisch verschil . Maar ik blijf wel gewoon lekker dure shit kopen, want dan koop ik er ook niet zo veel van :stuck_out_tongue:

@Dazed Hoe vergelijk je dan? Online? Ik heb daar zo veel moeite mee haha, ik was een tijd op zoek naar de perfecte lipkleur maar op elke swatch zag ie er anders uit ;-;

2 likes

Online inderdaad! Swatches wisselen inderdaad vaak maar meestal kan je daarmee wel een ā€˜gemiddeld’ beeld vormen. En ook vooral op YouTube, dan krijg je vaak een beter idee van hoe een kleur echt is! En er zijn ook wel Reddit threads en instagram accounts die dupes van populaire palettes bij elkaar zoeken. Moet zeggen dat ik oogschaduw makkelijker vind dan lipsticks. Ik heb zelf een hele lichte huid en het is meerdere keren gebeurd dat ik er van overtuigd was dat ik een nude lipstick bestelde die er bij mij uit bleek te zien als bruin :upside_down_face:

1 like

Natuurlijk heb je die wel nodig

2 likes

Heeft iemand de Mac Studio Fix 24 hour concealer heeft geprobeerd?
Ik gebruik de pro long wear, die wel fijn is… maar het pompje is zo irritant, en altijd op zoek naar iets beters… :smiley:

Super laat antwoord, misschien chili van MAC? Het is echt mijn favoriete lipstick en zo’n mooie warme, oranje kleur!

1 like

Ik heb m ondertussen al gevonden :stuck_out_tongue_winking_eye: Maar bedankt nog!

JA DIE IS GOED!!! Vind m niet heel dekkend, dus ik gebruik er wel een corrector onder om m’n kringen te bedekken, maar je kunt m wel mooi opbouwen en hij creased niet. Maar als je iets zoekt wat meteen dekkend is dan zou ik m niet perse aanraden.

Vind hem wel fijn, niet heel erg dekkend. Onder m’n ogen vind hem wel minder, vind hem dan net iets te droog.

Ja ik vind die fijn, doet wat het moet doen. Voelt wel beetje trekkerig aan na gebruik maar met toner/dagcreme is dst verholpen. Ik heb een heel gevoelige huid, maar heb hier nooit slecht op gereageerd.

Ik ben juist op zoek naar een alternatief voor de tonic van Decubal, die is ook telkens uitverkocht :frowning:

ik moet een dekkende concealer hebben. Teveel laagjes gaan in de lijntjes zitten en mijn wallen zijn vaak donker… een net iets te lichte kleur of teveel en ik zie er gelijk 10 jaar ouder uit.

Als je echt donkere kringen hebt zou ik een corrector er onder proberen. Zijn je kringen blauw/paars dan heb je een roze nodig, zijn ze bruin/groen dan kom je op oranje uit maar er zijn ook veel mensen die in hun binnenste ooghoek blauw zijn en buitenste ooghoek bruiner, daar zijn dan roze/oranje mixen van. De corrector neutraliseert de kleur en daarover breng je concealer aan, zodat het mooi een geheel is en het er fris uit ziet. Ik weet niet wat je budget is, maar de corrector concealer mix van Bobbi Brown is heel goed, zeker de serum lijn is heel dun maar wel dekkend, maar dan kom je wel rond de €90 uit.