Heeft iemand ervaring met deze winkel?
Ik wil graag Jill Sander Eve bestellen maar het prijsverschil met Douglas is wel heel groot, is dit een betrouwbare winkel?
Heeft iemand ervaring met deze winkel?
Ik wil graag Jill Sander Eve bestellen maar het prijsverschil met Douglas is wel heel groot, is dit een betrouwbare winkel?
Ja, het is een hele bekende en betrouwbare Poolse site!
@anon24802271 @Jeg thanx! Niet uit NL dus, weten jullie hoe lang het ongeveer duurt voordat een bestelling binnen is?
Oh, lekker snel, bedankt!
Iemand enig idee waar ik dierproefvrije + vegan oogschaduwbasis koop?
Die van Urban Decay en NYX zijn allebei vegan en cruelty free.
UD en NYX zijn wel allebei onderdeel van LâOrĂ©al, die dan weer in China verkopen en dus onrechtstreeks hun producten op dieren laten testen.
Ik dacht, ik meld het even, mocht je daar op moreel vlak problemen mee hebben @Briseis
O ja dat is wel lastig. Hoe zit die verhouding precies in elkaar, weet jij dat toevallig? Zijn ze financieel onafhankelijk of gebruikt LâOrĂ©al het geld dat ik uitgeef aan mân oogschaduwbasis om konijntjes te laten besmeren in China?
Nee LâOrĂ©al heeft wel degelijk baat bij de winst van NYX en UD. Het creatieve aspect ligt meer in handen van de merken zelf dan bij bijvoorbeeld Maybelline of LancĂŽme het geval is, maar volgens mij is er op financieel vlak weinig verschilâŠ
Oh en ik heb het even opgezocht, de primer van The Balm, Put A Lid On It is vegan en cruelty free!
Dit is een betrouwbare site om info over merken en producten op te zoeken btw: www.crueltyfreekitty.com
Volgens mij is het wel zo dat UD het naar China verzend en een onafhankelijk bedrijf het dan test, daar heeft UD niks mee te maken. Dus eigenlijk test UD dan niet op dieren, maar China wel zeg maar. Maar weet dat niet 100% zeker hoor!
Wow. Echt! Het scheelt een heleboel!
Maar ik lees wel verhalen over counterfeit. Heb jij wel eens getwijfeld aan het product?
Ja de tests worden uitgevoerd door een derde partij, niet door het merk zelf. Maar het is wel heel makkelijk je handen in onschuld te wassen door te zeggen âmaar 't zijn zij die testen, wij niet!!â. Ben je Ă©cht cruelty free, dan laat je China voor wat het is.
Die van Catrice!
Ja I know, maar ik vind het altijd zo dubbel met merken die in Europa/US worden gemaakt want die zijn eigenlijk cruelty free maar omdat ze zo nodig in China moeten verkopen weer niet.
Noaki.nl heeft hier enkele heel goed artikelen over, sowieso een aanrader voor iedereen die interesse heeft in vegan en cruelty free
O ja die site heb ik weleens bezocht maar ik was vergeten dat ie bestond! Thanks! Heel fijn inderdaad.
Iemand ervaring met Glossier cloud paints (vloeibare blush)? Het lijkt me handig en mooi, maar ik vraag me af of het ook mooi is als je geen foundation draagt. Ik heb wel reviews bekeken maar vertrouw forummeningen meer.
Ik gebruik nu als vloeibare blush een strobe cream van MAC in de kleur redlite, maar soms vind ik deze iets te glimmend en wil ook wel eens een ander kleurtje.
ze heeft toevallig van de week nog een artikel gepost over haar streng standpunt waardoor haar lijst niet overeen komt met die van PETA en Leaping Bunny trouwens
Misschien zijn er nog wel meer merken die ook oke zijn en die niet op de lijst staan, maar als het op haar lijst staat weet je in ieder geval dat het echt dierproefvrij is. Als ik geen tijd/zin heb om zelf te onderzoeken koop ik altijd iets van haar lijst want dan weet je gewoon dat het goed zit.
Ja natuurlijk, ik bewonder haar doorzettingsvermogen echt om iedere maand updates proberen te geven. Het lijkt me echt een doodsaaie klus.