Het Beautytopic

Ik vind die van Kiehls heel fijn (avocado eye cream). Hij is wel wat dikker dus gebruik hem altijd s avonds. Voor overdag vind ik hem wat te glimmend. Maar net wanneer je hem wil gebruiken

2 likes

heel fijn en je doet er super lang mee! Ik vind het juist mooi zonder foundation - want als ik het erop probeer te gebruiken wordt het soms een beetje vlekkerig (kan ook aan mijn skills liggen…)

1 like

Naoki is het trouwens @Ainu, misschien even aanpassen voordat forummers verward raken haha

1 like

Het is geen Cloud Paint, maar misschien kan je eens kijken naar de Watercolour Liquid Blush van Daniel Sandler? (Hier is een voor en na fotootje op mijn hoofd)

3 likes

Dank je (en @WODKA !), ik ga beide even bekijken, die van Daniel Sandler ziet er ook mooi uit en je krijgt voor dezelfde prijs 1,5 keer zoveel. Hoe waterig is die structuur? Zit er nog wel iets “vettigs” in, zodat je het een beetje kan uitsmeren/deppen of is het heel waterig? Lastig dat je niet even naar de winkel kunt gaan om te voelen hoe de structuur is.

Het is echt net water! Ik gebruik één dikke druppel voor beide wangen en 't blendt gewoon prima. Andere blushes gebruik ik eigenlijk niet meer!

1 like

@VickyViolence Thanks! Nu nog een kleurtje kiezen.

Ik heb trouwens nog een goede tip voor mensen met een hele droge huid: Eucerin Dry Skin Replenishing Face Cream Night 5% Urea, deze:

Ik heb door het weer een paar droge, schilferige plekjes op mijn gezicht en niets leek echt te helpen, ik exfolieer wel en gebruik serums, maar sommige plekken bleven droog. Deze creme maakt mijn huid niet trekkerig meer en het wordt niet vet. Ik gebruik de nachtcrème-variant omdat erg geen SPF in zit, dat gebruik ik liever apart. Ik weet niet of je het in Nederland makkelijk in de drogist kunt halen.

4 likes

Kan iemand mij helpen? Ik wil (voor het eerst) een exfoliant gaan gebruiken en mijn oog is gevallen op die van Paula’s Choice. Ik twijfel alleen tussen BHA of AHA. Mijn huid is droog noch vet, ik heb af en toe een puistje, maar geen acne. Ik heb wel een doffe huid met hier en daar wat roodheden. Heeft iemand tips?

Ik heb zelf de BHA van Paula’s choice een tijdje gebruikt en zag eigenlijk niet zoveel verschil. Daarna ben ik producten van The Ordinary gaan gebruiken, waaronder ook een exfoliant, en toen zag ik een veel groter resultaat! Dus misschien interessant om ook daar eens naar te kijken.

Voor de Belgen: Vente Exclusive heeft momenteel MAC! Veel gekke kleuren lipsticks, wat poeders en extra dimension highlighters.

1 like

Bedankt voor je tip! Ja en TO is ook nog eens veel goedkoper. Maar ik heb me daarin proberen te verdiepen, alleen ik snap er niks van :tired_face:. Welke gebruik jij?

Welke exfoliant van TO gebruik je? Ik merkte zelf ook weinig verschil met de BHA van Paula’s Choice dus ik ben ook op zoek naar iets anders.

Ik gebruik de BHA-exfoliant en de mosturizer uit deze lijn van Jetske Ultee. Mijn huid is er echt van opgeknapt. Had nooit echt acne of veel puistjes, maar wel op de kaaklijn een soort witte bultjes. Toen ik het ging gebruiken had ik wel ca 2 weken iets meer roodheden/oneffenheden omdat mijn huid er aan moest wennen, maar sindsdien is het echt veel rustiger en egaler van kleur. Dus… kan ook nog een tip zijn? Vind het wel duur trouwens…

1 like

@Cat en @anon44972210

Ik vind dit een duidelijk artikel: https://www.paulaschoice.nl/nl/alles-over-exfolianten

Zelf gebruik ik het liefst een AHA ivm mijn huidtype, dan kun je bij TO kijken naar de Glycolic Acid 7% of een van de Lactic Acids. Eén keer per week gebruik ik de AHA 30% + BHA 2% en dat vind ik echt aan aanrader, net als hun glycolzuur.

Salicylic Acid is een BHA. Bij TO zit daar wel witch hazel in. Jetske Ultee raadt aan dat te vermijden in je gezichtsverzorging en ik merk zelf dat mijn huid daar inderdaad geïrriteerd door raakt, dus dat is misschien iets om op te letten.

1 like

Ah top!! Dankjewel :grin:

@anon44972210 @Cat Ik gebruik ook Glycolic Acid 7% en AHA 30% + BHA 2%! Vooral die tweede vind ik super goed en mijn huid is veel minder dof als ik dat gebruikt heb.

2 likes

Dankjewel, ik zal er eens naar kijken! :blush:

Iemand met een vette huid ervaring met Kiehls? Zit er aan te denken om daar eens wat van aan te schaffen. De adventskalender ziet er ook geweldig uit maar denk dat ik dan toch liever een aantal producten koop… ook omdat je echt geen idee hebt wat erin zit (ik hoef geen douchegel of shampoo van kiehls bijv)

Voor de Belgen: er is nog heel even 20% weekend korting bij Ici Paris, ook op Jeffree Star! Heb eindelijk een liquid lipstick besteld, ben eens benieuwd…
Met de korting is het ietsje goedkoper dan Beautybay. Heb wel de Sherlock Holmes in mezelf moeten naar boven halen om de juiste kleuren te vinden, amai, zo’n slechte site :mad:

2 likes

Een tijdje terug had ik jullie advies gevraagd wat betreft skincare en wil even mededelen dat ik wel een vooruitgang zie! Heel erg bedankt allemaal <3 Kreeg van jullie het advies om de gezichtsreiniger van Decubal te gebruiken, maar aangezien deze echt overal uitverkocht was, heb ik net als de dagcreme die van Zarqa aangeschaft. Ook gebruik ik nu sinds een paar weken weer (1x in de twee dagen) de BHA exfoliant van PC. Merk nu alleen wel dat mijn voorhoofd een klein beetje gaat schilferen? Kan ik dan beter een andere exfoliant proberen of juist nog even doorzetten?

3 likes