Heeft iemand castorolie voor vollere wimpers gebruikt? M’n wimpers zijn weer zo zielig nu het kruidvatserum op is.
Ja? Ik kom veel negatieve recensies tegen wat me niet echt motiveert om dagelijks te smeren. Ik heb het wel al in huis, maar vind het ook wat minder fijn aanbrengen dan het serum… maargoed, ik ga het wel proberen want ik vind m’n wimpers zo dun en kort lijken nu:(
Klopt! Ik had het voor m’n haar gekocht. Het plan was om het een keer per week in te smeren en er een nachtje mee te slapen, maar heb dat maar twee keer gedaan haha. Voor m’n haar verwarmde ik het op een lepel boven een vuurtje. Misschien dat ik dat ook voor m’n wimpers ga doen, want dan is het wat minder stroperig.
ik heb het twee keer geprobeerd en vond het echt niet fijn aanvoelen, deed me denken aan iets anders
Ik heb de Pixi glow tonic toegevoegd aan mijn routine maar ik ben eigenlijk niet zeker met wat ik het mag combineren? Kan ik daarna nog een AHA/BHA gebruiken? Ik heb nog de TO lactic acid, TO azaleac acid en Drunk elephant glycolic framboos staan in mijn kast…
het is of of of
een acid kan je beter niet met andere acids gebruiken. met lichte uitzondering voor azelaic acid
Wat voor huid(problemen) heb je en welke producten heb je nu op het oog? Volgens mij genoeg mensen hier die je wel op weg willen helpen hoor
Heeft iemand ervaring met de P-C-LE crème van Biodermal? Is die aan te raden?
Ik vind het een fijne crème, maar m’n ogen gaan ervan tranen. Ook vind ik 'm wat dik, dus meestal mix ik 'm met iets anders (buffet van The Ordinary of vitamine E olie van de tuinen). Ik gebruik 'm trouwens alleen 's nachts en ook niet elke nacht.
Ik heb na veel twijfelen gekozen voor Birthday suit en Redrum! Heb ze helaas nog niet kunnen testen, heb de dag nadat ik mijn pakketje kreeg griep gekregen.
Ik zag wel op YouTube zijn kerstcollectie passeren. Haha hij heeft nieuwe kleuren lipstick namen gegeven als Jeffree who en You are still on the property En maar zeggen dat hij geen drama meer wilt!
De nieuwe kleuren zijn ook niets voor mij. Die hele kerstcollectie is eigenlijk niets voor mij Ik begrijp wel dat hij geen kleuren wilt uitbrengen die op elkaar lijken en liever iets totaal nieuws wilt doen. Maar zelf koop ik toch liever draagbare kleuren in plaats van heel ‘unieke’
Oh jongens! Ik heb weer the holy grail gevonden. https://findation.com/ is een website waarbij je op zoek kunt gaan welke foundationkleur het best bij je matcht op basis van de foundation die je nu gebruikt. Dus nooit meer uren zoeken in de schappen en testen naar de juiste kleur.
Temptalia heeft ook al jaren zo’n tool is heel handig.
natuurlijk kan je highlighter dragen zonder foundation! ik zal deze avond wat uitschrijven voor je, ben nu aan het werk :’)
Highlighter kan prima zonder foundation Heb je al iets van kwasten/sponsjes of nog helemaal niks?
Voor het aanbrengen van foundation vind ik zelf een beautyblender of de oranje Real Techniques spons het fijnste. Die laatste verkopen ze offline bijvoorbeeld bij Etos of Kruidvat. Daar breng ik ook mijn concealer mee aan. Persoonlijk vind ik het wel prettig om dat vooral onder m’n ogen te fixeren met een transparante poeder omdat het anders in de lijntjes trekt. Ik weet niet of je daar normaal gesproken last van hebt, maar mocht dat zo zijn dan vind ik de losse transparante poeder van Catrice een fijne budgetoptie. Voor highlighter is ook de fanbrush van Kruidvat een goede en goedkope optie.
Wat zou je willen qua oogschaduw? Natuurlijk of juist iets met fellere kleuren?
Misschien zoiets? Ik kan zo snel geen swatches vinden helaas, maar met zo’n palletje heb je wel een mooie look in één doosje
Zoeva heeft ook fijne palettes, maar dan moet er maar net een Douglas met Zoeva in de buurt zitten. Hun Cocoa blend palette gebruik ik graag.
maakt de foundation je daadwerkelijk bleek omdat die te licht is of voelt het enkel zo omdat je gezicht er ééntonig van wordt? Dat is nog wel een verschil vind ik zelf. Nu kan je in principe wel verder met de foundation die e hebt gok ik, mits je deze supplementeert met bronzer en blush. Qua bronzer heeft Kiko een mooi gamma, flawless fusion heet die, in spiegelende verpakking. Qua blush is het echt heel persoonlijk, ik zou zoeken naar een subtiele tint dat zij iets roze of meer perzik afhankelijk van je smaak en wat bij je huid past. Op zich kan je dit bij ieder merk wel vinden.
Qua oogschaduw kan je evt. kijken naar Morphe, prima merk voor een beginner als je meer wilt kunnen spelen op termijn.
Qua penselen denk ik zelf aan volgende die in je routine passen;
Alle kruidvat penselen bedoel ik die in een zwart doosje.
-
fan brush van Kruidvat, echt een heel fijn penseel voor highlighter
-
het oogschaduwpenseel van kruidvat is tamelijk dik maar toch fijn om oogschaduw op het oog te krijgen
-
het pencil brush van Kruidvat is dan weer heel fijn voor detaillering
-
om te blenden vind ik het blendpenseel van Kiko echt héél fijn, die raad ik iedereen altijd aan omdat je er zowel goed mee kan aanbrengen als proper blenden
-
voor blush en bronzer zijn de schuine penselen van de Hema prima als je toch een andere vorm wilt raad ik de blush brush van Real Techniques aan.
@Ainu geeft al goede tips! De blendingkwast en blushkwast zijn echt twee van mijn favorieten.
Ik vind de kwasten van Boozyshop ook wel fijn en budgetproof, vooral hun tapered highlighter en (tapered) blending brushes. Ze hebben wel als nadeel dat je ze alleen online kan bestellen. Ze verkopen daar ook Make-up Revolution, die hebben ook fijne producten er tussen zitten die je geen rib uit je lijf kosten.
Oke via dit forum is Make up revolution nu mijn favoriete concealer, ennnnnn…
Nu maar 1.95 bij beauty88! Go get it
Ik zou de PCLE fluid nemen, die vind ik echt fijn! Ik wacht nu op een 1+1 actie want hij is best prijzig. Ik heb een vette, vochtarme huid en wat je dan ziet is dat ik van andere cremes een te vette huid krijg met toch nog droge plekjes, soms zelfs puistjes. Van de PCLE fluid niet, daar word mijn huid echt mooi van!