Het Beautytopic

Highlighter kan prima zonder foundation :slight_smile: Heb je al iets van kwasten/sponsjes of nog helemaal niks?

Voor het aanbrengen van foundation vind ik zelf een beautyblender of de oranje Real Techniques spons het fijnste. Die laatste verkopen ze offline bijvoorbeeld bij Etos of Kruidvat. Daar breng ik ook mijn concealer mee aan. Persoonlijk vind ik het wel prettig om dat vooral onder m’n ogen te fixeren met een transparante poeder omdat het anders in de lijntjes trekt. Ik weet niet of je daar normaal gesproken last van hebt, maar mocht dat zo zijn dan vind ik de losse transparante poeder van Catrice een fijne budgetoptie. Voor highlighter is ook de fanbrush van Kruidvat een goede en goedkope optie.

Wat zou je willen qua oogschaduw? Natuurlijk of juist iets met fellere kleuren?

1 like

Misschien zoiets? Ik kan zo snel geen swatches vinden helaas, maar met zo’n palletje heb je wel een mooie look in één doosje

Zoeva heeft ook fijne palettes, maar dan moet er maar net een Douglas met Zoeva in de buurt zitten. Hun Cocoa blend palette gebruik ik graag.

2 likes

maakt de foundation je daadwerkelijk bleek omdat die te licht is of voelt het enkel zo omdat je gezicht er ééntonig van wordt? Dat is nog wel een verschil vind ik zelf. Nu kan je in principe wel verder met de foundation die e hebt gok ik, mits je deze supplementeert met bronzer en blush. Qua bronzer heeft Kiko een mooi gamma, flawless fusion heet die, in spiegelende verpakking. Qua blush is het echt heel persoonlijk, ik zou zoeken naar een subtiele tint dat zij iets roze of meer perzik afhankelijk van je smaak en wat bij je huid past. Op zich kan je dit bij ieder merk wel vinden.

Qua oogschaduw kan je evt. kijken naar Morphe, prima merk voor een beginner als je meer wilt kunnen spelen op termijn.

Qua penselen denk ik zelf aan volgende die in je routine passen;
Alle kruidvat penselen bedoel ik die in een zwart doosje.

• fan brush van Kruidvat, echt een heel fijn penseel voor highlighter

• het oogschaduwpenseel van kruidvat is tamelijk dik maar toch fijn om oogschaduw op het oog te krijgen

• het pencil brush van Kruidvat is dan weer heel fijn voor detaillering

• om te blenden vind ik het blendpenseel van Kiko echt héél fijn, die raad ik iedereen altijd aan omdat je er zowel goed mee kan aanbrengen als proper blenden

• voor blush en bronzer zijn de schuine penselen van de Hema prima als je toch een andere vorm wilt raad ik de blush brush van Real Techniques aan.

1 like

@Ainu geeft al goede tips! De blendingkwast en blushkwast zijn echt twee van mijn favorieten.

Ik vind de kwasten van Boozyshop ook wel fijn en budgetproof, vooral hun tapered highlighter en (tapered) blending brushes. Ze hebben wel als nadeel dat je ze alleen online kan bestellen. Ze verkopen daar ook Make-up Revolution, die hebben ook fijne producten er tussen zitten die je geen rib uit je lijf kosten.

1 like

Oke via dit forum is Make up revolution nu mijn favoriete concealer, ennnnnn

Nu maar 1.95 bij beauty88! Go get it

Ik zou de PCLE fluid nemen, die vind ik echt fijn! Ik wacht nu op een 1+1 actie want hij is best prijzig. Ik heb een vette, vochtarme huid en wat je dan ziet is dat ik van andere cremes een te vette huid krijg met toch nog droge plekjes, soms zelfs puistjes. Van de PCLE fluid niet, daar word mijn huid echt mooi van!

Geen spon, maar kreeg dit linkje van mijn vriendin en het klinkt wel aantrekkelijk? Ik weet alleen niet wat voor producten ze verkopen. Zag wel Kiehl’s en La Roche Posay, dus heeft iemand aanraders? En is iemand al een keer naar deze sale geweest? Anders sla ik gewoon vijf potten wax in voor m’n vriend als ik niks kan vinden :sweat_smile:

https://www.lorealsale.nl

Weet er iemand een (ook goedkoop) alternatief voor het Kruidvat wimperserum? Die van mij begint al wat leger te raken en ik kan niet meer zonder
 wil er niet aan denken dat ik straks weer mijn eigen stompjes wimpers terug krijg :tired_face: En anders toch maar Revitalash?

1 like

Ik vind deze fijn! Alleen moet je ervoor naar Duitsland. :grimacing:

Zorgt deze ook voor langere en vollere wimpers? Mijne van de kruidvat raakt ook op :sob:

Komt het Kruidvat wimperserum niet meer terug? :o

Nee, ze zijn uit de schappen gehaald omdat er een gevaarlijk stofje in zit. Dat stofje zorgt er juist voor dat de wimpers groeien

Bij revitalash is dat stofje er ook uitgehaald dus ik weet niet of die nog wel goed werkt.

Hmm, ik gebruik mijn wimperserum nog wel
 Weet niet of dat dan schadelijk is.

revitalash zou nog moeten werken, zit een stof in die ze zwaar gepatenteerd hebben

Biofrost toch? Het is niet gevaarlijk dacht ik, het word gebruikt in medicijnen voor oogaandoeningen. Bijwerkingen zijn dat je wimpers groeien maar je oogkleur kan ook veranderen. Er waren mensen die donkere verkleuringen kregen.

Meen ik mij te kunnen herinneren. Kan het ook helemaal mis hebben. Ik gebruik het nu alleen nog op mn wenkbrauwen tot het flesje op is

Wat zijn jullie ervaringen met cleansing balms? Ben benieuwd naar die van Clinique

Ik heb die van Clinique en vind hem heel fijn. Vooral in de herfst en winter als mijn huid wat droger is. En je doet er heel lang mee:

1 like

Dat is goed nieuws! Zou ik dat in het uiterste geval nog kunnen kopen.

@Karl_Lagerfeld. Ja klopt! En die verkleuring kwam bij de mensen die het echt als oogmedicijn gebruikten, dus mij leek de kans op die bijwerking bij het serum minimaal. Eeuwig zonde!

1 like

Ja ik vind het ook erg jammer
 werkt super goed, ook bij je wenkbrauwen!

@Hondje als je proefdiervrij wilt is die van The Body Shop erg fijn! Ik vind hem fijner dan Clinique.

3 likes