Geen ervaring met die van Clinique, maar ik heb een tijdje Ultrabland van Lush gebruikt. Toen gebruikte ik nog vaak foundation (nu niet meer) en vond ik het wel handig omdat het alles eraf haalde en hielp tegen een droge huid. Het was wel meer gedoe want je moet het er dan afhalen met een washandje. Nu ik dit typ denk ik eraan om het weer te halen.
Yes die van The Body Shop is heel fijn!!!
Ultrabland is toch wel een heel ander product, erg vet, en wordt ook geen milk als je het nat maakt. Laat ook een behoorlijk vette laag achter vind ik zelf, dat doet een balm niet.
Echt? Goed om te weten, ik heb nog nooit een andere balm gebruikt. Misschien toch eens die van The Body Shop proberen, is dat die met kamille in het metalen blik?
Ik ben ook benieuwd welke dit is! Want die van Clinique was ik erg benieuwd naar, maar nooit getest ivm dat ze niet dierproefvrij zijn.
Afgaand op de reviews klinkt het ook als een geweldig product. Ze hebben het ook over een “muslin cloth”, een speciaal doekje om het spul eraf te halen. Iemand dat wel eens gebruikt?
@anon44014442 @Radio het is inderdaad deze
Ik gebruik liever deze dan die van Clinique omdat daar plastic deeltjes inzitten (wat bijdraagt aan het plasticsoepprobleem

Oo die ziet er ook goed uit inderdaad! Thanks!
Ik vind dat echt het meest onnodige ingrediënt wat er maar in kan zitten, je huid wordt echt niet schoner van plastic hoor.
@anon31745129 Inderdaad. Vooral bij een cleansing balm. Bij een scrub snap ik het nog, omdat het moet exfoliëren. Maar ook dan zou ik niet voor zo’n scrub kiezen omdat ik zout/suikerscrubs veel beter vind.
@anon44014442 ik heb de muslin cloth van TBH nooit geprobeerd maar wel eentje bij een set van Liz Earle zat en die vond ik veel te grof voor mijn gezicht. Het voelde aan als een scrubhandschoen. Voor een cleansing balm gebruik ik liever een washandje natgemaakt met warm water, daarmee haal je het beste de vettige substantie weg.
Ultrabland is echt afschuwelijk, had een potje gehaald maar dat vettige krijg je er echt niet makkelijk af naar mijn gevoel en het gevoel was echt vies
Ja, ik merk bij mezelf echt wel verschil!
Dat inderdaad, vreselijk spul!
Iemand tips voor een fijne blushkwast?
blush brush van real techniques!
Ik lijk de enige hier die Ultrabland lekker vindt, maar ik hou van vettige zooi op mijn gezicht maar inderdaad, ik kan me voorstellen dat anderen het vies vinden, dus als je niet van vette troep houdt, niet kopen inderdaad.
@oversized de blush kwast van Ecotools is ook fijn
Nu ben ik geïnteresseerd in the body shop cleansing balm. Heeft TBS nog meer aanraders qua gezichtsverzorging of makeup? Er is hier momenteel 2+1 gratis (volgens mij niet in Nederland, sorry!)
Ik vind Ultrabland ook een fijn product, maar ik gebruikte het alleen om mijn oogmake-up te verwijderen en niet op de rest van mijn gezicht.
Ik zou graag iets willen waar m’n huid net iets mooier van uitziet. Ik heb 1 lichte foundation, maar heb die alleen een keer op een bruiloft gedragen. Ik dacht misschien aan een BB creme of een minerale foundation? Die mineral foundation lijkt me misschien wat makkelijker in gebruik met een kleinere kans op vegen, maar ik heb geen idee. Heeft iemand een tip? Ik heb ooit ook de BB creme van HEMA gehad en vond die heel fijn subtiel, maar kreeg er vlekjes van:(
Ik vind de minerale foundation van Bare Minerals heel fijn! Je kan ook gratis samples aanvragen op hun site om te kijken of het wat voor je is en of de kleur goed is.