Zou iemand mij kunnen verhelderen of er verschillen zitten tussen dure en goedkope base-coats voor nagellak? Ik gebruik eigenlijk alleen maar goedkope varianten zoals Essence en Catrice waar ik op zich tevreden mee ben, maar ik heb nou niet het idee dat het iets bijzonders doet ten opzichte van geen base-coat.
veel plezier er mee!
Er zijn sterk gepigmenteerde nagellakken die je nagels oranje doen uitslaan. Ik heb het zelf met oranje en blauwe nagellakken. Een basecoat kan ervoor zorgen dat dat niet gebeurd. Niet alle basecoats houden dat pigment echter tegen, zeker niet als ze lang blijven zitten. Verder kan een basecoat je nagel glad maken, zodat de kleur wat mooier erop zit (gladder)
Ik gebruik Trind Nail repair als basecoat, dat versterkt mijn nagels. Wat wil jij dat je basecoat doet voor je?
Bedankt voor de info! Aangezien ik enkel nude tinten gebruik zal ik denk ik niet snel last hebben van de pigmentatie overloop. In principe zoek ik enkel dat de nagellak langer blijft zitten. Ik heb verschillende nagellak merken geprobeerd maar die geven niet bijzonder veel verschil qua houdbaarheid, vandaar dat ik het nu op de base-coat/top-coat boeg wil gooien.
Ik gebruik 01 Salmon van Bobbi brown en soms daarover heen soort roze oranje gloss van kiko weet t nummer niet.
Oooohhh, dan moet je investeren in een goede top coat. Ik kan Insta Dry van Sally Hansen en Good to Go van Essie aanbevelen. Ik had altijd de eerste, maar die wordt aan het einde van het potje best stroperig. Heb nu de tweede en die is ook erg goed.
En dan ook nog even op je techniek letten. De gekleurde lak hoeft niet droog te zijn, maar het natste moet er vanaf zijn. Dan een goed volle kwast van de topcoat, meer dan je gebruikt van een gekleurde lak, en zorgen dat je kwast niet op je gekleurde lak komt, maar dat het wel helemaal bedekt. Ook de randjes, want een fast drying topcoat wil wel eens beetje krimpen. En tot slot, goed de randjes sealen, dus echt tot onder je nagels de lak afsluiten. Ik doe het altijd 's avonds voor het slapen gaan, zodat het 's nachts goed kan uitharden. Blijft bij mij, met goede lak (Essie) tot een week zitten.
Hoe lang heb je deze moeten gebruiken tot je resultaat zag? Ik gebruik deze nu zo’n 3 weken maar merk helemaal niks Bij het Kruidvat wimperserum zag ik na 3 weken al wel verschil
Weet jij toevallig een basecoat die je nagels niet laat verkleuren bij oranje/rode/blauwe nagellak? Ben daar al zo lang op zoek maar de meesten lijken niet te werken bij mij, zelfs niet wanneer ik 2 laagjes basecoat opdoe
Ik heb er 1 van het Koreaanse merk Heimish en die is heel fijn. Pot kost ong 15 euro, via ebay te koop en gaat al een jaar mee hier.
Peach is echt moeilijk. Ik wil eigk satin Peach want als t te droog is gaat t in de lijntjes en benadrukt het velletjes maar satin heeft meestal niet genoeg pigment voor mijn lippen daarnaast als er ook maar iets roze/blauw/parelmoer/zilver of anderszins koelte inzit ziet het er niet uit bij me en lijk ik super ordinair.
Als je de perfecte satin lipstick warme ondertoon Peach tegenkom in jouw zoektocht, wil je me dan taggen hahaha
Ik geloof dat het naast de basecoat ook te maken heeft met de poreusheid van je nagels. De beste (en duurste base coat) die ik heb is van Koh, de anti aging variant. En bij mijn Koningsdagkleur van OPI doe ik er dan nog een witte nagellak onder. Dat werkt dan goed. Succes!
Kijk, hier kan ik wat mee! Ik ga het binnenkort even uitproberen:grinning:
Heb je geen last van deken kreukels in de lak als je er te vroeg mee gaat slapen? En is de Essie gel topcoat ook een goede? Die kan ik namelijk snel even online bestellen, wat mij wat handiger uitkomt dan langs de winkel.
Ja, daarom wil ik alleen fast drying topcoat. Ik geeft het nog 10 min voor ik echt ga slapen zodat het ergste is uitgehard, maar dat is voldoende voor geen lakens in de nagels. Dat krijg ik wel met gewone topcoat. En die Essie vind ik echt prima, niet onder doen voor de Sally H.
Er is ook een haarrtopic! Maar haar is ook beauty natuurlijk. Je zou ook lowlights en highlights samen kunnen doen dan krijg je ook een heel leuk effect van highlight en schaduw en heb je geen last van een uitgroei. Of alleen lowlights met bijvoorbeeld een warme en een koele kleur of met een donkerdere en een lichtere bruin bijvoorbeeld. Je kan daar heel veel mee zonder je haar helemaal te moeten verven. Voor voorbeeld zou ik even op google of pinterest zoeken.
Ziet iemand tot wanneer die Beauty Bay sale is?
Ik ben heel tevreden met de topcoat van seche vite (fast drying). Droogt snel, doet zijn werk en glanst als een gelnagelak. Hij is te koop bij douglas voor 8 euro ofzo. Enige nadeel is dat hij op de helft van het flesje wat stroperig wordt
ik ben op zoek naar een parfum voor “elke dag”, dus zeker niet te zwaar en gewoon allround zeg maar.
de geuren die ik lekker vind zijn D&G L’impératrice en D&G The One, Chloé Nomade.
(ik weet dat ik die dan gewoon elke dag zou kunnen gebruiken maar dat vind ik zonde ofzo? )
Gewoon gebruiken joh, daar zijn ze toch voor!
Duurde wel langer, denk 2-3 maanden dat het mij echt opviel. Moet er wel bij zeggen dat ik het niet dagelijks gebruik.