Goede manier om te zeggen inderdaad! Het valt me ook op dat veel mensen het zelfs al hij de zwangerschap zeggen: in verwachting van ons eerste kindje! Alsof ze al zo zeker weten dat ze meerdere kinderen willen/zullen krijgen. Maarja, dat zal wel een manier van spreken zijn en moet ik misschien niet te veel achter zoeken.
Hoe oud is jouw dochter? Mijn zoon wordt nu bijna 3 en ik krijg die vraag wel echt vaak sinds hij 2 is ongeveer.
Ik plaats hier ook nog even iets wat ik ook in een ander topic gezet heb, heb benieuwd of mensen dit herkennen?
Het speelt voor mij wel heel erg mee in een keus voor een evt 2e. Toen ik zwanger werd in 2017 was ik daar helemaal niet mee bezig, maar ben de laatste tijd wel heel bang wat de toekomst ons brengt qua klimaat, nieuwe pandemieën, de grote verdeeldheid tussen mensen etc. dat ik denk, moet ik dit een kind wel aan doen? Ik maak me ook best wel zorgen over de toekomst van mijn zoontje en voel me dom dat ik daar destijds niet echt mee bezig was maar ‘gewoon een kind wilde’ 🥲