Echt super herkenbaar wat je schrijft. Wat tof dat je een studie bent gaan doen, begrijpelijk dat je dat als excuus gebruikt (naar de buitenwereld).
Vind jouw bericht ook erg herkenbaar @360. Fijn om te lezen op dit forum dat je niet de enige bent terwijl het in m’n omgeving wel zo lijkt.
Ik heb er ook het meest moeite mee om spijt te krijgen inderdaad. Ben de 30 voorbij en de tijd tikt. Maar hij is nog geen 1 en ik voel het echt niet. Als ik misschien een meer stabiel persoon was geweest, met een goed slapend kindje, goede achterban, koophuis enzo zou ik er eerder over nadenken.
Wat me ook tegenhoudt is dat ik het lot niet wil tarten ofzo. Klinkt gek, maar je zult zien dat ik dan een kindje met een ernstige beperking krijg omdat we zo nodig een tweede wilden. Terwijl we het nu al goed genoeg hebben. Misschien een niet realistische gedachte, maar die komt wel vaker bij me op. Of je krijg tweeling erbij (ipv 1 haha). Dat zou in oprecht niet overleven haha.
Ik denk dat wij nu de ingrediënten hebben om heel gelukkig te zijn en te worden met z’n drietjes. Genoeg ademruimte voor jezelf, financiën op orde etc.
Waar ik wel angstig voor ben is om m’n enige kindje te verliezen. Dan zou een tweede erbij wel meer rust geven op de 1 of andere manier. Even heel gek gedacht misschien maar herkent iemand dit laatste?