Laatst postte iemand in het andere topic over twijfels bij een tweede kinderwens en toen werd ze teruggefloten naar dit topic.
Uiteindelijk vind ik dat we niet zo rigide om moeten gaan met wat we in welk topic posten en het een beetje fluïde laten zijn/een topic laten ontwikkelen of groeien tot iets, maar als je graag wil posten over ongewenste secundaire infertiliteit dan is het topic “als zwanger worden/blijven niet vanzelf gaat” toch ook een heel mooi topic? Het gaat daar volgensmij lang niet altijd alleen maar over zwanger willen worden en mensen die in een traject zitten, maar ook mensen die worstelen met dat het wellicht nooit gaat lukken of die bewust van een moeilijk traject afzien. Maargoed nogmaals ik vind het allemaal goed wie waar post.
Maar vanuit daar word je weer naar dit topic of twijfel over kinderwens verwezen
Been there, done that.
Ik snap ook niet goed waarom je rigide hierover zou moeten willen zijn, tegelijkertijd maakt het ook heel duidelijk dat alles rondom kinderwens een heel gevoelig topic is.
Missen we dan gewoon niet nog een topic op dit forum? Nl als je er niet bewust voor kiest, maar als de keuze (om wat voor reden dan ook) voor je wordt gemaakt?
Maar waar dan als je twijfel hebt over een tweede kindje (of derde, vierde etc.)?
Ik vind het ook wel erg strikt worden allemaal
Ja, mee eens!
Ja eens wel. Hoe je het wendt of keert, je houdt het in dat geval bij 1 kind en daar draait het in dit topic om. 3e heb ik overigens nog niet ter sprake zien komen hier.
Wat mij betreft zijn alle redenen om het bij 1 kind te houden hier welkom. En zowel de twijfels / het verdriet om wat er niet gaat zijn, als het geluk om wat er wel is.
En om het dan toch te hebben over de voordelen van maar 1 kind. Wij zijn pas op vakantie geweest. Tegelijk met ons waren daar vooral veel gezinnen met 2 kinderen, en ik wás me daar toch blij dat wij er maar 1 hebben. De vrijheid om er de hele dag op uit te gaan, elkaar afwisselen in wie er met de peuter bezig was en wie lekker een boek kon lezen, op andere momenten juist met z’n tweeën de volle aandacht voor ons kind… Het ligt natuurlijk ook aan de leeftijd én aan het kind, maar ik had echt het idee dat wij een 1000x relaxtere vakantie hadden dan de ouders van meerdere kinderen.
Dan bied ik hierbij m’n excuses aan voor mijn opmerking.
Dat hoeft niet lijkt me. Ja mag gewoon je mening en gevoel delen. We zijn het alleen niet allemaal met je eens, maar dat is niet erg, toch?
Ik kan niet spreken voor degene aan wie je opmerking was gericht, maar ik kan me wel voorstellen dat je zo vanuit je eigen situatie reageerde. Het is gewoon heel fijn om verdrietige dingen te delen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten en ik snap wel dat je een plek waar dat kan wil ‘beschermen’. Ik ben het wel eens met de stelling dat het hier gaat om het bij 1 kind houden om welke reden dan ook. Ik hoop dat je je niet al te rot voelt over bovenstaande uitwisseling en wel de ruimte voelt om mee te posten als dat je helpt!
jaaa dit gevoel had ik ook pas op vakantie! We waren op vakantie met vrienden met ook 1 kindje. Zo konden ze leuk spelen maar hebben we ook heel veel vrijheid gehad, was echt geweldig!
Ik vind deze opmerking alleen niet nodig ofzo? Dat is toch relatief? Het is gewoon fijn dat jij een relaxte vakantie hebt gehad ![]()
Ja natuurlijk is dat relatief, dat zeg ik toch ook? Dat het ligt aan de leeftijd, het kind, allerlei andere omstandigheden. Maar voor mijn gevoel had het dus ook te maken met dat wij maar 1 kind hebben in plaats van meerdere. Anders had ik het ook niet in dit topic gepost want dan was het gewoon ‘ik heb zo’n chille vakantie gehad, wat fijn’
Ze “had het idee dat” dat zo was. Dat mag toch? Ze zegt toch niet “ik had het chill en zij hadden het sowieso kut”. Ze zegt dat ze het gevoel had dat het met 1 kind makkelijker was en heeft van dat idee genoten. Dat is toch helemaal niet erg joh. En juist dit topic lijkt me de plek om dat te benoemen. Wat een gedoe.
Tja en ik zeg alleen dat het haar mening is en dat het in mijn ogen prima is om dat hier in specifiek dit topic te delen. Maar prima, we zijn het oneens en dat is ook niet erg. Thanks voor je duimpje wel ![]()
Dit leek mij nou het perfecte topic om zo’n gedachte te posten en ik snap ook oprecht niet wie ik hiermee zou kwetsen. Ik zeg toch niet ‘je bent gek als je meer dan 1 kind wilt hebben’ of ‘eigen schuld als je geen relaxte vakantie hebt omdat je meer dan 1 kind hebt’? Het gaat over mijn gevoel hierbij, niet over die andere gezinnen.
Ik zeg ook alleen maar dat ik de opmerking op die manier onnodig vind, het kwam nu wel over als: mensen met meerdere kinderen hebben echt geen relaxte vakantie. Ik snap het wel hoor. Maar zoals rogue en grace het verwoorden komt het anders over ![]()
Dit is de eerste jaren toch ook echt zo, laten we nou niet kinderachtig gaan doen en elke post die voor iemand eventueel gevoelig zou kunnen liggen gaan platleggen.
Ik ben iig nog nooit uitgerust teruggekomen van een vakantie met mijn 2 kinderen. Ik heb dan ook een tweeling en had het liever bij 1 gehouden. O.a. omdat het dus zoveel chiller is om dingen te ondernemen etc. Maargoed ik heb de keuze nooit gehad, lees hier ook uit een soort van zelfkastijding mee.