Sorry dat ik dit topic zo kom binnnenvallen en ik weet ook niet of mijn verhaal hier past. Maar ik moet het gewoon even ergens kwijt. 
Onze dochter is bijna 1,5 jaar oud. Ze is geweldig en we zijn echt dol op haar, maar de zwangerschap en babytijd waren ook erg zwaar. (Ook HG zwangerschap gehad, dochter met allergieën, slecht slapen)
Inmiddels gaat alles wel iets beter en hebben we wat meer ritme.
Mijn vriend en ik zitten ontzettend te twijfelen over we nog een kind willen of niet. Vooral mijn vriend is iemand die echt wel tijd voor zichzelf (en zijn carrière) nodig heeft. Ik vraag me stiekem af of hij een tweede kind wel aankan of dat het juist de hele dynamiek die we nu met zijn drieën hebben gaat verpesten. Op goede dagen denk ik: ach, even de tropenjaren door, dan krijgen we er zoveel moois voor terug, het komt wel goed. Maar regelmatig als er wat tegenzit (als ik ziek ben bijv), dan zie ik echt veel beren op de weg en zakt mijn vertrouwen. Mijn vriend klaagt dan dat hij het zo zwaar heeft. Hij heeft ook een drukke baan en is gewend dat ik meer zorg voor onze dochter draag.
Praktisch gezien zou het hebben van maar 1 kind heel goed bij ons passen en zie ik daar ook zeker veel voordelen in. We hebben al een schat van een kind, waarom moet daar nog een broertje of zusje bij? Maar diep van binnen voel ik ook een soort verdriet en eenzaamheid over dit onderwerp en voelt het nog niet compleet. Mijn vriend kan nog geen knoop doorhakken, wat zijn goed recht is, maar ik vind het moeilijk om niet over te toekomst te kunnen nadenken / speculeren. Als we definitief One and Done zouden zijn, dan kon ik tenminste aan dat idee wennen, de situatie accepteren en de voordelen ervan omarmen.
Ik heb nu een angst dat we hoe dan ook de verkeerde keuze gaan maken 
Het bij 1 kind houden voelt diep van binnen (nog) niet oké, maar een 2e kind geeft me een angst dat we echt als huisgenoten ipv geliefden gaan leven en het de eerste jaren echt overleven ipv genieten is.