Het bij 1 kind houden

Dat is geen feit. Jij ervaart dat zo maar niet iedereen. Maar snap wel dat het zo lijkt omdat je niet anders gewend bent en en je geen keuze had. Lijkt me oprecht wel moeilijk.

Op onze aanstaande vakantie is de verhouding vijf volwassenen op een kind. Ik kijk er zo erg naar uit.

11 likes

Eigenlijk is het ook nooit goed want als iemand zou zeggen: wat relaxt, op vakantie, geniet ervan! Dan zouden er meteen reacties zijn van: pardon, relaxt, het is niet voor m’n rust, m’n kinderen worden om 5u ‘s ochtends wakker en vechten mekaar de tent uit, het is gewoon opvoeden op een andere plaats hoor, ben blij als ze weer naar de opvang kunnen! En nu als iemand zegt: goh met twee lijkt me oneindig veel zwaarder dan met mijn ene, wij hadden het zo chill, is het ook: pardon, suggereer je nou dat ik geen leuke vakantie heb?!

8 likes

Ja mensen verschillen he.

1 like

Ja! Dus neem het niet zo persoonlijk joh.

5 likes

Jaja ik weet het :kissing_heart:

4 likes

Vast een kut vakantie gehad🤓

8 likes

Zo chill!
Hier ook wel eens veel volwassenen op enkel kind (niet het mijne). Je hoeft bijna niet aan te kondigen dat je er samen even tussenuit gaat (stuk wandelen ofzo) want je kind is toch omgeven door vele anderen die een oogje in het zeil houden.
Afhankelijk natuurlijk van hoe oud het kind is :sweat_smile: Een baby draagt zich niet zelf :smile:

Als kinderloze vind ik het ook heel leuk om het “gezinsleven” mee te maken tijdens zo’n vakantie. Even meedraaien in een heel ander leven dan het mijne.
En dan in het geval van meerdere volwassenen op één kind: kun je ook nog eens met meerdere volwassenen die verzorging tijdelijk oppakken waardoor de verantwoordelijkheid fijn verdeeld is. (Wanneer ik met een stel + kind ben voel ik me veel meer de aangestelde oppas als het stel even de hort op is :smile:)

8 likes

Heb jij meerdere kinderen?
Ben benieuwd hoezo je dat zo veel moet verdedigen, vooral in dit topic. is toch haar beleving?

11 likes

Haha dit inderdaad, onze dochter is nu een bijdehante 7-jarige en die zei op een gegeven moment, nou ik ben blij dat ik geen broertje of zusje heb, wat een gezeur :rofl:

5 likes

Maar echt, ik als enig kind heb bijna een aparte kast nodig voor alles, haha

1 like

Ik ben net als mijn kind enigskind maar ik heb dus geen babyboek!!! Echt zielie voor mij

1 like

Ik had het idee om het bij 1 kind te houden, maar nu heb ik in een opwelling onbeschermde seks gehad tijdens m’n vruchtbare dagen en nu zit ik de komende weken in “angst”, en “what if”… Weet echt niet wat ik ga doen als ik zwanger blijf. M’n vriend zegt “zo groot is die kans toch niet, komt vast wel goed”, maar zo ben ik letterlijk de vorige keer ook zwanger geworden :sob:

6 likes

Kun je nog een morning after pil nemen als je dat zou willen? Kan binnen 72 uur dacht ik, hoe vroeger hoe beter. Even ervan uitgaand dat de opwelling een moment van lust was en niet een opwelling om toch voor een tweede te gaan.

7 likes

Wanneer wisten jullie min of meer zeker dat je geen tweede kind wilde?

2 likes

Toen ik nadacht over het leven wat we nu hebben en dat het zo fijn is zoals het is.
Plus dat een vriendin net een tweede heeft gekregen en ik dat baby’tje vasthield en helemaal niet dacht van: dit wil ik ook :rofl:

6 likes

Voordat we een kind kregen al. Het was of 0 of 1. Gewoon heel rationeel bedacht dat we ook nog enigszins tijd voor onszelf willen. Ik denk dat ik echt geen leukere ouder ben als ik 2 of meer kinderen tegelijk moet verzorgen/opvoeden. Al vind ik het soms ook wel jammer voor ons kind en zie ik de voordelen van meerdere kinderen ook wel.

9 likes

Bij mij is het langzaam gegroeid. Ik wilde héél graag kinderen, had echt een sterke wens, maar toen ik eenmaal zwanger was heb ik die wens daarna nooit meer zo sterk gevoeld.

In het begin dacht ik steeds: misschien komt die wens weer na een tijdje, maar m’n gevoel ging steeds juist meer over in: het is goed zo. Sinds m’n dochter 3 is ongeveer weet ik het wel zeker.

Nu nog hopen dat m’n man binnenkort een sterilisatie wil ondergaan.

6 likes

hoe oud is jullie dochter nu als ik vragen mag?

2 likes

Ze is nu 5!

2 likes