Ze “had het idee dat” dat zo was. Dat mag toch? Ze zegt toch niet “ik had het chill en zij hadden het sowieso kut”. Ze zegt dat ze het gevoel had dat het met 1 kind makkelijker was en heeft van dat idee genoten. Dat is toch helemaal niet erg joh. En juist dit topic lijkt me de plek om dat te benoemen. Wat een gedoe.
Als je het niet prettig vindt om dit soort dingen te lezen is dit topic misschien niet voor jou. Lijkt me logisch dat hier vergelijkingen worden gemaakt gezien het onderwerp.
Tja en ik zeg alleen dat het haar mening is en dat het in mijn ogen prima is om dat hier in specifiek dit topic te delen. Maar prima, we zijn het oneens en dat is ook niet erg. Thanks voor je duimpje wel
Dit leek mij nou het perfecte topic om zo’n gedachte te posten en ik snap ook oprecht niet wie ik hiermee zou kwetsen. Ik zeg toch niet ‘je bent gek als je meer dan 1 kind wilt hebben’ of ‘eigen schuld als je geen relaxte vakantie hebt omdat je meer dan 1 kind hebt’? Het gaat over mijn gevoel hierbij, niet over die andere gezinnen.
Ik zeg ook alleen maar dat ik de opmerking op die manier onnodig vind, het kwam nu wel over als: mensen met meerdere kinderen hebben echt geen relaxte vakantie. Ik snap het wel hoor. Maar zoals rogue en grace het verwoorden komt het anders over
Dit is de eerste jaren toch ook echt zo, laten we nou niet kinderachtig gaan doen en elke post die voor iemand eventueel gevoelig zou kunnen liggen gaan platleggen.
Ik ben iig nog nooit uitgerust teruggekomen van een vakantie met mijn 2 kinderen. Ik heb dan ook een tweeling en had het liever bij 1 gehouden. O.a. omdat het dus zoveel chiller is om dingen te ondernemen etc. Maargoed ik heb de keuze nooit gehad, lees hier ook uit een soort van zelfkastijding mee.
Dat is geen feit. Jij ervaart dat zo maar niet iedereen. Maar snap wel dat het zo lijkt omdat je niet anders gewend bent en en je geen keuze had. Lijkt me oprecht wel moeilijk.
Op onze aanstaande vakantie is de verhouding vijf volwassenen op een kind. Ik kijk er zo erg naar uit.
Eigenlijk is het ook nooit goed want als iemand zou zeggen: wat relaxt, op vakantie, geniet ervan! Dan zouden er meteen reacties zijn van: pardon, relaxt, het is niet voor m’n rust, m’n kinderen worden om 5u ‘s ochtends wakker en vechten mekaar de tent uit, het is gewoon opvoeden op een andere plaats hoor, ben blij als ze weer naar de opvang kunnen! En nu als iemand zegt: goh met twee lijkt me oneindig veel zwaarder dan met mijn ene, wij hadden het zo chill, is het ook: pardon, suggereer je nou dat ik geen leuke vakantie heb?!
Ja mensen verschillen he.
Ja! Dus neem het niet zo persoonlijk joh.
Jaja ik weet het
Vast een kut vakantie gehad🤓
Zo chill!
Hier ook wel eens veel volwassenen op enkel kind (niet het mijne). Je hoeft bijna niet aan te kondigen dat je er samen even tussenuit gaat (stuk wandelen ofzo) want je kind is toch omgeven door vele anderen die een oogje in het zeil houden.
Afhankelijk natuurlijk van hoe oud het kind is Een baby draagt zich niet zelf
Als kinderloze vind ik het ook heel leuk om het “gezinsleven” mee te maken tijdens zo’n vakantie. Even meedraaien in een heel ander leven dan het mijne.
En dan in het geval van meerdere volwassenen op één kind: kun je ook nog eens met meerdere volwassenen die verzorging tijdelijk oppakken waardoor de verantwoordelijkheid fijn verdeeld is. (Wanneer ik met een stel + kind ben voel ik me veel meer de aangestelde oppas als het stel even de hort op is )
Heb jij meerdere kinderen?
Ben benieuwd hoezo je dat zo veel moet verdedigen, vooral in dit topic. is toch haar beleving?
Haha dit inderdaad, onze dochter is nu een bijdehante 7-jarige en die zei op een gegeven moment, nou ik ben blij dat ik geen broertje of zusje heb, wat een gezeur
Maar echt, ik als enig kind heb bijna een aparte kast nodig voor alles, haha
Ik ben net als mijn kind enigskind maar ik heb dus geen babyboek!!! Echt zielie voor mij
Ik had het idee om het bij 1 kind te houden, maar nu heb ik in een opwelling onbeschermde seks gehad tijdens m’n vruchtbare dagen en nu zit ik de komende weken in “angst”, en “what if”… Weet echt niet wat ik ga doen als ik zwanger blijf. M’n vriend zegt “zo groot is die kans toch niet, komt vast wel goed”, maar zo ben ik letterlijk de vorige keer ook zwanger geworden