Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het echt fijn om meerdere inzichten te lezen. Ook in de rest van het topic.
Wat Ixxi zegt, zo kun je er inderdaad ook naar kijken. Als je echt klaar zou zijn met je kinderwens zou je dat op een gegeven moment ook zo moeten voelen. Het feit dat je eraan blijft denken zegt ergens ook wel iets. Maar, zelf sta ik er ook zo in van: Mijn eerste kind was zó gewenst, ik vind eigenlijk dat ik dat bij een 2e ook zo zou moeten voelen, voordat ik ooit ja zou zeggen. Bij twijfel niet doen. Al kun je het misschien ook niet helemaal vergelijken, een 1e en 2e zwangerschap.
Ik probeer inderdaad alles naast elkaar te leggen, welke impact het de komende jaren zou hebben, maar ook wat ik zou wensen over bijv. 5, 10 of 20 jaar. Mijn vriend kijkt vooral naar de tropenjaren, maar ik zelf eigenlijk ook wel op dit moment. Ik ben gewoon moe en gestresst
Ik heb geen zin om op korte termijn een baby te maken, maar ergens heb ik wel het gevoel dat ik spijt zou kunnen krijgen als over 10 jaar al onze vrienden meerdere kinderen door de tuin hebben rennen en onze dochter daar dan alleen loopt. Dat ik dan toch een gemis zou kunnen voelen. Maar tegelijkertijd denk ik dat de zwangerschap en eerste paar jaar van een baby ook dingen kapot zou kunnen maken, dat vind ik een heel eng idee.
De reactie over tijd vind ik ook een mooie. Iets de tijd geven, kan ook vaak antwoorden geven.
Wij hebben alleen wel voor onszelf een soort deadline, namelijk als onze dochter 3 wordt willen we de knoop wel doorhakken. Dat onze kinderen hopelijk zo’n 4 jaar leeftijdsverschil zullen hebben. Onze eigen leeftijden en het leeftijdsverschil vinden we toch wel belangrijk. Hopelijk verandert er nog veel het komende jaar en vinden we meer rust, worden we fitter…
En zolang er teveel twijfels blijven, blijft het toch bij 1.